Begonnen met temperaturen in augustus 2011

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door liesje1, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Iloiza, oke vandaar... Ik zag op FF staan de je dag 2 H had ingevuld bij ongi, dus vandaag dat ik hevige bloeding dacht. Ik ben altijd maar dag of 3 ongi, dus ik zag niets raars.... Ik kan me voorstellen dat je dan beetje gaat twijfelen. Zoals je in mijn verhaal heb gelezen ben ik dus ook gaan twijfelen, al heb ik dat ondertussen wel uit mijn hoofd gezet.

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Laten we lekker met zn alle gaan twijfelen...

Erg he die onzekerheid...
    Je wil niet weten welke scenarios ik al allemaal bedacht heb...

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker

Haha LOL (en het is eigenlijk niet eens om te lachen... :()

@ Liesje
    Ja, ik heb mijn twijfels eigenlijk ook al aan de kant gezet hoor, maar toch wil ik nog even afwachten wat mijn temp morgen gaat doen...
    Ik heb inderdaad bij dag 2 'heavy' ingevuld, omdat ik mijn gegevens meestal 's morgens invul. Ik had in de nacht van dag 1 op dag 2 flink gebloed, dus had ik maar 'heavy' ingevuld. Gedurende de dag vond ik al dat het minder was dan normaal, maar ik heb het maar laten staan... Nu achteraf weet ik niet of ik het wel of niet zou moeten veranderen. De bloeding van 's nachts was vrij heftig en ik werd ook steeds wakker van de pijn, maar de dagen daarna had ik veel minder bloedverlies dan normaal.
    En normaal gesproken heb ik ook 3 à 4 dagen zeurderige krampen tijdens mijn ongi, maar nu had ik alleen in de nacht van dag 1 op dag 2 krampen - en die waren niet te zuinig, veel heftiger dan normaal...
    Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken, maar ga er eigenlijk al niet meer vanuit dat ik zwanger ben. Morgen zal alles het uitwijzen.

4. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Liesje: Ik denk ook dat je dan een vroege eisprong hebt gehad. Aan de ene kant wel fijn maar jammer dat jullie weinig hebben geklust, alhoewel 1x kan voldoende zijn ;)

@Iloiza: Hoe is het met je temp deze morgen?

Ik mag denk ik ook op het wachtbankje. Vandaag weer een temp boven mn coverline.. Toch twijfel ik (twijfel twijfel;)) of ik echt mn ei heb gehad en niet zoals de vorige ronde opeens weer en temp daling heb en een laat verrassingsei. Maar ik ga er maar gewoon vanuit haha..

5. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Hier is mijn kruis weer weg dus ga er maar van uit dat die paar druppels bloed mijn ongi waren... :(

Heel raar maar ja niks aan te doen...

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ LeenElise
    Ik denk dat je nu wel gewoon je eisprong hebt gehad hoor. ;) In je vorige cyclus heb je ook een paar dagen gemist en dacht je dat je toen je ei had - daarbij weet ik uit ervaring dat je een 'fake eisprong' kunt hebben. Mijn eerste tempkaartje is niet meer zichtbaar als je op mijn link klikt, maar daar had ik ook zoiets waarvan ik dacht dat het mijn eisprong was, inclusief het bijbehorende vruchtbare slijm (!!), maar toch niet dus...
    Mijn temp was vandaag hetzelfde als gisteren. Omdat ik nog steeds boven mijn coverline zit, durfde ik toch niet zo goed met teunisbloemolie te beginnen voordat ik een zwangerschap echt uitgesloten had. Vanmorgen dus een test gedaan, maar zoals ik al had verwacht was deze negatief. Ik heb dus toch echt een ongi gehad, ookal was deze erg vreemd... nu maar vol goeie moed naar deze nieuwe ronde. :)

@ Suusje
    Inderdaad raar... Ik hoop voor je dat deze nieuwe cyclus weer duidelijker zal zijn, en dat je niet nog langer in het ongewisse zit.

7. silly1975

silly1975 Lid

4 nov 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik zou graag met jullie mee willen schrijven om zo een beter inzicht te krijgen naar mijn ei.

voordat ik vanalles hier schrijf,lijkt het me slim om eerst jullie goedkeuring te krijgen hahha...

ik verneem het graag van jullie.

fijne avond alvast

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Silly
    Natuurlijk mag je mee komen kletsen, welkom!!
    Houd jij je temperatuur ook bij op FertilityFriend?
    Misschien handig als je een link naar tempkaartje in je handtekening plaatst (als je wilt natuurlijk); dan kunnen we meekijken als je ergens vragen over hebt. :)

9. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    leuk dat je mee komt schrijven...

hoop idd dat deze cyclus beter gaat worden... want het hakt er op deze manier wel in...
    heb vanmorgen voor de zekerheid ernstig test gedaan... maar omo wit...

10. silly1975

silly1975 Lid

4 nov 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    owkee...en hoe doe ik dat??? langzaam praten want ik ben blonDT hahahahaha...

btw thx voor de welkom

11. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Silly welkom, hier kopie van hoe het moet... Want ik wist het eerst ook niet...

12. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Suusje, wat balen zeg!! Heb je zwangerschaptest gedaan of ovu? Hopelijk kun je volgende week snel terecht en wordt je doorgestuurd, want deze stress is ook niets....

Iloiza, toch maar testje gedaan dus. Toch teleurstellend he, als het negatief is al had je het wel verwacht... Ik ben benieuwd of die teunisbloemolie iets voor je gaat doen.

LeenElise, ik zou er ook gewoon vanuit gaan dat je eisprong is geweest. Lekker doortemperaturen dan weet je het helemaal zeker.

Hier nog steeds hoge temperatuur. Maar ik blijf toch stug doorgaan met ovu testen, want je weet maar nooit toch?? Als ik uitga van eisprong van donderdag, dan zou mijn NOD maandag zijn (van mijn langste LF uitgaande). Dus ik zit op het wachtbankje. Deze periode wel heel kort, want ik ga er eigenlijk pas sinds gister vanuit dat mijn eisprong al geweest is en mijn NOD is al bijna haha...

13. silly1975

silly1975 Lid

4 nov 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga nu ff eten maken enzo

dan ga ik strax ff aan de gang met een kaartje te maken(dat wordt nog leuk,dat zal wel wat voeten in aarde hebben haha)

tot strax(hoop ik)

14. silly1975

silly1975 Lid

4 nov 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    #754 silly1975, 4 nov 2011
    Laatst bewerkt: 4 nov 2011
    ff testen hoor

My Ovulation Chart

oke...

als ik die link nou aanklik krijg ik alleen mijn cyclus van nu te zien,niet mijn vorige toch?

nou,ik zal wat meer over mezelf vertellen en over waarom ik aan het temp ben.

ik ben 36 jaar en heb een dochter van bijna 9 jaar. samen met mijn vriend willen we nu proberen om samen een kindje te mogen krijgen.

ik ben op 26sept met de pil gestopt(ik had eigenlijk nog een week door moeten slikken),op 1 okt ben ik toen ongi geworden.dit heeft ong 5dgn geduurd. op 10 okt dacht ik,kom laat ik eens met temperaturen beginnen.15,16,17 okt heb ik niet getemperatuurd en dat zijn waarschijnlijk de belangerijkste dagen geweest want op 16,17,18 heb ik cervixslijm gehad.op 30 okt kreeg ik helderrood bloed(ik dacht ongi,met een cyclus van 30 dgn,niet slecht!)maar deze "ongi"heeft maar 2dgn geduurd!!! normaal gesproken als ik ongi ben moet ik de eerste 2 a 3dgn op paracetemols leven,anders fuctioneer ik niet en nu had ik nergens geen last van.
    ik heb,ondanks dat ik die 2dgn ongi ben geweest,het gevoel zwanger te zijn...vooral ook door de kwaaltjes die ik heb maar ik heb inmiddels al een hoop testen versleten en nog geen was er positief.

dit was het ff in het kort...ik hoop dat jullie me mss wat duidelijkheid kunnen geven of jullie visie.

alvast bedankt

15. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Suusje
    Ik hoop ook dat je snel terecht kunt bij je huisarts. Ben benieuwd wat hij zegt, jouw laatste cyclus was echt raadselachtig... Ik hoop echt voor je dat deze nieuwe cyclus beter is, in ieder geval wel gewoon een eisprong, want ik kan me voorstellen dat je laatste cyclus veel stress en vragen oplevert... Dikke knuf!!

@ Liesje
    Ja, het was natuurlijk jammer dat mijn test nega was. Gelukkig had ik er al niet te veel van verwacht, want ik was niet eens heel teleurgesteld. Ik was heel verrast geweest als hij wél positief was geweest. Het belangrijkste is nu dat ik eindelijk weet waar ik aantoe ben, en een voordeel is dat ik nu al op 6CD zit van mijn nieuwe cyclus. Die eerste week is voorbij gevlogen. ;) :) (Eigenlijk een beetje hetzelfde als de korte periode die jij nu waarschijnlijk nog op het wachtbankje hoeft te zitten ;)).
    Met de teunisbloemolie hoop ik dat mijn eisprong eerder zal zijn dan bij mijn vorige cyclus, maar dat vind ik niet het belangrijkst. Ik vind het belangrijker dat mijn LF langer word...

@ Silly
    Leuk dat je jezelf even zo voorstelt. :)
    Het is vervelend als je steeds denkt dat je zwanger bent, maar dat je steeds negatief test. Hoe vervelend het ook is, het kan heel goed te maken hebben met het feit dat je nog maar net gestopt bent met de pil. Ontpillingsverschijnselen kunnen heel veel lijken op zwangerschapskwaaltjes. Hopelijk duurt het ontpillen niet te lang en heb je snel wél een positieve test in je handen. :)
    Je link werkt. ;) En ik zie inderdaad alleen je nieuwste kaartje, niet je vorige.
    Als je de link in je handtekening wilt, moet je naar 'Gebruikersinstellingen' gaan (in het grijze balkje bovenaan het forum) en dan klik je op 'Handtekening wijzigen'. Als je de BBcode in het tekstvak zet, komt je link automatisch onder al jouw berichten te staan. Succes!! :)

16. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik denk dat mijn huisarts er niet veel over zegt... Hij zal me wel meteen door sturen naar de gynaecoloog...

Silly als ik jouw verhaal lees denk ik idd dat je nog flink aan het ontpillen bent... En dat is echt balen...
    Ik spreek uit ervaring... Eerste ronde was bij mij 91 dagen en echt alle kwaaltjes...
    Gevoelige borsten, misselijk, duizelig etc...

17. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Iloiza: Ik ben nu ook wel zeker van mn ei, vanmorgen weer 37.1, dus ik kan nu op het wachtbankje!

@Suus: Balen van je test meis. Ik hoop dat je straks meer duidelijkheid krijgt bij de gyn..

@Liesje: Fijn he zo'n vroeg ei haha.. Ik kom samen met je op het wachtbankje. Vandaag 4dpo, nog 10 days to go ;)

@Silly: Leuk dat je mee komt kletsen! Je verhaal klinkt inderdaad als ontpillen. Mijn eerste tempkaartje was één grote warboel vergeleken met nu, mijn ongi was heel anders en dacht elke ronde zwanger te zijn door alle kwaaltjes. Je kan er geen pijl op trekken met dat ontpillen. Ik hoop voor je dat je gauw een duidelijk beeld krijgt van je cyclus!

18. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    @ LeenElise, ja gezellig op het wachtbankje. Bij jou nog 10 dagen? Jij hebt meestal ook kortere lf toch? Ik zet mijn NOD op woensdag voor de zekerheid, dan heb ik de allerlaatste mogelijk van eisprong genomen vrijdag 28 oktober + mijn langst LF.

@ Suusje, ik hoop met je mee dat je meteen doorgestuurd wordt en dat de wachttijd niet al te lang is.

@ Iloiza, ik ben benieuwd wat de teunisbloemolie voor je gaat doen komende cyclus!!

@ Silly, ik denk dat je echt nog last hebt van het ontpillen. Ik had de eerste maand ook alle zwangerschapskwaaltjes. Maar ik was echt niet zwanger. Helaas lijken het ontpillen en de zwangerschapskwaaltjes nogal op elkaar. Maar na zoveel negatieve testen kun je er echt vanuit gaan dat je niet zwanger bent.

Ik heb besloten toch een test te doen, niet omdat ik denk dat ie positief is maar wel om uit te sluiten dat ik zwanger ben (al langere tijd). Ik heb namelijk steeds in mijn hoofd dat als ik van de week wel positief zou testen dat ik dan heel erg ga twijfelen hoe lang dit al is. Dus ik ga nu testen om uit te sluiten dat vorige ongi wat anders was. Ik moet wel zeggen ik al bijna een week echt beroerd ben. Nu ben ik wel vaker in periodes misselijk hoor, ook wel voor mijn eisprong en dat ik echt zeker wist dat ik niet zwanger ben. Maar toch, mijn broodje smaakte me niet en stiekem begin ik hoop te krijgen. Zo fout, want waarschijnlijk raak ik dus teleurgesteld van de week. Ik ga er namelijk vanuit dat de test van vandaag of morgen negatief zal zijn, maar stiekem begin ik wel te hopen dat ik woensdag/donderdag positief zou testen..... Het slaat nergens op want we hebben maar 1 keer geklust en waarschijnlijk zelfs te laat, maar mijn gevoel speelt op. Verstandelijk klopt het niet, maar ik heb dit gevoel 1 keer eerder zo sterk gehad en toen was ik zwanger....
    Maar stiekem weet ik ook dat ik bezig ben met vragenlijsten voor de gyn en dat ik ook heel sterk hoop dat ik dit traject in niet hoef, dus waarschijnlijk is het wishfull thinking...

19. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Liesje: Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent! Heerlijk zou het zijn als je tegen de gyn kan zeggen dat je zwanger bent.
    Ik heb inderdaad een kortere lf, meestal 12 dagen, vorige ronde 13 dagen. Maar wil minstens wachten tot 14/15dpo afhankelijk van mn temp.. Heb wel vanaf 3dpo met vlagen een ongi gevoel in mn onderbuik. Maar ik hoop nergens op, eerst maar een positieve test.

Fijne zondag meiden :)

20. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    LeenElise, verstandig om de wachten tot 14/15 DPO. Ik weet nog niet wanneer ik eventueel zou testen van de week. Ik heb gister de extra test gedaan en dat was negatief. Maar oke dat had ik ook verwacht dus dat was geen teleurstelling, meer een bevestiging.
    Gisteravond tot de conclusie gekomen dat die misselijkheid waarschijnlijk tussen mijn oren zit want gisteravond hebben we bezoek gehad en toen ze weggingen kwam ik tot de conclusie dat de hele avond niet misselijk was geweest. Ik was er niet mee bezig en tatatatatadaaaa.... niet misselijk. Eigenlijk vreselijk hoe ik mezelf waarschijnlijk geen misselijk gepraat heb. Ik was in eerste instantie waarschijnlijk misselijk nav griepprik en volgens mij houd ik het nu zelf in stand...

Deel Deze Pagina