Ha dames (en enkele heren) Even een praktische vraag, ik heb een zeer behendig kontschuivertje (13 maand) hier in huis en nu komt de zomer eraan. We proberen haar nu op een kleed neer te zetten buiten maar ze schuift hier natuurlijk direct vanaf! Binnen hebben we parket en schuurt ze haar kleding niet stuk, op de ruwe tegels in de tuin helaas wel. Heeft iemand de gouden tip hoe de kleding zo goed mogelijk gespaard blijft hierbij? Ik hoor van verhalen van vroeger dat er een zeemleren lap onder de broekjes werd genaaid maar is dat echt de oplossing? Dan moet ik oma even aan het werk zetten
Geen ervaring mee. Maar misschien stevige goedkope spijkerbroeken aandoen als je daar gaat zitten? Zonder een hekwerk lijkt het me namelijk niet te voorkomen.
inderdaad goedkope spijkerbroek aan en lekker laten gaan. Onze knul loopt ook, maar in onze tuin vol hobbels, gras, zand etc valt hij vaak zat om, dus zijn broeken zien er niet meer uit na een middagje tuin. maar ach, hij geniet er zo van, dus laat ik hem lekker gaan.
Mijn tweede kindje was een kont schuiver, 1 dag voor haar eerste verjaardag begon ze ermee, zij droeg altijd rokjes en jurkjes met een legging, zodat de legging niet gauw kapot zou gaan kocht ik bij zeeman voor 1 of 2 euro van die onderbroekjes met ruffels eraan, die zij dikker dan leggings en dan gaan die eerst kapot ipv de legging Overigens werden ze meer doorschijnend dan dat er echt gaten in kwamen.
A Hippo dat is een goede tip, ik zal ze onthouden. Cactusje, als ze zo sloom is met alles loopt ze pas als ze 2 wordt Spijkerbroekjes had ik al geprobeerd maar die overleven het hier niet.
Hier ook een kontschuivertje van inmiddels 17 maanden (hopelijk loopt zij aankomende zomer wel 😅 ) maar hier draagt ze oude/goedkope spijkerbroeken buiten, eventueel een maillot eronder. Ze gaan inderdaad snel stuk maar je kunt ze niet tegenhouden.
Idd. Een gevalletje wen er maar aan . Straks gaat ze de speeltuin in enzo. Dan is de kleding ook niet heel te houden. Hier heb ik tweedehands kleding die ik voor 3x niks heb gekocht zodat hij lekker kan ravotten in de speeltuin. Zodat de berg leuke nieuwe kleding nog bruikbaar is voor de jongste.
Ik zou naar de primark of zeeman gaan en een stapel 'buitenspeelbroeken' aanschaffen. Heb ik hier gisteren ook gedaan, want ook al loopt m'n zoontje prima, al spelend kruipt hij toch veel over de tegels, dus broeken slijten hier juist erg hard op de knieƫn. Ik heb nu gekozen voor wat dikkere joggingbroeken, hoop dat die het even volhouden en een dik broekje vond ik met deze temperaturen ook nog wel fijn, de stenen voelen nou nog niet bepaald warm aan.
Hier de jongste die liever kruipt dan loopt. Als hij baar buiten gaat, doe ik over z'n broek een joggingbroek van de Zeeman aan. Anders kan ik elke week nieuwe broeken kopen. Maar of ik dat van de zomer nog ga doen, maar met deze temperaturen kan dat nog wel. Of anders wat goedkope broeken ergens kopen voor een paar euro en haar die aan doen als ze buiten is?
Mijn oudste kroop ook, wat ik deed was gewoon spijkerbroeken aan, ik knipte van oude sokken de tenen eraf sloeg deze dubbel dan werden de sokken versleten ipv de broek