Hoi iedereen, Ik vroeg me af wie er is ingeknipt en of het zeer deed toen je werd ingeknipt? En of het zeer deed toen de hechtingen eruit gingen en hoelang het duurde voordat de pijn over was? Op internet lees ik bijna alleen maar horror verhalen over het inknippen en vooral het herstel en pijnlijke littekens die je ervan overhoudt.
Hier flink ingeknipt bij de eerste, heb er nu absoluut geen last meer van , en op het moment van de knip deden ze in een wee voelde ik er niks van en was daarna zo opgelucht omdat direct na het knippen de kleine kwam na uur en kwartier persen.. enige wat wel minder was was het hechten ervan, wel verdoofd maar was toch wel gevoelig, genas ook erg eerste drie dagen niet echt lekker gezeten en daarna bijna geen last meer van gehad en na een week voelde het weer vrij normaal aan was er super bang voor , maar is me achteraf helemaal meegevallen
Ik ben ingeknipt en men wat deed dat pijn! Ik zat nog niet volledig in de wee en ze knipte dus te vroeg.. De knip daarna is vervelend maar op het moment de hechtingen eruit gaan een echte verademing! Het verwijderen doet geen pijn trouwens.
Ik geen knip maar wel een totaalruptuur graad 4. Op ok gehecht maar wel met oplosbare hechtingen. Zowel in als uitwendig. Heb dus niets hoeven laten verwijderen ook. Ik weer niet of ze bij een knip dus ook weleens oplosbare gebruiken.. Enne ik ondanks m'n flinke schade er echt niet zo veel last van gehad hoor, je voelt het en zitten is 1e dagen niet fijn maar goed dat heb je als snel ook met maar 3 hechtingen..
Ik ben geknipt en dat deed zelf geen zeer, maar de hechtingen vond ik inderdaad zeer pijnlijk. Ik had het idee dat er eentje te strak zat, die me steeds belemmerde. De eerste dagen kon ik heel moeizaam in en uit bed en zitten ging echt helemaal erg moeilijk. Na een dag of 4 ging er volgens mij eentje kapot en dat scheelde meteen! Ik had trouwens ook een flinke zwelling door het lange persen, dat werkt natuurlijk ook niet erg mee. Misschien zonder die zwelling (voelt als een beurse blauwe plek) minder last van gehad. Nu is alles gewoon genezen, maar het litteken is bijv bij gemeenschap nog wel wat gevoelig soms. Dat moet soepeler worden met de tijd. Het is geen pretje, maar soms is het nodig en het gaat voorbij! Je mag er overigens paracetamol voor nemen.
Hier ook van voor naar achter ingeknipt. Heb de knip niet gevoeld, het hechten was ook niet erg pijnlijk. Heb er al met al 1,5 tot 2 weken flink last van gehad maar gaat nu weer goed. Ik ben van binnen uit gehecht (oplosbaar) dus hoefde niet terug om de hechtingen eruit te halen. Wel GOED schoonhouden en hygiënisch zijn met de wond!! Ik spoelde 2x daags onder de douche en na elke toiletbeurt met een fles ruim lauw water spoelen
Ohja, gemeenschap heb ik nog niet gehad want ik vloei nog steeds een beetje, maar ik denk dat het waar is wat sarah28 zegt. Het zal vast pijnlijk zijn omdat het litteken nog soepel moet worden.
Hier ook 2x ingeknipt maar niks gevoeld. De hechtingen erna doen geen mega pijn maar met zitten,hoesten en niesen is het even vervelend. Geen zorgen over maken en vooral geen horror verhalen lezen. Iedere bevalling is anders.
Het ergste van alles vond ik het zittten en lopen toen de hechtingen begonnen in the drogen. Knippen, hechten en verwijderen heb ik niet veel last van gehad.
Van de knip zelf niks gevoeld. Het hechten ook niet alleen na een dag of 3/4 was de zwelling op zijn ergst en deed het veel zeer. Daar heb ik echt flink last van gehad omdat het veel te strak zat. Hechtingen loste vanzelf op en dat was echt heel fijn. Bij de tweede een scheurtje en daar bijna geen last van gehad.
Van de knip heb ik niets gevoeld. Hechten heb ik ook bijna niet gevoeld. Daarna nog wel behoorlijk wat pijn gehad met lopen zitten ed.
Ik had dan wel een epidurale, maar die knip en dat hechten deed toch wel redelijk pijn. Erna geen last meer van gehad, de dagen erna wilden ze mijn knip nog verzorgen maar ze vonden hem niet. Blijkbaar heel goed gehecht. Nu voel je nog een klein litteken en met seks is het nog soms gevoelig.
Ik ben 2 weken geleden bevallen en een beste knip gehad wel alleen opppervlakkig hoor opzij, het deed absoluut geen pjjn want het werd verdoofd wat ook niet zeer deed... heb oplosbare hechtingen heb er 3 dagen last van gehad met t rechtop gaan zitten en omhoog komen in bed en het zitten op een harde stoel oid.. en verder is het me heel erg meegevallen hoor, ben al 3 hechtingen verloren in de eerste 4 dagen .. als je maar gelijk goed in beweging blijft heb met plassen ofzo ook nooit pijn gehad
Van het knippen en hechten heb ik niks gevoeld. De dagen en weken erna deed het af en toe even pijn maar niet heel erg. Ik lag elke avond in mijn blote kont op een handdoek op de bank, ook sliep ik in blote kont met handdoek voor het eventuele vloeien eronder. Dat was erg prettig want het kraamverband deed soms pijn aan de knip. Hechtingen waren oplosbaar, helaas was de laatste hechting er pas na 7 weken uit. Sex en tampons hebben wel een aantal maanden pijn gedaan, vooral tampons.
ik ben ingeknipt bij de eerste... van de knip zelf niks gevoeld.. werd wel verdoofd.. ook het hechten was niet pijnlijk... daarna met zitten enzo wel gevoelig... oplosbare hechtingen maar uiteindelijk heeft de vk ze eerder losgeknipt.. dat was wel heel fijn..
Ik ben ook ingeknipt, maar niks gevoeld. Het ging zo snel, ze knipte en toen was de kleine er ook een paar seconde later. Hechten was niet tof, duurde lang en alsnog gevoelig maar vooral dat het lang duurde, je bent er na een half uur wel een keer klaar mee om wijdbeens te liggen. Daarna 8 maanden last gehad van de knip... Dat was minder. Maar ach, als ik naar mijn prachtige dochter kijk, wat maakt die knip dan nog uit.
Ik ben ingeknipt tijdens een wee dus voelde daar eerlijk gezegd niks van maar dan zal ook wel een beetje komen door de verdoving en die voelde ik wel. Had oplosbare hechtingen en heb er zeker een jaar daarna nog last van gehad. Zelf nog een paar keer uitgegleden ( winter ) en grrrr wat doet dat pijn. Moet ook zeggen ik had er ook last van als ik ongesteld was het irriteerde en jeukte op die knip. Nu voel ik hem afentoe maar geen last meer van.
Ik ben ingeknipt en had al een ruggenprik. Ben verdoofd en ze zouden em in een wee zetten! Helaas hielp dit niet, want door de ruggenprik voelde ik geen weeen. Voelde mijn knip dus goed, maar echt pijn, was meer een scheurend gevoel. De pijn erna van m'n totaal ruptuur was erger...
Hier ingeknipt tijdens bevallen, echt niks van gevoeld, en totaal niet meegekregen... Kan me het ook niet meer herinneren (vriendlief wel) Geen last gehad van hechtingen en herstel hiervan (Was weer een meevaller na mn dramabevalling)
Hier ook een flinke knip gehad. Maar dat deden ze tijdens een wee, dus heb er helemaal niets van gevoeld.. Bij het hechten had ik Mira al op mijn buik, was even vervelend gevoel.. Maar was er absoluut niet mee bezig! Goed te doen dus. De dagen erna waren wel wat vervelender, maar op dag 5 of 6 had ik niets meer. Daarna ook nooit last van gehad en je ziet er niets van.