Vind jij dat ook? Een aantal mensen om mij heen vinden mij er te jong voor. En helaas denkt de Gyn er ook zo over. Maar........ Ondertussen heb ik wel al bijna 4 kinderen.... En heb ik deze keer een zwangerschap achter de rug die ik niet graag over doe. HG...... Vroegtijdige weeën en ontsluiting.... Dus veel te vaak het ziekenhuis mogen bewonderen. Ik ben er gewoon al helemaal klaar mee. Er komt echt geen 5de hoor.... Nu niet nooit niet. En ik dacht als het dan toch een KS word.... dan maar gelijk de boel afsluiten. Hebben we dat ook meteen gedaan.
Wat een onzin! Met 29 jaar (en zeker als je al vier kinderen hebt) ben je prima in staat een beslissing te nemen en de gevolgen van die beslissing te overzien.
Ik vind je ook jong MAAAAAR gezien het feit dat je al 4 kindjes hebt vind ik het een logische gedachte. Ben benieuwd dat als een man 29 is en voor sterilisatie gaat er dan ook over leeftijd wordt gesproken.
Toevallig las ik laatst een verhaal van iemand die dit ook heeft laten doen. Huwelijk stukgelopen en vervolgens een nieuwe man gevonden met wie ze eigenlijk ook een kindje wilde. Operatie met veel problemen om proberen te laten draaien maar dat is niet gelukt. Zegt natuurlijk niets voor jou maar ik snap wel dat artsen willen dat je alle gevolgen overziet voordat ze zoiets ingrijpends doen. Succes met je beslissing!
29 is inderdaad vrij jong voor een sterilisatie, maar dat lijkt me niet relevant. Als jij er uit bent dat er geen kinderen meer bij moeten komen, dan is dat jouw beslissing. Risico's afwegen is aan jou, niet aan de gyn en zeker niet aan je omgeving. Daarnaast lijkt het me ook aannemelijk dat je met 4 kinderen wel aardig zeker kunt weten of het wat jou betreft klaar is.
ja.. ik vind 29 jaar ook jong MAAR.... ik had op mijn 29ste nog geen kinderen en jij dus wel. En ik kan me heel goed voorstellen dat je zegt, "vier is genoeg". Dus jouw situatie is wel heel begrijpelijk, dus vind het niet gek dat jij er voor kiest. Ik denk dat je een doordachte keuze heb gemaakt .
Ik vind 29 idd wel jong voor sterilisatie. Maar in jouw geval vind ik dat ze best een uitzondering kunnen maken.
Ik begrijp best de terughoudendheid van de artsen. Absoluut. Maar heb er goed over na gedacht en weet zeker dat er geen kindje meer bij komt. Heb straks 2 jongens en 2 meiden. En dat niet alleen.... Het zwanger zijn is nu wel leuk geweest. Zelfs nog voor ik zwanger was van deze kleine meid wist ik dat dit de laatste zou zijn. Daarbij vind ik het fijn om nergens meer over na te hoeven denken. " Ojee pil vergeten " " Oh antibiotica... even uitkijken dus " Of ben je net lekker aan het knuffelen.... moet je stoppen om een condoom te pakken... Maar dit zijn maar bijzaken. De hoofdreden blijft dat ik echt niet meer zwanger wil worden. Nu hopen dat de Gyn het morgen ook begrijpt.
Ik ben benieuwd wat de gyn zegt! Wij willen hierna ook geen kindjes meer en ik wordt dit jaar pas 28 Laat je het even weten?
hmm, mijn gyn vond mij met 32 zelfs te jong! Maar idd, bij jouw situatie met 4 kindjes.... Kennisje van me is dan wel weer gesteriliseerd met 26, had ook al 4 kinderen en wilde echt niet meer...dus ze doen het wel...maar denk dat je de goeie gyn moet treffen.
Ik snap het wel dat je niet meer wilt. Maar je hebt nog ruim 11 jaar. Stel dat je man overlijdt (hoop het natuurlijk absoluut niet!) en je ontmoet een nieuwe partner.. wie zegt dat je daar dan niet een kindje mee wil?! Dat zou het enige zijn waarom ik kan indenken dat ze het niet willen doen.
Mijn ha vindt van wel..hier wordt niemand onder de 35 geholpen of je moet al 3x een keizersnede hebben ondergaan want dan "mag" je in principe helemaal niet meer zwanger worden. maar in andere gevallen: tja je kunt niet in iemands persoonlijke situatie kijken maar ik vind 29 wel erg jong ja.
Ik vind 29 niet jong. Ben zelf ook 29 en voor ons staat ook al vast dat er na deze niet nog een kindje bij komt. Ik vind het zwanger zijn ronduit verschrikkelijk, en 2 is genoeg. Ik wil dan ook een sterilisatie. We zullen zien tegen die tijd.
Wat fijn dat het toch gaat gebeuren! Wij wilden het ook erg graag en hebben ook alle 'doem'scenario's overwogen (scheiding, andere partner, mogelijk overlijden kinderen etc etc), maar voor ons bleef het zo dat we er geen kindjes bij zouden willen (met of zonder elkaar). Dus hier mocht het toen wel. Wel bij mijn man gedaan en niet bij mij overigens.
Om de reden dat ik al 2 kinderen heb met mijn exman. En dadelijk 2 kinderen met deze partner. Vind het echt genoeg.
Ik mag misschien gek zijn... Is dit niet een keuze die de vrouw (in overleg met partner) zélf maakt en niet een keuze die het ziekenhuis vóór de vrouw maakt? (En of ze het er dan wel of niet "mee eens zijn"... dat is toch niet aan de de mensen in het ziekenhuis??)
Hmzzz Ik vind dat de keuze ook bij de vrouw ligt en niet bij de gynaecoloog. Ik ben zelf ook erg jong maar bij ons is ook al de gedachte oogekomen om het bij een van de twee te laten doen. Vervelende zwangerschap aan beide kanten zijn we bekend met autisme en ikmet veel lichaamlijke problemen hier zou de belastbaarheid te groot worden en ons gezin instorten wat natuurlijk onder geen beding mag gebeuren. Ik wil na de bevalling straks eerst een spiraaltje proberen (in het verleden geprobeerd maar bleef veel bloedingen houden) de pil kan ik niet omdat ik darmpatient ben en de pil is dan niet te vertrouwen. Maar goed we zullen zien. Tuurlijk is het drastisch maar voor ons zou het ook drastische gevolgen hebben als ik opnieuw zwanger word. Mijn gevoel zegt natuurlijk zeker 3 gezonde kindjes aan tafel maar er is ook nog verstand haha
Ik vind 29 persoonlijk ook erg jong maar je situatie met 2 vaders en 4 kinderen kan ik begrijpen dat je er klaar mee benr. Zo simpel als dat is het toch? De gyn wilde mijn moeder ook niet steriliseren en toen raakte ze zwanger van mijn broertje. Jongen was hartstikke welkom maar de gyn stond wel stom te kijken na de bevalling dat ze zei van en ga je het nu wel een keer doen?? Toen heeft de gyn wel toegezegd omdat ze dus eigenlijk geen 2de wilde. Die gyn stond ook raar op te kijken dat hij 10 jaar later binnen kwam bij mijn bevalling omdat het mis ging en mijn moeder weer zag haha