begonnen met pil, menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jootje, 13 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje

Jootje Lid

25 mrt 2006
    6
    0
    0
    Hallo,

Een tijdje terug heb ik hier ook al eens een berichtje geplaats over het feit dat ik al een tijdje overtijd was.
    Aller eerst wil ik even zeggen dat ik het echt heel fijn vind dat ik op deze manier mijn vragen kan stellen!!!!

Nu is het zo dat ik na zo'n 16 dagen overtijd toch ongesteld ben geworden. Ben toen ook de eerste dag van mijn menstruatie begonnen met de pil.
    Het echte bloeden heeft zo'n 5 dagen geduurd. Normaal was dit ong drie dagen en daarna nog een beetje navloeien. Nu is het zo dat ik nu dus na 10 dagen na mijn eerste dag van mijn menstruatie nog steeds veel last heb van bruine afscheiding.
    Vind dit wel een beetje raar en nu is mijn vraag dan ook of dit gewoon is en of dit mag.

Alvast heel erg bedankt voor de reactie.

Groetjes Jootje,

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jootje,

omdat je cyclus erg lang heeft geduurd kan het zo zijn dat je ongesteldheid heftiger is dan anders. Er is als het ware wat meer bloed opgespaard en het duurt langer voordat je dat kwijt bent. Het kan ook komen van de pil. Je lichaam moet weer wennen aan die hormonen. Je ziet regelmatig dat vrouwen dan "spotten", dat betekent dat je tussentijds bloedverlies hebt, vaak een beetje oudbruin van kleur. Omdat jouw ongesteldheid langer duurt dan je gewend bent, zou het kunnen dat je dat "spotten" nu al hebt. Het is niet erg dat je lichaam zo reageert in de eerste pilcyclus. Gewoon doorgaan nu. Waarschijnlijk heb je straks in je stopweek een normale ongesteldheid (of iets minder dan je gewend bent, komt ook door de pil). Daarna zou het beter moeten gaan. Als je blijft "spotten" en je vindt dat vervelend moet je even met je huisarts overleggen en eventueel kiezen voor een andere pil.

Mirjam

Deel Deze Pagina