wat te dragen tijdens ziekenhuisbevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by meintje, Oct 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Zoals de titel al zegt, wat gaan jullie dragen of hebben jullie gedragen tijdens de ziekenhuisbevalling?
    Ik wl graag het kindje direct op mijn borst hebben, dus iets met knoopjes lijkt me dan wel fijn. Niet te duur, ze gooien het waarschijnlijk toch na de bevalling weg...
    Maar wil wel graag iets"enigzins charmants, als ik dan rondloop om weeën op te vangen dat niet iedereen tegen mijn billen aankijkt.;)

Tips?

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
  3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    ik had een groot shirt aan van mijn vriend...had geen bh aan en met een nacht hempje of zo vind ik dat toch minder prettig.
    Gelukkig was het een oud shirt want ik heb het laten stuk knippen toen ik een operatie shirt aan moest ivm een spoed ks ( ik had geen zin in gesjor om de draden van de ruggeprik heen etc)
    Ik ben trouwens het ziekenhuis in gegaan met 4 cm ontsluiting en kreeg een verloskamer toegewezen. Hier was ik alleen op mijn vriend na dan. De enige mensen die in die kamer geweest zijn hebben wel meer gezien dan mn blote billen :D

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Sweet, juist omdat ze toch veel meer gaan zien vind ik zo'n nachthemd ideaal. Het is luchtig, je komt makkelijk bij je borsten als je gelijk BV wil geven en het ziet er nog leuk uit ook :D.

5. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ik had met de geboorte van onze eerste dochter gewoon een katoenen bigshirt aan, en ik heb het shirt nog dus die ga ik nu weer dragen.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik had een ruim nachthemd aan.....uit eindelijk ging t allemaal zo snel, dat ik geen tijd had om druk te maken en liep ik met de nachthemd halverwege mijn lijf door de verloskamer na t douchen. Had de gyn. laten roepen door mijn man en die kwam binnen terwijl ik dus met mijn blote gat richting de deur, over t bed hing te puffen...
    Maak je dus nu nog maar niet druk over hoe je er straks bij loopt;)

7. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Ik was ook van plan iets charmants te dragen. Maar toen de weeen begonnen in het ziekenhuis was ik niet in staat om ook maar iets aan mijn kleding te wijzigen. De zusters hebben mijn broek uitgedaan. Want dat kon ik niet meer zelf en ik had dus een gewoon t shirt aan met lange mouwen een hemt eronder en een bh. Ik lag dus met mijn blote kont op bed. Het schijnt dat er een laken overheen is gelegd maar dat heb ik later van mijn man gehoort omdat ik in die tijd buitenkennis was. Uiteindelijk is m'n t-shirt ect ook uitgetrokken en kreeg ik een operatieshirt aan voor een spoed ks. Het is niet kapot geknipt wonder boven wonder.
    Hoop dat jij er shiny bij zit, in een mooi nachthemd een shirt met een rokje is denk ik ook handig. Ik vond knoopjes veel gedoe met bv om los te maken en denk ik ook bij baby op je buik leggen. Maar met een shirt omhoog gaat dat lekker snel en een rokje is handig bij tougeren.
    Nou succes met kiezen.
    Groetjes Elba

8. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Mijn bevalling ging ook zo vlug dat wat ik speciaal gekocht had voor de bevalling nu nog nieuw in de kast hangt:).
    Het was snachts toen het begon dus had ik mijn nachthemd aan.
    Maar nadat ik even in bad had gelegen ben ik zo in mijn nakie
    op bed gesprongen zo snel dat de weeen kwamen:D
    Ik moest later met spoed naar zh en het is maar goed dat mijn ventje en de vk me nog snel een nachthemd hebben aangedaan
    want op dat moment besefte ik totaal niet hoe ik erbij lag en ik weet zelfs niet meer dat ze me dat aangedaan hadden.
    Koop gewoon een luchtig nachthemd wat wat langer valt want
    in de verloskamers is het nogal warm.

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik had ook allemaal leuke shirts gekocht voor tijdens de bevalling maar het is gewoon een wit t-shirt geworden. Kon me op dat moment eigenlijk allemaal niet schelen wat ik aanhad ... ;)
    T-shirt hebben we weggegooid dus maar goed dat ik geen nieuwe aanhad... Heb ze later aangedaan toen ik weer helemaal schoon was en op de kamer lag.

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    ik had een bigshirt aan toen het begon, maar moest naar het zkh. daar een ruggenprik, dus in mn blote kont in een operatieshirt. t interesseert je werkelijk geen biet hoor, waar je in ligt als je zoveel pijn hebt...
    Ook daarna, ik heb nog een hele tijd in dat operatiehesje gelegen. Ik gaf er niks om, het zat erop, mn kind was er.
    Ik sta ook ontzettend stoned op de foto's...:)

ik hoop dat je er mooi bij ligt, maar ik hoop bovenal dat het je niks kan schelen;)

11. natjes

natjes Niet meer actief

zodra ik binnen kwam op de verloskamer gingen alle kleren uit.. haha. Ik heb dus niets aan gehad ;) Kon me ook geen moer meer schelen ik wilde alleen nog maar persen!

12. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik had een hagel wit noppies shirt aan...helemaal schoon geworden hoor...je hoeft nix weg te gooien. Het shirt had ik omhoog getrokken tot boven me borsten. Ging perfect. En met foto's maken heeft de verpleegster ff het shirt over me borst geschoven ...voor de zedelijke foto's...die je aan mensen kan laten zien die wat verder van je af staan;)

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik had zo'n lang t-shirt aan van de zeeman met snoopy er op.. echt afschuwelijk.. maar zat wel lekker.. en wonderbaarlijk hoe dat opeens weer schoon op mijn bed lag.. :D wat zullen ze gebruiken??

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik had bij de zeeman een groot shirt gekocht met drukknoopjes. Alleen had die lange mouwen, dat vond ik maar niets. Heeft mijn ma er korte mouwen van gemaakt hihi.

Ik droeg dat shirt sowieso al, vanwege mijn dikke buik. Dus had hem al aan toen sochtends vroeg de weeen begonnen. Heerlijk en hij was ook zo open :D

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    een oud shirt,met korte mouwen,met een ander oud vest eroverheen wat je uit kan trekken. wees nou niet zo`n muts die iets nieuws koopt want je kan het daarna weggooien!!!
    oja en warme sokken!!,labello naast je bed!

16. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ik heb pyamas gehaald bij de wibra, heb ik het grootste deel aangehad maar op t laatst had ik t zo heet dat alles uit moest!!

17. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Bedankt voor de reacties.
    Nou is het niet zo zoals sommigen denken dat ik er op mijn mooist bij wil liggen en preuts ben ik ook niet, maar uit ervaring van mijn schoonzusjes informeer ik enkel naar iets praktisch en iets enigzins netjes, puur omdat bij hun beiden de deur naar de gang dus niet gesloten was en alle mensen op de gang wel alles kon zien. Dat hoeft van mij nu ook weer niet....

18. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik had gewoon een t-shirt aan. En die hebben ze gewoon omhoog geschoven toen de kleine er eindelijk was.

19. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn weeen begonnen 's ochtends om 7 uur. Dus ik had mijn nachtjapon nog aan. (een superoude en lelijke), toen ging er nog van uit dat ik toch wel thuis zou gaan bevallen. En toen bleek dat Noor in het vruchtwater had gepoept en ik gelijk persweeen kreeg was er geen tijd meer om iets fatsoenlijks aan te trekken. Heb er ook niet bij nagedacht hoor.
    Dus hup een trainingsbroek eronder aangetrokken, een afzichtelijke duster aan en naar het ziekenhuis.

Maar het ging allemaal zo snel dat ik er niet bij nadacht hoe ik erbij zat.
    In het ziekenhuis lag ik alleen in mijn nachtjapon en verder in mijn blote kont. Kon me niet schelen hoor.
    Na de geboorte is gewoon mijn shirt omhoog getrokken zodat Noor wel lekker op mijn borst kon liggen.

Gelukkig had ik, ondanks dat ik ervan overtuigd was dat ik thuis ging bevallen, een ziekenhuiskoffer klaarstaan en lag ik er na het douchen toch nog fris en enigszins fruitig bij.:p

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik had een hemdje met een joggingsbroek aan. Joggingsbroek uiteraard niet tijdens het bevallen. Alleen het hemdje aangehad. Daarna volgens mij een onderbroek ofzo aangekregen.
    Weet het niet meer zo goed, was te druk met mijn kind :D

Share This Page