Hoi MinnieJ, welkom ! Ik zie dat je al moeder bent, leuk zeg hoe oud is hij/zij? En van die kruipende tijd weet ik alles van
Welkom Minniej, haha hier ook, zit gewoon de dagen te tellen! Heb vandaag m'n eisprong!! En heb m ook echt duidelijk gevoeld .... ooohh kan nu niet wachten tot het zover is om te testen haha
Haha ja dat deed ik in het begin ook, maar op dag 30 (+negatieve test) ben ik wat rustiger geworden Had je bij de 1e meteen een regelmatige cyclus...? Hoop dat jullie allemaal meteen een regelmatige cyclus hebben en snel positief mogen testen!
Wat spannend allemaal....als ik jullie verhalen allemaal zo lees Ik ben een beetje in verwarring....heb in maart mijn laatste pil gehad, zit nu op dag 26 van mijn cyclus...ben benieuwd wanneer ik voor het eerst ongesteld word. Ook allemaal "rare" klachtjes dat je af en toe echt denkt dat je zwanger bent, maar dat kan ook van het ontpillen komen. Hoe ervaren jullie de eisprong? Ik heb zelf nl geen idee hiervan...als mijn cyclus meteen weer goed zou zijn (28 dagen ongeveer) zou ik mijn eisprong op 29 maart moeten hebben gehad....maar ben 31 maart echt ontzettend misselijk geweest en erg veel hoofdpijn afgelopen 2 weken. Nu steeds hele rommelende buiken....maar volgens mij houdt mijn lichaam me voor de gek! Verder geen last van mijn borsten ofzo...en dat zou toch het eerste verschijnsel zo'n beetje moeten zijn zeggen ze toch? Nou ja...maar even afwachten, maar wachten duurt altijd zo lang...was er maar een test waarbij je meteen kon zien of je zwanger bent en niet nog eens 14 dagen moet wachten.... Hoor graag hoe t bij jullie eisprong ongeveer gaat....misschien kan ik het dan wat beter herkennen en voor alle dames: HEEL VEEL SUCCES!!
Weet een van jullie ook waar ik die link van de banner moet plaatsen om hem zichtbaar te krijgen op dit forum? Alvast bedankt!
Wat leuk om alles zo te lezen van iedereen.. Ik ben 15maart gestopt met me pil en 19maart me onttrekkingsbloeding gehad... Volgens berekeningen zou ik rond 30maart me eisprong hebben gehad.. Dus flink geoefent en vanaf 4april heb ik allemaal kwaaltjes waarvan ik denk zou het raak zijn of is het ontpillen.. Ronde 1.. Volgens me pil cyclus zou ik 16 april me menstuatie moeten verwachten.. Is die er dan nog niet ga ik toch even een testje doen.. Tijd kruipt voorbij.. Nog 7dagen.. Succes met oefenen en hopen dat we snel zwanger zijn..
Hallo allemaal! Ook ik hoop een jonge moeder te worden. Ik ben 22 jaar en vriendlief 24 jaar en we gaan nu ook voor ons eerste kindje! Al een tijdje lees ik overal op fora maar heb nu besloten ook maar eens mee te praten. Ik heb namelijk ook dat veel mensen ons te jong vinden, de bekende "ga eerst nog even genieten". Jammer dat niet iedereen zo enthousiast is als wij =). Ook ben ik heel bang dat het ons niet lukt, slaat natuurlijk nergens op maar kan niet wachten tot het zo ver is! Ben trouwens 29 maart gestopt, 2 april mijn onttrekkingsbloeding gehad en nu lekker oefenen met vriendlief.
Heej Shan89.. Ik ken ook dat gevoel van ja we gaan het proberen maar wrm is niet iedereen blij voor ons.. Altijd.. Is het wel verstandig of de situatie.. Maarja als jij en je vriend er klaar voor zijn en het gevoel is goed laat niemand dan je dit geluk afnemen.. Ik ben zelf 23 en me vriend 25.. Gwn lekker oefenen.. Ik kan ook niet wachten.. Ontzettend spannend allemaal..
Hoi Eertje88, Ja moet ik ook gewoon doen. Gelukkig zijn er genoeg mensen die het bijna net zo spannend vinden als wij. Die hebben de babyshower al bijna geregeld en weten nu al wat voor cadeautjes ze gaan kopen! Wel fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen want vriendlief wordt denk ik wel een beetje gek haha. Ik heb namelijk echt geen geduld en hij vindt het niet leuk om me zo te zien. Veel plezier met oefenen allemaal, en ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn en daar dan weer over kunnen kletsen!
Ik heb mijn cyclus in eerste instantie ook berekend zoals die was toen ik de pil slikte. Ik zou dan mijn ovulatie 4 wk geleden gehad moeten hebben en voelde toen wel steekjes. Achteraf is dit onzin geweest want ik zit op dag 40 en heb pas vorige week echt van alles gevoeld waarvan ik nu denk dat dat mijn ovulatie was ! Ik had echt kramp als ik bijv. uitrekte (zo'n trekkend gevoel), gevoelige borsten, erg veel afscheiding (eigenlijk al 3 weken lang ), erg moe en puistjes die ik nooit gehad heb! Maar ze zeggen dat zwangerschaps-, ovulatie- en menstruatiekwaaltjes vrijwel allemaal hetzelfde zijn.....geen pijl op te trekken dus! Bij mij is het dus (achteraf) duidelijk onptillen, maar ik hoop heel erg voor je dat het voor jou meteen een knalpositieve zwangerschapstest mag betekenen
@shan89 haha ja hier ook zo..manlief word helemaal gek van me.. bij alles wat ik voel.. daarom vind ik het ook fijn om hier lekker mee te kletsen en de verhalen en ervaringen te lezen..
Hoi Debbie, Alles lijkt veel op elkaar he, en al die vervelende kwaaltjes die zo onzeker maken!! Rond mijn eisprong heb ik altijd heel veel afscheiding, veel rekbaar slijm... Ik heb bij m'n eisprong erge steken links en rechts bij m'n liezen. Dit moet het teken zijn van de eisprong, samen in combinatie met de rekbare slijm. Ik denk dat iedereen het ook weer anders ervaart. Tijdens de 1e ronde had ik ook al erge steken, maar ik wist toen niet echt wat het was en ik dacht dat het ook met het ontpillen te maken had. Zo als het er nu naar uit ziet is mijn cyclus meteen weer mooi op gang gekomen en zou het dus echt betekenen dat ik m'n eisprong voel. Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat niet iedereen het voelt, net als de innesteling, niet iedereen heeft dan bijv. lichtroze bloed bij het innestelen.... Verwarrend dat vrouwenlichaam Misschien is het ontpillen, maar wie weet is het in 1x raak!
@Shan89 en Eertje88, haha hier ook hetzelfde. Manlief wordt gek van mijn hyperactieve gedoe en al die verhalen rondom zwanger worden en baby's Hij vindt het wel heel leuk hoor, maar is zoveel nuchterder dan dat ik dat ben! Daarom is dit forum echt zo leuk, lekker meelezen en verhalen delen Veel plezier! Ben benieuwd naar alle verhalen
Hahaha.. Ja inderdaad vallen we de mannetjes ook nie meer teveel lastig dankzij dit forum.. Hy is er ook wel blij mee en mee bezig en wilt graag erbij zijn als ik de test ga doen.. Heb mezelf voorgenomen als ik de 16de nog niet ongestelt ben dan gaan we voor een test.. Maar das nog 7dagen wachten en dat duurt best lang.. Gelukkig heb k me schema voor deze week helemaal vol en zal het hopelijk snel voorbij gaan.. Hoop dat me lichaam weer naar behoren zijn werk gaat doen.. Maar hoop ook op een positieve test de 16de.. Spannend
Haha ja die van vindt het stiekem ook heel leuk. Hij werkt alleen 6 dagen per week dus heeft niet echt tijd om er over na te denken. Maar goed dat is volgens mij ook echt een vrouwen ding.. Ben heel benieuwd naar mijn cyclus, werd voor het eerst ongesteld toen ik 14 was en paar maanden later ging ik al aan de pil, dus heb geen idee!
Hallo allemaal, Wij zijn ook in maart begonnen me de 1e ronde. Nu wachten op mijn eerste menstruatie, of misschien toch eerste zwangerschap. We gaan het zien. Gr. Marieke
@felice88 Dat denk ik ook dat het gewoon iets anders was....hoe groot is de kans nou dat zoiets meteen lukt...dan moet je wel heel erg veel mazzel hebben, dus denk dat we gewoon verder gaan naar ronde 2, ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor mijn hormonen en cyclus weer een beetje normaal zijn....bij elk zielig stukje op tv helemaal in tranen...