begonnen met afbouwen maar toch spijt

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mir1976, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi!
    Ik ben begonnen met afbouwen, maar voel mij er nu helemaal niet meer fijn bij.
    Ik ben begonnen de avondvoeding van 19 uur te vervangen. En nu sinds 2 dagen een middagvoeding. Kan ik die middagvoeding weer terugkrijgen door veel aan te leggen of kost dat zoveel tijd dat het niet meer te doen is? Heb nl. nog twee jonge kids rondlopen. (dat was ook de reden waarom ik wil afbouwen, omdat ik het eigenlijk te druk vond, maar met het geven van flesjes is dat ook zo natuurlijk..)
    Ik vervang een middagvoeding sinds twee dagen, hopelijk is de melk nog niet zover teruggelopen en kan ik het weer makkelijk terugkrijgen?

alvast heel erg bedankt voor je antwoord.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Mir,

Ik geloof dat ik in jouw situatie weer heel veel zou gaan aanleggen. Hoe vaker hoe beter om de productie te herstellen. De kunstvoeding die je nu al geeft ga je afbouwen (in 3 of 4 stapjes en per stapje 2-3 dagen). Dus van de hoeveelheid die je nu geeft, geef je eerst 3/4, dan nog de helft en dan nog een 1/4. Maar per stapje neem je 2-3 dagen de tijd. Door veel aan te leggen zal je productie na 3-4 dagen weer behoorlijk opgekrikt zijn.

Durf je erop te vertrouwen?
    Succes hoor.

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Dank je wel. Ben eigenlijk vandaag alleen de borst weer gaan aanbieden op de middag. Dus helemaal geen flesje ernaast. Ik heb haar vanmiddag dubbel zo vaak aangelegd en ze lijkt tevreden. Nu lees ik jouw antwoord, zal ik nog een flesje nageven dan? Voor het avondflesje van 19 uur, wat ik al een week zo doe, volg ik zeker je advies! Zal de middagvoeding op de manier die ik vanmiddag heb toegepast voldoende zijn? Of krijgt ze nu te weinig. Ze is wel een stevigerd.

Alvast bedankt voor je antwoord!

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ik denk dat je die middagfles wel kunt laten vervallen. Als ze niet genoeg heeft meld ze zich wel weer vaker. Zolang je op verzoek voeding geeft krijgt ze niet snel te weinig. Zoals je zelf zegt, ze is tevreden en dat is een hele belangrijke graadmeter. Voor de avond zal het afbouwen van het flesje wel nodig zijn denk ik. Succes hoor.

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Super dankjewel !
    Ik heb er vertrouwen in

Deel Deze Pagina