Begonnen met temperaturen in augustus 2011

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door liesje1, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    @liesje1 en suusjelove, ;)thanks al sta ik ondanks dat het nu rustig is een beetje sceptisch tegenover:(

@liesje1, wat erg zeg een vmk het geeft toch altijd een dompertje he:$ Gebruik jij geen ovulatietesten? want dan kan je kijken hoelang de periode tussen eisprong en menstruatie is.

Ga voor jullie beiden duimen draaien dat er maar snel een plakbeeb voor jullie komt he, gaan jullie wel naar de dokter als jullie een jaar bezig zijn??

succes meiden:)

ik kom net op een site waar je gratis 1 matcare zwangerschap dipstick krijgt:D
    Zwangerschapstesten • Zwangerschapstest.NU, De NR.1 webshop voor zwangerschapstesten!

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ja het is ook makkelijker gezegd dan gedaan... Maar toch hoor ik vaak dat mensen opeens zwanger waren terwijl ze er niet/minder mee bezig waren. Dit gebeurde dan wel vaker door drukte etc...
    Ik ben er ook veel mee bezig. Vooral nu omdat ik het gewoon heel graag.
    Door het tempen ben je er idd echt intensief mee bezig.
    Ik heb ook de ovulatie test gebruikt maar dat was die van kruidvat dus niet echt betrouwbaar.
    Ik heb nu nieuwe besteld waar ik dus vanaf volgende maand mee aan de gang kan gaan.

Ik heb afgesproken dat ik na de zomer zou langskomen als er nog niks was.
    En dat mijn partner dan tegen die tijd zijn zaadjes laat testen...
    Maar daar is niks mee aan de hand meent mijn vriend.. (echte mannenpraat)

Dus het is maar ff afwachten en hopen op een regelmatige cyclus... En heb ik die in Nov nog niet dan ga ik weer terug. Heb dan ook een aantal maanden getemperatuurt dus kan hem dan ook laten zien hoe mijn cyclus is...

3. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    @ Pat78 Ik heb vorige maand ovulatietesten gebruikt maar dat was geen succes. Alle streepjes leken op elkaar. Deze maand andere ovulatietesten gebruik en nu duidelijk (in combi met tempen) mijn eisprong gevonden dus dit wordt eerste maand dat ik LF echt weet.
    Ik ben bewust niet eerder begonnen met tempen of ovu testen omdat ik er niet te veel mee bezig wilde zijn, maar ja nu 10 maanden later dachten we daar ondertussen anders over....
    VMK, tja... het ging toen beetje raar allemaal. Zo duidelijk dat ik al een week voelde dat ik zwanger was, zo duidelijk voelde het ook niet goed zat. Ik kan het niet uitleggen... Maar het leek of ik voelde dat het mis zou gaan. Ik ben dus ook niet stuiterend blij geweest maar was wat voorzichtig. Voor mezelf was ik vooral blij dat er bevruchting kon plaats vinden....
    Bedankt voor de link. Z-testen kunnen we nooit genoeg hebben haha... Ik test nooit voor NOD maar als ik overtijd ben dan zijn ze niet aan te slepen hihi...

En met manlief afgesproken om eind oktober heen te gaan als het dan nog niet raak is. Maar dat zien we dan wel weer.

@ Suusjelove, welke ovu testen gebruik je nu? Wel handig om inderdaad paar cyclussen te kunnen laten zien aan ha. Dat vinden ze meestal erg fijn. Daarom ben ik ook begonnen met tempen.

Ik vind het jammer dat ik pas donderdag weer op juiste tijdstip kan tempen. Ergens misschien ook wel goed, ik neem temperatuur nu niet zo serieus waardoor ik ook niet direct er een ongi of zwangerschap in zie... Ik merk dat ik nog wel graag op zp neus, maar ben wel heel rustig. Dus ik ben er wel mee bezig, maar zit nog niet in de stress. Hoe is dat bij jou Pat78? We lopen beetje gelijk op...

4. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik had van die dipsticks besteld via internet...
    Neem aan dat die wel goed zijn...

Wel erg van die VMK... Maar beetje bekend verhaal. Mijn vriendin had hetzelfde...

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik zelf heb afgelopen maand de cb digitale ovutest gebruikt en ik vond m er fijn:) deze maand de persona en dipsticks testen, persona om uit te proberen en dipsticks voor zekerheid ernaast. Persona heeft helaas geen zin als je cyclus langer dan 35 dgn is :( maar goed ik ga m toch gebruiken , lekker eigenwijs.

Ik ben wel bewust gaan temperaturen want in mijn omgeving zijn er meer mensen die de mmm ingaan dan spontaan zwanger worden? En die zeiden dat tempen wel niet het belangrijkste is maar wel gevraagd word te gaan doen voor aantal maanden zodat ze inzicht krijgen. Dus ik ben gewoon ermee begonnen maar ook voor mijzelf hoor wilde die tussentijdse bloedingen registreren en je krijgt zo meer inzicht.

Ik moet wel zeggen dat ik steeds nerveuzer werd tot vanmiddag daarna was het in 1 klap weg haha, wel fijn want de druk is er nu wel zo'n beetje bij mij af en ik zit nu maar op ongi te wachten. Ik verbied mij om op klachtjes te reageren ;) want dat werd een beetje teveel afgelopen dagen. Ook wel makkelijk te verklaren want ik heb bij de maandelijse periode vrijwel nooit ergens iets last van behalve dan hele gevoelige en pijnlijke borsten. En nu voelde ik wel erg veel?? En nu? Heel af en toe buik e. Licht gevoelige borsten maar verder ook niets.

Mijn 1e zwangerschap kan ik me van de beginperiode erg weinig van herinneren (is al 9jaar terug, voel me echt oud als ik dat zeg, maar ik ben nog vrij jong) had in helemaal nergens last van, 1e symptoom kreeg ik met 6 weken in mijn tepels en bandenpijn en vermoeidheid en pas met 25 weken last van bekken maar verder had ik de ideale zwangerschap

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Vanmorgen was het weer 37.1???? Hoe raar kan je lichaam werken hè. Meiden tot vanavond ik gA zo lekker mijn 9 dreumessen vertroetelen xx

7. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Nou ik had vanmorgen weer op de oorthermometer 36.4 en op de gewone 36.5...
    Hoop echt dat ik vrijdag ongesteld word...

8. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden,
    Wat veel gekletst zeg! Ik zal zo even alles terug lezen.. Hier weinig nieuws, druk geweest met van alles.
    Mijn temp is nu al 4 dgn 37.1, nog nooit zo constant gehad ;) ook geeft ff mijn eisprong nog steeds niet aan! Vreemd he.. Lijkt me niet dat die nog moet komen gezien mijn hoge temp.

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Dat zal waarschijnlijk komen omdat je niet elke dag doet tempen....

10. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Suusje: Ja dat denk ik ook, toch zijn er veel temp topics waar niet iedereen elke dag tempt en daar vindt ff hun ei ook wel. Mja komt misschien nog!
    Vaak valt je eisprong op de laatste dag van je vruchtbare baarmoederslijm.. Dus ik denk dag 15, ooit worden we nog wel echte temp experts ;)

11. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb nu zelf even op de ontbrekende woensdag en vrijdag rond eisprong een temp ingevuld omdat ik er wel zeker van ben dat mn ei is geweest. Nu geeft ff mn ei wel aan!
    Op dag 15, de laatste dag van mn klachten en waterige afscheiding. Ik laat het maar zo staan, kan ik tenminste zien hoeveel dpo ik ben..

12. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Hoi hoi!

Ik ben sinds begin augustus ook begonnen met het bijhouden van mijn temperatuur. Houd het bij via een andere site en FF alleen krijg ik bij FF wél te zien wanneer mijn eisprong zou zijn en bij die andere niet (zie afbeeldingen).

Iemand enig idee waarom dit verschillend is bij de temperatuurkaartjes? Of hebben anderen die daar gebruik maken hier ook last van?

Groetjes,
    Naatje

13. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik heb ook deze maand mijn ei niet gevonden. Dus hoop snel met een nieuwe maand te starten...

14. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Naatje: Ik heb geen ervaring met die site, maar als ik zelf naar je temp kijk zeg ik ook dag 19..

15. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Welkom Naatje,

Geen idee waarom dat ie dat idd niet aan geeft. Ik heb er nog nooit wat mee gedaan maar ga er zo eens heen kijken...
    Maar het is idd wel erg duidelijk te zien wanneer je eisprong had...

16. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Suusje: Jou ei kan nog makkelijk komen hoor meid! Je hebt nu een flinke daling, als de komende dagen je temp omhoog gaat kan het nog en zal je ei rond vandaag liggen.. Mn vorige ronde had ik ook een laat ei, pas op dag 21. En ff gaf pas op dag 25 een kruis.

17. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ja het zou idd kunnen zijn... Want waarschijnlijk heb ik door de etos pillen een langere cyclus...
    Normaal was mijn cyclus maar 21 dagen dus dan zou ik mijn ei hebben gehad...
    Volgens menstruatiekalender heb ik mijn ei altijd op de 8ste dag...
    Die dag had ik ook een positieve ovu test van kruidvat.
    Maar geen temperatuur verhoging.
    Dus ben echt de weg kwijt want de pillen van Etos zijn niet echt super, ovu testen van kruidvat zijn niet betrouwbaar en een oorthermometer ook niet...
    Dus tja maar afwachten deze maand. Weet ook niet of ik nog ovulatie testen moet gebruiken...

18. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja lastig inderdaad! Je ei op de 8e dag is ook wel erg vroeg.. Zou gewoon lekker doortempen, als je in de loop van de week een aantal dagen boven de 37 zit kun je er wel vanuit gaan dat je ei is geweest.
    Volgende ronde (als je niet zwanger bent :D) gewoon opnieuw tempen en andere ovu testen..
    Je weet het toch nooit, ik wilde graag inzicht in mn ei. Mja deze ronde is die een week eerder dan de vorige ronde, dus een vaste dag heb ik ook nog niet.

19. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ja ga ik ook doen is alleen nu weer ff afwachten wanneer ik eindelijk opnieuw kan beginnen...
    Zwangerschap is er niet want merk echt helemaal niks...

20. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Wil nu echt dat mijn periode begint :( weer wat slijm/bruin bah. Wel ruik ik alles veel beter lijkt wel, erg fijn poepb roeken van afstandje ruiken?

Ik heb mijn ei ingevuld doormiddel van ovulatietesten. Ga weer verder :)

Deel Deze Pagina