beginnersvragen over ipad en itunes

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavoorde2x, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hallo niet direct een probleem maar wel wat vragen.

Ik heb sinds vorige week een ipad waar ik echt heel blj mee ben maar heb nog nooit iets van apple gebruikt dus wat vragen.
    Toen ik ipad kocht vertelde de verkoper me dat ik in princiepe niks met itunes hoefde te doen als ik geen muziek en dergelijke wilde installeren.de verkoper heeft de ipad ook gebruiksklaar gemaakt in de winkel. id aangemaakt en dergelijke.
    Bij thuiskomst hoefde ik via de mail enkel nog maar de mailadressen te bevestigen.
    De apss en updates kon ik gewoon via de ipad zelf doen.Nou werkt allemaal prima dus. van de week ook ios6 gedownload en geinstaleerd..

Nu dacht ik laat ik eens itunes op de laptop zetten dan staan mijn apss ook daarop en gelijk kijken hoe dat alemmaal werkt.
    Nou zogedaan en prima. Nu wilde ik gister nog ff synchen en kon ik itunes niet meer openen. als ik op bureaublad aanklikte ging wieltje effe draaien om dan weer te stoppen.
    Heb probleemoplossingen gedaan lukte alemaal niet dus alles van apple van laptop afgehaald en opnieuw gedowload en geinstaleerd.

Nu stonden in de nieuwe itunes dus ook alle apps nog zonder dat ik mijn ipad eraan hing..op zich geen probleem maar enig idee hoe dat kan?

En vraag 2 is dat ik als ik op itunes op pc zit ik nooit hoef aan te melden of inloggen ofzo enkel als ik iets via de store wil doen.Is dat normaal? en ik kan dus nooit op een andere computer inloggen ofzo op itunes.Wat gebeurt er dan als ik ooit eens nieuwe laptop heb.Dan heb ik nergens meer een back up van.

vraag 3. Hoe vaak moet je hem aan je laptop koppelen je ipad? Kan ik hem ook helemaal los gebruiken. of moet ie eens in de zoveel tijd aan itunes verbonden worden.
    Alle apps instaleren doe ik nu via ipad en ook updates zie ik via ipad.

En bij mijn icoon van itunes op bureaublad laptop staat een blauw geel schildje ,enig idee hoe ik dit weg kan krijgen.

verder benik wel helemaal blij met mijn ipad. superding.

Hoop dat jullie mij hier mee willen helpen. zit al dagen te googlen maar snap er niks van.

groetjes jacqueline

--------------------------------------------------------------------------------

2. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Ik heb de iPad ook. De APps slaat hij op in iTunes die jij gebruikt heb om ze zo makkelijk terug te kunnen zetten volgens mij. Ik gebruik de iPad los zonder pc want die heb ik dus niet. Alle updates staan gewoon in de iPad vermeld als ze er zijn. Ik zou niet weten waarom hij aan iTunes verbonden moet zijn. Ik doe niet veel met mijn iPad ik internet ermee en dat is het wel. Soms kijk ik ook tv erop.

Mvg

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Sorry, geen verstand van..

4. Within

Within Niet meer actief

iTunes maakt automatisch een back-up van je iPad en je apps die je er op hebt staan, die zet ie ook weer terug mocht hij crashen. Doet ie ook met eventuele foto's :)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik koppelde de Ipad aan de computer, omdat ik zowel op de laptop (outlook) als de iPad een agenda bij houdt. En die wil ik natuurlijk wel met elkaar synchroniseren, zoals dat zo mooi heet. Verder gebruik ik de laptop om boeken op mijn iPad te zetten.
    Toen ik de agenda's nog via Itunes aan elkaar gekoppeld had, synchroniseerde ik elke week. Inmiddels heb ik de agenda's van outlook, iPad en telefoon aan elkaar gekoppeld via Google Calendar. Dus ik hoef de apparaten niet meer aan elkaar te hangen, ze maken gewoon ieder voor zich contact met Google zodra ik ze aan het internet koppel. Werkt veel fijner, vind ik. Behalve dan dat de iPad wel de agenda synchroniseert, maa voor het gemak al mijn contacten maar verwijdert heeft en niet terugzet.

Nu gebruik ik iTunes dus alleen nog om boeken en soms foto's op de iPad te zetten. Dat doe ik alleen wanneer het nodig is. Gelukkig maar, want ik heb dezelfde problemen met iTunes als jij; het start niet op. Soms kan ik doen wat ik wil en gebeurt er niks. Helaas pindakaas, probeer het morgen nog maar eens. Andere keren lukt het wel als ik met de rechter muisknop op het icoontje klik en dan druk op "openenen als administrator". Het is dan altijd weer afwachten, want als het lukt dan is het meestal zo dat iTunes na een paar minuten "ineens" opstart.

Ach, wijze maar dure les geleerd: volgende keer geen apple meer.

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Waarom dan een reactie ;)

Ik gebruik wel itunes maar ken het probleem niet. Misschien helpt even verwijderen en weer terugzetten?

Deel Deze Pagina