gefeliciteerd! heb je gezegd dat je een kinderwens hebt..ik ben namelijk ook aan t soliciteren en ik kan ook ergens bginnen als ik wil, maar ben zo bang dat ze me er uit trappen als ze erachter komen
@ Anne, je moet uiterlijk 3 maanden voor de uitgerekende datum het verteld hebben aan je huidige werkgever. Dat is wettelijk verplicht. Ik heb het expres niet verteld dat ik die wens heb. Dit omdat ik gewoon een baan nodig heb. Zaten jullie beide (flowerz en anne) zonder werk? Ik was eruit geknikkerd door die stomme bezuinigingen
@Lavendel: wat vervelend zo'n "vriendin". daar heb je inderdaad niks aan! gewoon zelf lekker verder gaan, en die vriendin mooi laten. @Mel: ik zit vanaf december zonder werk. Heb nu WW. en wil waarsch vanaff september weer een opleiding gaan doen. Dus moet ik tot die tijd werk hebben. nu heb ik gesolliciteerd voor thuis/alfa hulp. lekker schoonmaken bij oude omaatjes hahaha! Ben blij dat ik eerst weer wat heb, en wil een opleiding in de zorg gaan doen. dan is dit leuk om dit te doen. @anne: ik heb niks gezegd over onze kinderwens. Heb eerst een half jaar contract, dus dat zie ik dan wel weer. je bent ook helemaal niet verplicht om dat te vertellen. en al zou je het wel vertellen, ze mogen je om die reden niet afwijzen. waar heb jij op gesolliciteerd??
ik ben momenteel ontbijtkok in een hotel en ik heb een 0uren contract, ze hadden gezegd dat ik 25uur kon werkn maar ik kom daar bijna nooit aan heb gesolliciteerd in de thuiszorg en catering maar voor je 6md zwanger bent heb je toch echt wel een duidelijke buik straks moet je eruit in je proeftijd......
@ Flowerz, het is wel heel gezellig hoor thuishulp, een vriendin van mij doet dat ook. Hebben ze ook nog een beetje aanspraak op hun oude dag, haha! @ Anne, dat is dan weer zo een rotsituatie. Dan snap ik dat je niet zo snel die keuze kan maken ja. Als je geen werk had dan was de keuze een stuk makkelijker. En het is wel laat om het te vertellen ja, zo staat het in de wet. Lijkt mij ook niet dat er mensen zijn die dat zo lang zouden kunnen verbergen. Beetje een lastige keus in jou geval qua werk...
ik denk dat ik maar eerlk ga vertelen dat ik zwanger ben..dan kunnen ze niks kwalijk nemen en heb ik evt na zwangrschap nog een kans.. (hotel vertel ik niet)
@anne en mel: ja lijkt mij ook leuk, best wel gezellig met die oudjes. beetje kletsen. ze weten vaak ook altijd alles, kom ik nog es wat leuke roddels te weten! haha ach en dat zie ik dan wel weer. als ik dan kan gaan. en anders maar weer een uitkering en dan begin ik in maart wel met de opleiding. en dan voor die tijd weer een paar maandjes werken als thuishulp. moet eigenlijk nog ff met mijn mannetje naar het dorp, maar hij ligt tegen mij aan te slapen. en het is zo koud buiten!!
Ik zou het niet vertellen aan diegene waar je gesolliciteerd hebt. zoals je zegt, moet je het uiterlijk 3 maanden voor dat je bevalt het vertellen. maar jij wil bij het hotel weg?? dan zou ik het daar ook zowieso niet vertellen? eerst nog ff lekker voor jezelf houden en vanaf 12 week zou ik het wel vertellen. weet niet wat voor contract je krijgt daar?
Je bent dan wel heel eerlijk en dat kunnen ze wel waarderen denk ik, dan ligt de keuze aan hun kant. Als ik al zwanger zou zijn zou ik het ook vertellen hoor! Anders blijf je toch met zo een rotgevoel zitten. Het is natuurlijk nog wel heel pril. Man wat een lastig pakket eigenlijk @ Flowerz, het is heel koud ja buiten!! Anders ga je toch morgen als het geen haast heeft? Kun je nog lekker knus zitten
Nou ik heb een staande lamp opgeknapt en mijn vriend is bezig met de bedrading. en morgenavond komen mijn vriendinnen met aanhang op visite. en dan wil ik eigenlijk mijn mooie lamp aan hebben. aangezien mijn vriend de hele dag aan het werk is morgen, lukt het morgen niet om dat te maken. dus vandaaar...
Aaah ja dan moet je toch maar even gaan. Handig van die klussers in huis. Wat doet jou vriend voor werk? Ik heb een timmerman, ook verdomde handig af en toe haha!
ben ook erg blij dat hij handig is! heb je pb gestuurd over dat werk. zit namelijk een verhaal aan. er zit ook iemand op deze site die ik ken, diegene weet het dan meteen, en dat wil ik niet.. voor bekenden wil ik het nog geheim houden waar we mee bezig zijn. een vriendin van me vroeg vandaag nog of we al bezig zijn voor een kindje. vind het wel moeilijk om daar glashard over te liegen!
Vind ik ook moeilijk hoor! Mijn moeder heb ik het al eerder verteld, maar gister heb ik het ook tegen mn schoonmoeder gezegd, die begon helemaal te glinsteren zo ontzettend lief!!
ja dat is zeker lief! maar bij ons weet het echt helemaal niemand! het heeft ook wel wat om samen een geheimpje te hebben. maar het liefst vertel ik het tegen mn vriendin! Kan ook niet wachten om het hun te vertellen als we zwanger zijn!
ik dacht al wat is het stil in het vorige topic...pfff @roken: ik ben nu bijna 3 weken gestopt. Heb nog wel 2 keer gerookt maar daarna gewoon doorgegaan. Meiden, jullie moeten het echt 100% zelf weten hoor (heb zelf ook op het eind gerookt met Emma) maar als je in het ziekenhuis terecht komt aan het einde van je zwangerschap behandelen ze je echt als een paria hoor als je rookt. En ik heb me nog nooit zo rot gevoeld als toen... @nierstenen: lijkt me een hel! Ik heb zelf galstenen gehad en dat was echt alsof ik doodging... @zina: ik hoop voor je dat het een meisje wordt. Als je het zo graag wilt zou dat wel super zijn. @voorkeur: bij emma wou ik perse een meisje en nu nog kan ik me niet voorstellen hoe het is om een jongen te hebben. Van mij mag er nog wel een meid bij. Voor mijn man zou ik het wel leuk vinden als het een jongen was dus nu maakt het mij echt niet uit. @pendelen: hoe laat je dat doen? @vrienden: sja wij hebben wel heel veel vrienden maar ik moet toegeven dat ik er af en toe moe van wordt. Ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn. @flowerz gefeliciteerd! @vertellen: ik ga het mooi niet vertellen op mijn werk. Ik heb het bij Emma wel gewoon open en eerlijk verteld dat we bezig waren maar toen had ik een super leuk team en ik ben nu vanaf november pas weer aan het werk. Ze zien me aankomen. Nee hoor, ik vertel het pas met 3 maanden.En als ik zou solliciteren zou ik het ook mooi niet zeggen! Om het mijn ouders te vertellen heb ik een shirtje gekocht met hoera ik word grote zus erop en die doe ik dan aan op de oppasdag van mijn ouders.
voor het pendelen is er een apart topic bij zwanger worden ik had 3 pendels 2 voor febr en 1 voor maart waarvan 2 jongens en andere onbekend... en t is nu januari...dus de pendel klopt bij mij niet als alles goed gaat en ik heb gedroomd over een meisjesbabykamertje ik heb heel vaak dromen die echt uit komen.. tis natuurlijk leuk als t een meid word..dan heb je een koningsgezin zoals ze dat noemen, maar een jongen is ook wel heel makkelijk..ik barst van jongens spulletjes en kleertjes @debby wat goed dat je bent gestopt! rookte je veel dan? @vriends werk.. mijn vriend is ongediertebestrijder @dat andere werk wat ik kan kijgen is ook op basis van 0 uren contract..ben zo bang dat ik straks 2 kansen heb verspeeld..lastig hoor!
@ Anne, Jij hebt dus nooit last van stomme wespen in de zomer met zo een man Gunstig! Ik zou dr even een nachtje over slapen als ik jou was. Even weer een frisse kijk. Je zit echt in een lastig pakket.
ongediertebestrijder...ielg.... lijkt me geen leuk werk haha. ik rookte in het begin 2 pakjes per dag. Toen gestopt toen we voor een kindje gingen maar vanwege prenatale depressie (niks kon me meer schelen) vanaf de 6e maand weer begonnen. Tijdens de zwangerschap rookte ik ongeveer een half pakje per dag en daarna 1 pakje. Nu ben ik dus weer gestopt... Het is echt een hel als je op de verlosafdeling ligt en je rookt... en na de keizersnee kon ik 2 dagen niet lopen (vanwege ruggeprik die in bleef) en toen moest ik hardcore afkicken... nou dat was ook niet leuk!