Begon jouw bevalling spontaan of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anniek88, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Begon jouw bevalling spontaan en had je symptomen?

1. Ja spontaan, geen symptomen vooraf

49 stem(men)
    59,8%
  2. Ja spontaan, wel symptomen vooraf

16 stem(men)
    19,5%
  3. Nee niet spontaan, wel symptomen gehad

7 stem(men)
    8,5%
  4. Nee niet spontaan, geen symptomen gehad

10 stem(men)
    12,2%
  1. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Vliezen braken om 00:00 en kreeg gelijk weeën (weeënstorm) en om 5:05 is ZL geboren. Geen voortekenen, niks!

Ben benieuwd of het deze keer ook zo vlot gaat :p

2. Reznor

Reznor Lid

31 okt 2015
    88
    70
    18
    Bij mijn eerste zonder symptomen.
    Bij mijn tweede verloor ik ‘s morgens mijn slijmprop en aan het eind van de middag kreeg ik weeën.

3. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Geen voortekenen en uiteindelijk met 41+4 ingeleid

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Eigenlijk geen voortekenen. Bij de oudste had ik 2 avonden van tevoren lichte voorweeën. Maar de echte weeën kwamen pas 's morgens om 4uur.

En bij de jongste had ik overdag wat last van voorweeën, en die zetten om 17uur door. Maar dat was eigenlijk nog onverwachts.

Nu heb ik vanaf maandag een zeurderige menstruatiepijn, maar tot nu toe nog geen baby.

5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Als ik het zo zie is toch bijna 85% gewoon spontaan bevallen met of zonder symptomen. Dat geeft de burger moed!

6. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    1e ingeleid en 2e spontaan. Verloor wat bloed op de uitgerekende dag en pas uren later kwamen de eerste weeen.

7. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Eerste keer 's nachts weeën, geen symptomen vooraf behalve verlies slijmprop. Bevallen in 3,5 uur met 39+6. Tweede keer braken mijn vliezen 's nachts, maar ook geen symptomen vooraf behalve de slijmprop. Bevallen in 2,5 uur met 39+4.

8. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Spontaan bij 38+4, vliezen braken snachts. Achter af gezien had ik de dag ervoor wel continu een harde buik ook oo controle bij de vk. Maar dat voelde ik verder niet en ook de vk zei tot volgende week. Terwijl zij toch echt degene was die de dag erna dochter heeft helpen geboren worden :roflmao:
    Nu benieuwd naar wanneer de tweede uk gaat besluiten te komen.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    1e keer ingeleid met 42 weken, 2e begon spontaan met 41+4

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    De bevalling begon spontaan(met 40+2 weken) doordat de vliezen braken, maar stopte daarna ook weer "spontaan.":roflmao: Uiteindelijk zijn na 48uur de vliezen in het ziekenhuis nog een keer gebroken en begon de geweldige weeën storm.:o:

11. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hier ook spontaan met 40.2. Eerst in de ochtend wat licht steekwerk (voorweeën) en vanaf uurtje of 1500 het echte werk. Net voor middernacht is onze dochter geboren. Ik had zelf nog twijfel of deze weeën wel "echt" waren. Ten slotte ook nog nooit meegemaakt... Toen de VK aan mijn zijde de mededeling deed dat ik op 9 cm zat wisten we dat het niet lang meer zou duren ;)

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Om 2.30 uur braken mijn vliezen en kreeg ik weeën. Om 10.15 is onze zoon geboren. Met 40+2 spontaan bevallen.

13. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

5x ingeleid, 1x spontaan.
    Van mn 5e ben ik spontaan bevallen.
    In de morgen had ik wat last van krampen, maar t zette niet door.
    4 kinderen bij mn moeder gebracht, maar die heeft mb man aan t begin van de middag maar weer opgehaald.
    s Avonds begon het weer, maar k Heb mn man naar bed gestuurd met t idee dat t wel weer niks zou zijn.
    Rond 12 uur werd het een beetje regelmatig, maar t stelde niks voor ivg met de weeën die ik bij de inleidingen had gehad.
    Om 1 uur toch maar de vk gebeld, voelde me zo onzeker. Wist niet wat ik zou moeten voelen bij een spontane bevalling.
    Om half 2 was ze er, had ik 7 cm..
    Razendsnel alles klaargezet.
    Om 2 uur moest ik mn bed op en om 7 over 2 bevallen!

Bij de bevalling daarna hoopte ik natuurlijk dat ie hetzelfde zou verlopen.
    Maar helaas... weer een inleiding.

14. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Op 9 dec braken de vliezen om 6 uur in de ochtend.
    Op 11 dec is ze geboren on 5.30 in de ochtend. 3 jaar geleden al weer.
    Voordat ik de plens verloor geen enkele symptomen. Was 37 weken zwanger.

15. Anthemis

Anthemis Lid

30 aug 2012
    37
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ingeleid, ivm dat ik 4cm bleek te hebben zonder te merken en dit niet veranderde na nachtje slapen. Breken van vliezen (8 uur smorgens ) zorgde ook voor geen verandering. Infuus eraan paar keer verhoogd en toen ineens op 8cm, te laat voor ruggenprik. Na een rugweeenstorm van een uur is hij om 11:07 geboren.
    Nu net achtergekomen dat we zwanger zijn van nummer 2, hoop ik op een bevalling zonder weenopwekkers en weeenstorm

O ik was met 39+2 bevallen.

16. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

1e zoon* met 41.0 bevallen al week veel voorweeen en krampen. Na 3x strippen kwam het op gang.

2e zoon met 36.0 spontaan. Keizersnede stond een week later gepland maar weeen begonnen dus meteen naar de OK lag al in t ziekenhuis.

17. bjb86

bjb86 Lid

21 okt 2015
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij geen voortekenen, maar ik heb wel het idee dat ik het lot een handje geholpen heb: ik was vreselijk bang voor de bevalling omdat ik geen idee had wat ik moest verwachten, en omdat de vk mijn zoon met 38 weken al 8 pond schatte. Ik kon rond die tijd bijna niks (ik droeg hem helemaal naar voren, en ondanks dat ie was ingedaald had ik gekneusde ribben van het schoppen). Ik was klaar met zwanger zijn maar zag op tegen de bevalling. De vk stelde voor om me in te leiden maar dat zag ik niet zo zitten. Toen raadde ze aan om eens voetreflexologie te proberen omdat dat de bevalling op gang kan helpen. Ik ben normaal gesproken wat sceptisch over dat soort dingen, maar ik dacht ik probeer het gewoon, als het niet helpt heb ik er een fijne voetmassage aan en dat is ook wel wat waard.
    Na de behandeling was ik -voor het eerst in maanden- helemaal ontspannen, het voelde echt alsof ik kalmerende pillen op had ofzo. Toen ik thuis kwam een hapje gegeten, toen ik daarna opstond om te gaan douchen verloor ik de slijmprop. Onder de douche begonnen de weeen en acht uur later sloot ik mijn zoon in mijn armen. Niet slecht voor een eerste!

Kortom, het kan toeval zijn dat ik vlak daarna bevallen ben, maar ik vind voetreflexologie aan het eind van de zwangerschap echt een aanrader. Zelfs als je daarna niet direct gaat bevallen, is de ontspanning die je voelt echt heerlijk!

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Beide keren spontaan met het breken van de vliezen. Eerste keer met 36,5, ze braken op het strand. Dochter werd de dag erna geboren. Tweede keer met 35,3 toen ik midden in de nacht uit bed stapte om te gaan plassen. Zij werd een aantal uren later geboren.

19. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Niet spontaan, ik kreeg de nacht ervoor weeën en die bleven hele dag half door gaan tot het in de volgende nacht echt begon. Vliezen doorgeprikt in zh.

20. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik kan mijn eigen vraag nu beantwoorden :). Mijn bevalling begon met 40 weken precies spontaan met weeen. Ik had de dagen ervoor wel kleine krampjes gehad maar geen overduidelijke symptomen.

Esila vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina