Hoi, Ik ben bezig met mijn bevalplan. Gezien complicaties bij de eerste mag ik nu kiezen voor zowel natuurlijk als geplande keizersnede. We willen natuurlijke bevalling wel proberen, maar er zitten veel mitsen en maren bij. Die heb ik voor mijzelf al duidelijk op papier. Maar plan B blijft een geplande keizersnede. Ook hier wil ik een geboorteplan voor opstellen. Ik wil graag een gentle sectio en zoveel mogelijk huid op huid meteen na de geboorte etc. Dit staat al in het plan. Maar ik vroeg mij af of iemand mij nog tips kan geven over wensen die ik kan aangeven in het plan rondom de keizersnede. Ik heb er dus nog geen ervaring mee en weet eigenlijk niet zo goed of de keizersnede gewoon uitgevoerd moet worden of dat daar ook nog opties/keuzes in zijn. Ik hoor dus graag van andere vrouwen wat hun ervaring hierbij is geweest en tips voor het geboorteplan zijn dus meer dan welkom Groetjes Zonnetje
Ik krijg bij een tweede sowieso een geplande keizersnede, omdat ik het hele "traject" van natuurlijk bevallen absoluut niet meer wil na de bevalling van onze zoon die in een spoedkeizersnede is geeindigd. Ik weet nu al wat ik wel en niet wil met de geplande ks bij de tweede. - Als de artsen denken dat de baby extra controles nodig heeft deze dan ook uit te voeren, anders de baby bij mij liggen huid op huid contact. - Manlief knipt symbolisch navelstreng door, mocht hij dit niet willen/kunnen dan doe ik het. - Ik wil aanwezig zijn bij het wegen, opmeten en aankleden van de baby (was ik bij de eerste niet bij). - Manlief geeft de eerste fles (wij gaan voor flesvoeding) - Zoveel mogelijk tijd met je eigen gezin eerst doorbrengen, daarna directe familie. - Eerste dag alleen directe familie op bezoek. Dagen daarna, telkens 2 personen per keer, op afspraak. (heb nog geen 24 uur na mijn spoedkeizersnede de hele kamer vol gehad met vrienden, familie etc. terwijl ik helemaal kapot, verbaasd en verward nog was van mijn bevalling!
Precies wat demade zegt hebben wij 2 jaar terug ook gedaan,een wereld van verschil met mijn eerdere 2 ks's waarvan 1 spoed en 1 ook gepland(toen had je nog niet de gentle sectio) alleen heb ik bv gegeven en hebben we haar zo snel mogelijk aangelegt ze was zelf al aan t zoeken prachtige ervaring! Alvast een voorspoedige bevalling gewenst en succes met je keuze...
Ik heb in mijn plan dat ik de ruggenprik niet door iemand in opleiding wil laten zetten en dat als het mogelijk is de katheter na de ruggenprik krijg.