Vannacht om 2:07 braken mijn vliezen. Direct kreeg ik weeën (rug) die elkaar in rap tempo opvolgden en die ik maar moeilijk kon hebben. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat ik tegen volledige ontsluiting aanzat. En om 7:53 uur werd onze prachtige zoon op mijn buik gelegd.. Heel snel dus met een duidelijk begin.
Ondertussen is nr 2 ook geboren! Zaterdag ochtend 07:00 kwam ik er achter dat ik niet alleen aan het plassen was Had direct rug weeën, maar zeer acceptabel en om de 10 minuten. 15:00 uur verloskundige gebeld. Die checkte helaas maar 2 cm. Probeerde het een beetje op te rekken en binnen No time knalde ik in een ondraaglijke weeën storm en was om 17:23 m'n dochter geboren! Compleet het tegenovergestelde in vergelijking met de 1ste dus
1e: om 3:00 uur opeens eerste wee, om 7:17 uur geboren. 2e: om 16:00 uur regelmatige weeen, om 18:27 uur geboren. 3e: om 20:00 uur vliezen gebroken, om 22:30 uur regelmatige weeen, om 5:59 uur geboren. Dus 's nachts, 's middags en 's avonds, van alles al een keer meegemaakt .
1e: 3.00 uur, geboren om 19.38 uur (vliezen niet spontaan gebroken) 2e: 20.00 uur, geboren om 01.05 uur (vliezen spontaan gebroken) 3e: 9.00 uur, geboren om 10.11 uur (vliezen niet spontaan gebroken)
De eerste om 21:00 in de avond dat ik. Om de 3 min weeën had De tweede om 17:00 uur dat ik onregelmatig buikpijn had ( geen echte weeën gehad) De derde 10:00 buikpijn en omdat de tweede zo raar ging om 12 uur naar het ziekenhuis. 15:00 was hij er. 10 echte meetbare weeën op de ctg gehad en geen perst weeën Bij alle drie de vliezen pas op het laatst gebroken
Wat een snelle bevallingen over het algemeen , en het valt mij ook op dat bij vele de bevalling zich aankondigde door middel van de vliezen de braken , de verloskundige zegt inderdaad dat het zeer zelden voorkomt dat een bevalling begint met het breken van de vliezen. Maar lees het hier toch echt vaak
Bij me zoontje ben ik ingeleid, maar het ctg de dag van te voren gaf al duidelijk regelmatige weeën aan. Was smiddags rond een uur of 3. Bij me dochtertje, heel de dag nergens last van gehad, optijd na bed gegaan omdat we de dag erna ingeleid zouden worden. Om 1 uur opgestaan met weeën. En gelijk elke 3 min die een min aanhielden.
Bij me zoontje om 7.30 vliezen gebroken en wee opwekkers, uit eindelijk om 21.50 geboren met een ks Me dochtertje om 1 uur begonnen de weeën, om 04.15 vliezen spontaan gebroken, om 14.10 is ze geboren.
Overdag! Om 10.30u gestript en om 11.30u de eerste lichte weeën. Om 22.30 uur naar het ziekenhuis gestuurd, omdat de ontsluiting bleef steken op 2 cm. Daar een spuit gehad met pijn en slaapmedicatie. Om 2u wakker geworden van de weeen. Om 3.30 uur hebben ze mijn vliezen gebroken bij 5 cm ontsluiting. (hierna een ruggenprik gehad en nog heerlijk even geslapen!!) Om 7.30u volledige ontsluiting en om 9.57u, na 2 uur persen is onze dochter geboren. Een lange bevalling dus!
Volgens mij start 10% van de bevallingen met het breken van de vliezen. Niet heel zeldzaam dus. 1e kind: 1.30 uur breken vliezen, meteen daarna weeen. Dochter is om 14.30 uur geboren. 2e kind: in afwachting Ben benieuwd hoe en wanneer deze bevalling begint.
1e kindje: om 00.30 braken de vliezen, om 16.35 geboren dmv spoedkeizersnede omdat zijn hartslag daalde tijdens het persen. 2e kindje: om 06.00 begonnen de weeën, om 16.53 geboren.
Rond 21.00 eerste lichte weeën (achteraf gezien ), vliezen werden pas tijdens bevalling gebroken door VK, 5:45 geboren.
Om 13:15 braken spontaan m'n vliezen! Geen weeën. Om 17:30 kwamen de weeën wel! En hoe!! Om 19:45 was zoonlief er!
Bij de eerste precies hetzelfde als bij jou; Tegen 3.30 uur naar het toilet geweest, eenmaal terug in bed begonnen de weeen (direct stevige!). Om 6.30 uur is onze dochter geboren. Bij de tweede om 2.45 uur wakker geworden van het breken van de vliezen. Om 4.15 uur is onze zoon geboren. Beide keren snachts dus (en snel...).
1e kindje: werd wakker om 02:30 met weeën, 07:00 8cm en 08:19 geborden met spoedks. 2e kindje: smorgens 9:30 1e lichte wee, 14:30 regelmatige weeën, 19:17 geboren.