@peetjuh23: nee inderdaad je hebt gelijk, was 29 dec al weer vergeten...dan zal het vast wel niks zijn. kan best zijn dat er misschien een vaatje geknapt tijdens het klussen...verder kan ik niks bedenken.. Mooi dat je me geaccepteerd hebt! @mel23: Welkom! Leuk dat je met ons mee doet. Leuk om dat te beslissen met oud en nieuw! Speciaal! Dat we er niet tussen kwamen, is waarschijnlijk omdat ze er geen nieuwe mensen bij willen. Daarom ben ik zelf een topic begonnen! maar iedereen is hier welkom! vertel eens wat over je zelf...leeftijd van jou en je vriend, samenwonen (waar). Groetjes
Het was wel een heel speciaal moment ja! Ik ben zelf 23 jaar en mijn vriend is 26, wij zijn ruim 4 jaar samen en wonen in Groningen samen. We waren wel overtuigd dat we samen een gezinnetje wilden stichten alleen nog niet wanneer. Nu toch maar besloten om er voor te gaan. Leuk om nu eindelijk ergens tussen te kunnen komen en mee te praten. Het is dubbel zo fijn omdat we nog niet aan bekenden willen vertellen dat we het gaan proberen. (Ivm vragen of het al raak is enz.)
He dames, wij zijn in september gestopt, zijn nu bezig met de 4e ronde.. ik hoop het zo. ik ben 27 en kom uit brabant. Succes meiden! liefs marja
@mel: oke dan woon je vlakbij, ik woon in Roden. ik vind het ook wel fijn om met andere meiden erover te praten, want in onze omgeving heb ik ook nog niemand wat verteld. @marja1982: Hoi, welkom! Spannend he! wordt het jullie eerste kindje?
Ik vind het ook raar dat niet iedereen in elk topic word geaccepteerd. Het is in sommige topics ook wel erg druk. Ben blij dat ik hier gezellig mee kan kletsen... Bij ons weet alleen mijn zusje dat we nu voor een 2e gaan, maar dat komt omdat zij zelf ook voor een 2e gaan. Bij de 1e zwangerschap waren we samen zwanger, haar dochter is 1,5 maand jonger als mijn dochter.. Dus wie weet kunnen we nu weer lekker samen zwanger zijn... Lijkt me wel weer speciaal. Alleen mijn vader zal wel weer een rolberoerte krijgen haha... De vorige keer had ie het totaal niet verwacht.
@peetjuh: Ik had ook geen zin meer om me er tussen te wurmen. ja dat is zeker speciaal! kun je lekker alles samen delen. ach je vader gaat het vast weer mooi vinden, weer 2 kleinkinderen erbij! leuk toch!
@ Flowerz Dat is idd vlakbij, toevallig! Ik wil het nog niet aan iemand vertellen, stel dat het lang duurt en mensen vragen ernaar is de teleurstelling er elke keer. @Peetjuh Wat leuk dat je samen met je zusje er mee bezig bent! Lijkt me wel heel speciaal om samen zwanger te zijn. Mijn moeder valt ook van haar stoel als ze hoort dat ze oma wordt. Wel van blijdschap dat is 100% zeker
Nou idd dat was het bij ook, ik had geen zin om elke keer zoveel moeite te moeten doen om ertussen te komen. En natuurlijk zou mijn vader het weer geweldig vinden, maar hij weet niet zo goed hoe hij moet reageren enzo haha. Mijn zusje en ik vonden het wel supergrappig..
@Mel: daarom vertel ik het ook nog aan niemand, want heb geen zin om iedereen steeds te moeten vertellen dat je nog niet zwanger bent. het is veel leuker om als verrassing ineens te vertellen dat je zwanger bent!!! Mijn ouders vallen ook van hun stoel!! ben wel van plan om het op een originele manier te gaan vertellen. dus niet van..'wij zijn zwanger'. ga er iets speciaals van maken!
Hee dames ik ga maar eens even wat nuttigs doen hier, mijn dochter schreeuwt letterlijk om aandacht haha... Kom straks nog wel ff spieken als ze in bed ligt..
Ja ik ga ook ff weg, zal de hond nog even uitlaten. het sneeuwt nu even niet. Dus snel ff naar buiten! tot straks dames!
@ Flowerz Ben ik helemaal met je eens ja! Het is zo leuk om het op een andere manier te vertellen, en dan het liefst een manier waarop het echt moet doordringen. Dat lijkt me erg grappig om te zien! @Peetjuh Veel plezier met je dochter! Ik ga hier ook even het huishouden doen. Tot later dames!
Ook wij zijn in december begonnen. Eind november gestopt met de pil en we zijn maar meteen gaan proberen! En wat denk je? Meteen raak! Eind december al een positieve zwangerschapstest in m'n handen! Groetjes Suus
@ Flowerz ja dit wordt ons 1e kindje. Veel mensen weten wel dat we bezig zijn kon het in het begin niet goed geheim houden waar ik nu wel spijt van heb omdat er nog steeds van die domme mensen zijn die continue vragen he ben je nog niet zwanger ect... nu pas weet ik hoe dat voelt. en vooral als je bv net ongesteld geworden bent, dan steekt dat. Maar ook veel mensen verwachten het ook wel van ons zijn eind aug getrouwd. Ik had al lang een kinderwens en wilde eigenlijk liever eerst trouwen niet om de rede eerst trouwen dan kinderen maar wist van mezelf dat als we eenmaal kinderen hebben het geld niet meer uitgeven aan een groot huwelijksfeest ect. Mijn man heeft al heel lang een kinderwens. Maar als mijn man me toen niet ten huwelijk had gevraagd waren we toen al begonnen denk ik. Mijn man is 34 en ik ben 27 en afgelopen jaar heb ik me wel in kunnen houden je bent zo bezig met je huwelijk dan denk je der iets minder aan maar na ons huwelijk gingen we pas een maand later op huwelijksreis en wilde eigenlijk daarna pas stoppen ( bang ongesteld te worden op vakantie ) maar de pil ging me zo tegen staan dus toch gestopt ( achteraf eerder moeten doen want was gelijk regelmatig maar ja als je alles van te voren weet! Maar probeer het nu niet te veel erover te hebben tegen iedereen daar heb ik nu dit forum voor haha... mijn man vind me al verslaafd aan dit forum maar vind heel fijn ervaringen te delen en dingen te lezen! Krijg net te horen dat een goede vriendin zwanger is 8 weken en toen ik der aan de lijn had wilde ik ook zo graag kunnen vertellen dat ik ook zwanger ben haha dus hoop dat het snel raak is en dat ik ook zo happy kan zijn!! Nou voor alle meiden: ik hoop het dat het een vruchtbaar jaar wordt!!
Ha allemaal, VInd hier een onderwerp waar ik helemaal bij pas... Wij zijn 5 december gestopt met de pil. Ook voor ons het eerste kindje! Even vraagje aan jullie: houden jullie ook temp. bij elke ochtend?
@ Marja Ow, wat is dat lastig he, wanneer iem in je omgeving zwanger wordt... Gisteren had ik hetzelfde. Wel blij voor de ander, maar idd... Je wilt het ook zo graag zelf vertellen!!! Wij hadden zelf al heel lang kinderwens. Maar door omstandigheden was het beter dat we nog even aan de pil bleven. In december waren we half jaar getrouwd en hebben we besloten te stoppen!! We gaan ervoor!!!
@thyrza89 Nou dan gaan we der samen voor hihi!!! oja en ik temp niet heb een onregelmatig beroep dus dat lukt bij mij ook niet.
@masu: welkom! en gefeliciteerd! dat is snel, maar heel leuk!! @marja: dat is inderdaad ook de reden dat niemand in mijn omgeving het nog weet dat we bezig zijn. Wil al die vragen niet steeds hebben. maar het brandt er echt wel in dat ik mijn vriendinnen niks kan vertellen. dat is wel jammer. maar het is leuker om te vertellen dat je zwanger bent!! @thyrza89: welkom bij ons! leuk dat de meeste voor een eerste kindje gaan! ik houd geen temperatuur bij. Wil er niet op die manier mee bezig gaan. Ik wacht nu eerst af hoe mijn cyclus is, aangezien dit de eerste maand zonder pil is. en we doen het om de dag, dan zit je altijd goed Doe jij het wel dan temp controleren? vertel es wat over jezelf!
Zo mijn dochter ligt weer in bed dus nu kan ik in alle rust weer lekker kleppen haha.. @masu: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!! Ik temp ook niet, vind het nog niet nodig... het moet wel leuk blijven en ik wil er gewoon niet te veel mee bezig zijn. Wij proberen ook om de dag te klussen, maar vaak lukt dat niet door het werk van mijn vriend. Hij heeft tot maart nog strooidienst dus als het dit weer blijft is hij nog vaak weg tot maart. Ik heb er zelf nog niet zo veel problemen mee als iemand in mijn omgeving zegt dat ze zwanger is, wij zijn nog maar in de 2e ronde dus er is nog hoop... Van mijn dochter was ik ook in ronde 2 zwanger...
@ Masu Gefeliciteerd! En wat supersnel @ Thyrza Ik temp ook niet, maar ik denk dat wanneer het zwanger worden heel lang duurt ik dat wel zal gaan doen. Wij zijn nog maar net begonnen dus we zien wel hoe het loopt. Ik heb wel een regelmatige cyclus. Kan er de klok op gelijk zetten. Slikken jullie ook al allemaal foliumzuur? Ik ben er wel direct mee begonnen.