Een dag of twee dagen tussenlaten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ShanayaD, 31 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShanayaD

ShanayaD Nieuw lid

31 jan 2024
    2
    2
    3
    Vrouw
    Na enkele maanden van "we zien wel waar we uitkomen, we plannen niets" ben ik nog niet zwanger en vind ik het nu wel tijd om even serieus naar de dingen te gaan kijken. Want als je seks hebt als je zin hebt maar niet als je vruchtbaar bent, kun je natuurlijk nog lang zonder succes blijven proberen. :)

Ik las in dit verband enkele weken geleden een Engels artikel, waarin stond dat veel koppels eigenlijk teveel vrijen. Ja: teveel. Er zijn in de afgelopen maanden best een aantal weken geweest waarin we het een paar dagen achter elkaar hebben gedaan, en dan merk je wel dat er minder uitkomt maar ik dacht altijd: niet geschoten is altijd mis. Maar dat blijkt dus niet helemaal te kloppen? Volgens wat ik heb gelezen moet een eicel net door meerdere zaadcellen tegelijk "aangevallen" worden om er eentje door te laten. Hoe minder soldaten het kasteel aanvallen, hoe kleiner de kans dat er eentje binnen raakt. Ideaal zou zijn om telkens minstens één of twee dagen tussen te laten, om de voorraad zaadcellen weer op niveau te brengen.

Is dit iets waar jullie specifiek op letten?

Levice en Bluetique vinden dit leuk.
  2. Bluetique

Bluetique Actief lid

26 dec 2023
    211
    257
    63
    Vrouw
    We zorgen er eigenlijk voor dat we in de vruchtbare periode om de dag seks hebben. Zo heeft hij eigenlijk elke keer "voldoende voorraad" en dan is de kwaliteit ook beter. Om de 2 dagen kan ook! Elke dag kan, maar beter om de dag of om de 2 dagen.

3. Levice

Levice Bekend lid

29 dec 2023
    541
    539
    93
    Vrouw
    Woonbegeleider psychiatrie
    Ik lees even mee. Wij hebben t 7 dagen achter elkaar iedere dag gedaan in en vlak voor vruchtbare periode en daaromheen doen we het al om de dag. Hadden ook gewoon zin dus voelt dan ook gek om t niet te doen

4. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Wij lopen in het ziekenhuis (nu IVF maar hiervoor ovulatie inductie) en wij kregen het advies: sowieso om de dag (3x rondom eisprong), maar het mag vaker. Dat laatste had vooral te maken met dat mijn man supergoed zaad heeft, dus geen risico op te weinig zwemmers. Weet je dit niet van de man, of is het geen superzaad, dan het beste om de dag.

5. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    Klopt het beste om de dag kregen wij het advies we doen het deze ronde nu tussen de middag want heb ook weleens gelezen dat dat beter is dan in de avond

6. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik geloof dat als je man inderdaad heel erg goed zaad heeft je het prima iedere dag kan doen. Hier 3x zwanger geraakt door het iedere dag te doen.

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.456
    113
    Vrouw
    Hier zei het ziekenhuis dat, zolang de kwaliteit van het zaad goed is, je vooral moet doen wat je fijn vindt.

Kortom, als je man niet extreem weinig zwemmers heeft, maakt het niet zo veel uit. Heeft hij weinig zwemmers, of van slechte kwaliteit, dan is het beter om het om de dag te doen (of er zelfs 2 dagen tussen te laten).

8. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Maar hoe 'plan' je het dan als je om de dag seks hebt maar de dag van je ovulatie dan net ertussen valt? In mijn app (Premom) zeggen ze dat je de dag voor je ovulatie en de dag van je ovulatie de meeste kans hebt om zwanger te worden? Ik heb dan altijd zoiets van we doen het het beste de dag ervoor, de dag van ovulatie en de dag erna ook nog maar in het geval dat mijn ovulatie pas 48 uur na de positieve ovulatietest is? :p

Deel Deze Pagina