Ja hoor... Ik begin gewoon direct na ongi en dan elke morgen... En dan zie je van zelf een duidelijk verschil... Ik bewaar ze allemaal en leg ze dan op volgorde van dag...
Ik begin nog maar niet met ovu testen. Merk al met tempen rond mn ei dat het obsessief wordt, tot nu toe goed mn ei kunnen vinden dus blijf gewoon tempen rond mn ei. Hebben jullie het artikel We vrijen al jaren verkeerd weleens gelezen? Wel interessant artikel: We vrijen al jaren verkeerd | algemeen | artikelen
@Leenelise Je temp stijgt mooi! Zal het artikel vanavond thuis eens gaan lezen. @Suusjelove Ik heb een behoorlijk lange cyclus, dus als ik gelijk na m'n ongi begin heb ik wel erg veel testen nodig. Ik heb er nu 24 besteld. Heb je nog gekeken voor die thermometer? Net gebeld door de arts en m'n HCG is 0! Ik hoef ook geen bloed meer te prikken nu, ben er helemaal klaar mee. Ik mag op nacontrole als ik dat zelf wil, maar het hoeft niet. En ik heb er ook niet echt behoefte aan. Mag altijd bellen met vragen dus vind het wel goed zo. Heb ook nog nagevraagd hoe het zit met zwanger worden en ze raden eigenlijk aan om één menstruatie te wachten zodat de baarmoeder echt goed schoon wordt, maar het mag al wel. Dus we gaan er gewoon weer voor.
dat is super nieuws... mijn temp is weer gestegen... heel vaag allemaal... nee moet ik straks nog ff doen... s
@Poemi: Wat fijn een hcg van 0! Ik zou er ook meteen voor gaan, veel succes jullie nieuwe ronde @Suusje: Ben benieuwd hoe je temp verder verloopt. Had je veel later getempt dan normaal? Dan kan het zijn dat je temp inderdaad hoger is.
hey meiden ik voel me en beetje rot en snap niets meer van me temp! Wij hebben een prachtig zoontje van inmiddels bijna 17 maandjes oud. IN april besloten wij voor een tweede te gaan aangezien het bij ons mannetje maar liefst 16 maanden heeft geduurd. Ik was zeer ontdaan toen ik in april meteen zwanger bleek dat na de eerste ronde. Helaas liep dit verkeerd af in een vmk. Daarna bleek ik weer meteen zwanger nou ons geluk kon niet op. Na 3 x het hartje te hebben gehoord dachten we dat het goed zou zitten en hebben we het aan onze familie en vrienden verteld. Maar toe wij bij de 12 weken echo kwamen bleek dat onze kleine ukkie een aantal dagen na de vorige echo was gestopt met leven. Nou het lijkt dat of iedereen om je heen wel zwanger is en de vloer word op dat moment onder je voeten vandaan getrokken. Na 2 curretages en een lange wachtperiode kregen we begin september te horen dat ik weer zwanger mocht worden. Ik moest elke week bloed prikken dit ivm een partiele mola. Wonder boven wonder heb ik 30 juni en 6 juli mijn curretages gehad maar werd ik 27 juli alweer netjes ongesteld!! daarna een strakke cyclus van 28,29 dagen. Maar omdat ik halverwege de maand zo buikpijn had ben ik begonnen met tempen dit om te zien of die buikpijn evntueel van mijn eisprong zou kunnen komen. Nu heb ik dus netjes getemp. En heb ik vanaf dag 10 tot dag 14 vruchtbaar slijm gehad. Op dag ,12,13,14 had ik weer die enorme steken en krampende buikpijn. Nu is het zo dat ik op dag 14 eerder getmpt heb omdat mijn man ook zo benieuwd was! Hij gaf eerst 36,7 aan dit wel 4 x en toen 2x 37,0 ik heb eerst de 37,0 aangehouden omdat die het dichtse bij de tijd kwam wanneer ik normaal temp 9 uur! Ik heb nu overigens in ff tempo angehouden van 36,7 Maar nu weet ik het echt niet meer ik ben bang dat ik mijn ei nog helemaal niet gehad heb! EN wat houdt dat dan in voor mijn cylcus? Willen jullie aub even kijen en jullie mening geven? Aubbb!! Eerlijke antwoorden ook als jullie denken dt het niet zo leuk is om te horen wees aub eerlijk! Oh ja en als ik nu voor zqterdag geen temp in voer in ff en dan wel op zondag en maandag dan geeft hij aan dat ik zo woensdag mijn ei eb gehad dat zou dus overeen komen met mijn buikpijn. Maar als ik zaterdag gwoon invul en zondag en maandag ook dan geeft hij geen ei aan! Hoe kan dat? Ik snap er werekelijkwar helemaal niets meer van!
@mamavand: Hoeveel uur heb je eerder getempt op dag 14? En ben je daarna in bed blijven liggen toen je later hebt getempt op 37.0? Want als je bent opgestaan geeft dat een vertekend beeld en kun je inderdaad beter 36.7 aanhouden. Maar hoe eerder je tempt, hoe lager je temp. Dus dag 14 hoort misschien toch wel iets hoger te zijn. En t/m dag 12 is je temp erg constant, heb je toen elke morgen rond 9 uur getempt? Als je een keer later of eerder heb getempt kun je dat beter aangeven, dat rekent ff ook mee. Ik denk dat dag 14 iets hoger zou moeten zijn dan ingevuld en je temp zou daarna 3 dagen echt moeten stijgen, iig 3 dagen veel hoger. Dus zoals ik het nu zie zou ik zeggen dat je ei nog niet is geweest. Maar omdat je wel duidelijk je ei hebt gevoeld zou het natuurlijk wel kunnen, dan zou je temp de komende dagen wel moeten stijgen.
pff meis wat een ellende zeg... ik denk dat je helaas ff moet afwachten wat jouw temp morgen doet... misschien is jouw cyclus deze ronde iets langer...
Ik heb om precies te zijn 1 uurtje eerder getempt, maar ben ook 1 uur eerder op bed gegaan. Ik ben daarna gaan plassen en een uurtje blijven liggen niet echt meer geslapen beetje dommelen zeg maar en tempte toen 37,0. Ik heb overigens nog een vraag morgen moet ik om 4,15 op. omdat mijn broer gaat emigregen en ik hem waarschijnlijk nooit meer zie gaan we naar shiphol hem uitzwaaien. Moet ik dan wel of niet tempen!? Over dat me cyclus nu langer zal zijn dat geloof ik niet nog nooit gehad dus dat kan haast niet is dat wel zo dat wijdt ik dat aan die etos zwanger worden pillen. Die heb ik namelijk 4 dagen genomen ben er toen meegstopt want ik had er geen goed gevoel over! En als ik naar die enorme buikpijn kijn die ik woensdg gehad heb dan wee ik bijna zeker dat het woensdag geweest moet zijn!
oh ja en de andere dagen was het tussen 8,30 en 9,30 dat ik ging tempen en nu dus op dag 14 om 7,45 getempt!
nou die etos pillen hebben mijn cyclus ook altijd langer gemaakt... als ik jou was zou ik morgen gewoon meten en dan de tijd erbij vermelden... ff houdt hier rekening mee...
Suusjelove, je temperatuur is inderdaad erg hoog weer. Je houdt het wel spannend zo. LeenElise, Jouw temperatuur is zeker mooi aan het stijgen. Poemi, fijn dat het HCG 0 was!!! Nu kun je weer verder... Mijn temperatuur was niet hoog en niet laag vandaag. Ik ben benieuwd. Ik voel niets bijzonder eigenlijk, dus ik verwacht niet dat ik zwanger ben.... Al duurt het nog even tot NOD...
ik dacht echt dat ik het was... niet dat ik veel kwaaltjes hahet andersd maar daar beneden voelde anders... maar test was witter dan wit...
@Suusje Hé, je temp is weer gestegen! Oh, al een negatieve test gehad zo te lezen, balen . Maar het is ook nog wel vroeg hoor! Ik had op 10 DPO nog een negatieve test, en 14 DPO licht positief, dus het kan nog wel @Liesje BIj het andere topic waar ik mee klets zijn er ook een aantal meiden die niets voelde en toch zwanger waren. Je temp blijft netjes hoog, dus ook bij jou kan het nog. Wanneer wil je een eerste testje gaan doen?
Ja door die temp stijging ging ik weer twijfelen... Ben nu al benieuwd naar morgen... Maar ga geen wekker meer zetten... Heb daar een beetje genoeg van...
Poemi, ik weet dat je dan toch zwanger kunt zijn. Maar ik vind het eigenlijk wel fijn gevoel. Klinkt raar, maar als ik er niet op reken dan valt het ook minder tegen als ik inderdaad gelijk heb. Ik ben er eigenlijk heel rustig onder, we zien het wel. Voorlopig zo druk met andere dingen dat ik minder bezig ben met mijn eventuele klachtjes enz. Ik heb alleen een week lang wat steekjes gehad links onderin in mijn buik en verder helemaal niets. Voorlopig houd ik er nog wel rekening mee, ik heb zaterdag feestje en dan drink ik geen alcohol denk ik. Hoe doen jullie dat? Ik drink meestal van paar dagen voor mijn eisprong en ongi geen alcohol en ik slik ook minder pijnstillers. Al vind ik dit soms wel frustrerend omdat ik elke maand toch voor niets een hoop extra pijn heb omdat ik minder pijnstillers slik en het blijkt elke maand wel voor niets... Suusjelove, duurt wachten lang zo he?? Goed dat je even een wekker zet om te tempen, ga ik ook niet doen dit weekend. Mijn temperatuur is dan altijd wel hoger...
Hier is het officieel begonnen... iK had het wel verwacht maar net vannacht droomde ik over een positieve test en ik werd echt een beetje gelukkig wakker... Wel fijn dat mijn cyclus dus weer gewoon is...
Balen Suusjelove!!! Hier vandaag hoge temperatuur maar ik heb dan ook echt asociaal uitgeslapen en dan is mijn temp altijd hoger. Maandag is mijn NOD, ik had deze maand op dezelfde cyclusdag als vorige maand mijn eisprong dus ga stiekem ook uit dan dezelfde LF lengte. Ik ga er geen testen aan wagen. Misschien als ik dinsdag nog niet ongi ben geworden. Ik ben al niet zo'n voorstander van testen voor NOD (vorige maand wel gedaan trouwens) maar ik heb LF van 10 dagen dan heeft testen voor NOD echt geen zin. Ik zit vandaag op 9 DPO. En daarnaast ga ik er van uit dan ik maandag ongi word.
Ohh suusjelove en ik had zo goede hoop voor jou jammer!! mijn temp is ook getstegen kijk maar naar me tempkaartje was vanmorgen 37,1 Ds ik ben helemaal blij als ik morgen nog zo hoog zit dan zet ff een kruisje bij woensdag! en klopt me gevoel toch dat ik het ook gevoeld heb! Liefs mamavand