O balen zeg!!! Heel veel succes met operatie. Ik had zo geduimd voor je dat dit niet nodig was!! Vermoeden ze dan bbz ofzo?? We horen het wel als je beetje bijgetrokken bent, rustig aan!!
Iloiza, ik zie dat jij je eisprong gevonden hebt, fijn!! Suusjelove, jij hebt wisselende temperatuur zeg. Is dit met je nieuwe thermometer, ja toch? Ik zit ondertussen op dag 15, vorige keer had ik op dag 22 eisprong dus ik ga vandaag beginnen met ovulatietesten en iets beter tempen.
Ja met mijn nieuwe maar vind het echt raar. Kan ik misschien niet toch beter er een gaan halen die er 1 min over doet. Deze is binnen 5 sec klaar... Is zo'n flexibele van het kruidvat...
@Liesje: Ik vind het ook prettiger zo, niet zo'n gestres om op tijd te tempen.. Ik zie het wel deze ronde, geen wekker meer voor het tempen iig @Poemi: Wat balen zeg! Heel veel succes, laat gauw weer wat van je horen.. Veeell succes allemaal
Wel super dat je het zo kunt doen... Ik snap helaas niks van mijn cyclus dus blijf maar tempen om een beetje inzicht te krijgen...
Hey meiden, Ik ben weer terug! Erg vroeg nu, maar lag al vroeg te slapen gisteren, dus ook vroeg wakker dan. Alles is goed gegaan. Operatie stond gisteren gepland, maar door het verlies van bloedstolsels toch van donderdag op vrijdag een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven zodat ze me in de gaten konden houden. Ik was er aan het einde van de ochten tussen gepropt, dus ze dachten zo rond half 12, uiteindelijk om 12.45 uur pas opgehaald. Vanaf 10.00 uur kreeg ik al wel behoorlijke buikpijn en met 2 paracetamol die pas na een half uur werkte en een half uur later alweer was uitgewerkt heb ik daar behoorlijk last van gehad. Bij de kijkoperatie bleek er al aardig wat bloed in m'n buikholte te zitten, dus dat verklaarde de buikpijn. Het was toch een bbz. Op de echo konden ze deze niet vinden omdat het al afgestorven was, maar hij zat uiteindelijk aan het einde van m'n eileider en ze hebben hem er netjes uit kunnen trekken/duwen. Dus geen gesnij of gebrand in m'n eileider. Ben daar echt heel blij mee. We moesten van te voren al een beslissing nemen in het geval van een bbz wat ik dan wilde: eileider besparend of de eileider gelijk verwijderen. Wat is dat moeilijk zeg! Voor besparend gekozen en dit is dan ook goed uitgepakt. Moet de komende 5 weken nu wel elke donderdag bloedprikken om te kijken of HCG zakt, maar de artsen waren erg positief, dus ik verwacht wel dat het goed is gegaan. Nou, dat was m'n lange verhaal weer. Heel raar, maar ik was gewoon blij dat het een bbz was, dan was ik tenminste wel 'echt' zwanger, en was het niet iest raars van m'n lijf.
@Suusje Jeetje meid, je temp schiet nog steeds alle kanten op Ik heb trouwens ook een thermometer van sensitest, 2 cijfers achter de komma, en die doet er echt wel een minuut over, soms volgens mij zelfs langer. Ik denk dat ie stopt als de temp stabiel is. @LeenElise Jouw temp is ook nog aardig gezakt na je ongi. Wel goed om er nu niet al te druk mee bezig te zijn. Al die stress is denk ik ook niet goed. @Liesje Hopelijk kun je dit keer met de ovu-testen netjes je ei vinden.
Hi meiden, Even een vraag, meten jullie je temperatuur oraal, rectaal of met een oorthermometer? Ik meet met oorthermometer voor de 2e keer nu een cyclus, maar krijg echt enorme schommelingen. Vorige keer in juli gedaan toen was het veel stabieler met dezelfde meter. Meet wel elke dag op zelfde tijdstip. Hebben jullie een idee hoe het kan?
@ Blossom1, ik zou sowieso rectaal meten omdat dit het betrouwbaarst is. Je hebt inderdaad behoorlijke heftige schommelingen in je kaartje zitten. Anders meet je een paar dagen met oorthermometer én rectaal en kijk je of er verschil in zit. @ Poemi, fijn om te lezen dat alles goed gegaan is en dat je eileider hebben kunnen sparen!!! Hopen zakt je HCG snel weer en heb je snel weer je cyclus terug. Maar eerst even beetje rustig aan en bijtrekken van je operate!! @ Suusjelove, vandaag iets minder heftige schommeling, zou temp toch beetje gaan stabiliseren? @ LeenElise, jouw eisprong gaat waarschijnlijk komende week komen. Klus ze ....
@ Poemi "gelukkig" is het goed gegaan met de eileiders.. Maar wat een tegenvaller allemaal... Hopelijk heb je niet al te veel pijn en gaat het snel weer beter met je... Ik heb een dood simpele gehaald bij kruidvat die er een minuut overdoet. @Blossom mijn advies is om echt te stoppen met de oorthermometer. Ik heb er ook een maand een normale meting mee gehad maar de maand daarna was het een drama. Heb toen ook met beide getest en het verschil was soms 0.5 dus echt enorm. Dus ga gewoon rectaal meten want die dingen zijn niet te vertrouwen. Mijn nichtje werkt in het ziekenhuis en gebruiken een oorthermometer alleen maar om te zien of iemand verhoging heeft. Als dat het geval is gaan ze rectaal verder om de temperatuur in de gaten te houden omdat ze gewoon weten dat het niet betrouwbaar is.
Nou ik ben eens benieuwd wat mijn temperatuur gaat doen. Dit zijn mijn ovulatietesten en ik neem aan dat ik er van uit mag gaan dat ik nu vruchtbaar ben.. Toch..?!
Heb afgelopen dagen met beide gemeten. Tussen oor en rectaal zit bij mij ook zo'n 0.5graden. Ga nu maar met beide verder omdat mn kaartje anders helemaal niet klopt maar kan wel kijken hoe het met de schommelingen gaat op beide. En eventueel volgende keer alleen rectaal. Bedankt. En suusjelove; lijkt idd goed! succes deze maand! Groetjes Blossom
Suusjelove, ziet er positief uit. Ei zal komende 48 uur wel gaan springen denk ik. Ben benieuwd wat je temperatuur gaat doen. Ik denk dat ik weer zelfde soort cyclus al vorige keer heb, dat zou fijn zijn want dan ben ik weer op mijn oude cyclus terug. Ik had gister omo witte ovulatie test en vandaag licht streepje. Dus ik verwacht eind dezde week mijn eisprong, als het net zo gaat als vorige keer ongeveer. Toen duurde het 3 dagen voor dat ovulatietest positief werd.
@Suusje Dat is zeker een mooie ovu-test! Hopelijk werkt je temp ook mee en gaat die mooi stijgen de komende dagen. @Liesje Zou fijn zijn als je cyclus weer zo mooi regelmatig wordt. Weet je ook waar je aan toe bent. Ik heb gisteren ook weer eens m'n temp gemeten maar was 36,88, dus nog steeds vrij hoog. Bij FF ben ik maar een nieuwe cyclus begonnen. Ik zie wel wanneer ik echt opnieuw kan beginnen. Eerst maar eens de HCG waarde donderdag afwachten. Als die nog hoog is krijg ik natuurlijk ook geen eisprong...
Pff dat wachten is klote nu he... Hopelijk kun je snel weer aan de slag. Mijn vriendin belde net ook.. is 5/6 weken zwanger en gisteren en vandaag al flink bloedverlies... Dus zal wel mis zijn gegaan... Ja maar heb vanmorgen weer een ovu test gedaan en die is al minder duidelijk dan die van gisteren maar mn temp is nog laag... Is dat normaal..?!
Als het goed is springt je ei binnen 48 uur, en je temp gaat dacht ik pas de dag na je ei omhoog. Dus als je gisteren een positieve ovu-test had, en vandaag springt je ei, dan zal morgen je temp moeten stijgen. Maar een positieve ovu-test betekend niet voor 100% dat je ei ook springt. Bij een ander topic toevallig eentje met een positieve ovu-test, en 2 weken later weer. En pas weer 2 weken later een positieve zwangerschapstest. Bij haar was dus door stress haar ei niet gesprongen en 2 weken later wel. Heel apart. Balen voor die vriendin van je trouwens. Hopelijk komt het bloedverlies ergens anders door Mag ze voor controle bij de vk langs?
Ow dus maar ff afwachten en als de temp niet om hoog gaat dan maar door gaan met de ovu testen... Volgende week donderdag pas... Ja echt zielig is al de 2de keer. Zijn alle 2 bijna een jaar bezig...
Poemi het is inderdaad even afwachten wat je lijf gaat doen. Ik hoop dat je HCG snel daalt... Suusjelove, het kan wel 48 uur duren voordat je ei springt na positieve ovulatietest en het kan ook weer 2 dagen duren door je temperatuur stijgt. Bij mij gebeurde dit ook afgelopen cyclus, er zaten 3 dagen tussen. Bij de gemiddelde vrouw is het sneller, maar het is dus niet raar dat je temp nog laag is....
@Suusje Jeetje, wat moet ze nog lang wachten dan! @Liesje Jij hebt trouwens aardig wat pendels voor oktober. Hopelijk krijgen ze gelijk! Ik heb net nog een zwangerschapstest gedaan en er was nog maar een vaag streepje te zien! Zaterdag was ie al wel wat lichter, maar nu is het echt nog maar een wazig streepje. Hopelijk betekend dit dat alles uit m'n lijf is.
Haj meiden, Ik ben deze week weinig op zp geweest. Vriendje ligt al de hele week met griep op bed.. Afgelopen 3dgn waterige afscheiding gehad en vanmorgen maar weereens getempt. Al 37,0 dus ben bang dat mn ei al is geweest. Alleen zo'n 4/5 dagen geleden 2x geklust dus een slechte score deze ronde Keek trouwens van de week één of ander huisartsenpost programma, daar tempten ze ook met een oorthermometer. Toen zei de huisarts bij een oorthermometer tellen we altijd 0,5 graden op. Dus dat klopt wel zo ongeveer..