Begonnen met temperaturen in augustus 2011

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door liesje1, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    He bah, dat meen je niet... :(
    Is het echt een ongi? Kan het geen innestelingsbloeding zijn?? Je temp was nl. wel weer hoog en dit is wel een erg korte cyclus/lf. Raar hoor... en flink balen. :(

2. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Denk echt een ongi... was best wel veel...

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Balen meis. :( (En 'balen' is niet eens meer het goede woord).
    Het was je zo gegund...
    Ik hoop maar dat binnenkort de zon eens voor jullie gaat schijnen. Dikke knuf!!

4. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    G*dver!!
    Wéér een negatieve ovutest!! Mijn ei is dus officieel later dan in mijn vorige cyclus, terwijl ik tarwekiem en teunisbloem slikte om mijn cyclus regelmatig te maken en te verkorten. Ik stop er per direct mee!! Ik vraag me ineens ernstig af waarom ik überhaupt begonnen ben met die troep. :(
    Nu maar hopen dat mijn ei alsnog snel zelf besluit om te gaan springen...

5. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Wat raar zeg... IK heb er niet veel ervaring mee omdat ik altijd maar een korte cyclus heb gehad...

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik had altijd een cyclus van 28/29 dagen (en met een LF van 13/14 dagen). Zelfs na het Implanon had ik al snel die cyclus terug.
    Na de bevalling van onze tweede ben ik aan de pil gegaan omdat we voorlopig nog geen derde kindje wilden. Maar sinds ik ben gestopt is mijn cyclus anders en warrig. Het lijkt er voorlopig nog niet op dat ik mijn oude cyclus terug krijg, of ik nu wel of geen tarwekiem en teunisbloem slik. De vorige cyclus was 31 dagen, met mijn ei op dag 23. Die dag een eisprong ga ik deze cyclus niet redden. Deze cyclus word dus weer langer dan de vorige. :(

7. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Het ontpillen heeft helaas echt tijd nodig en kan wel een half jaar duren...
    Er zijn ook mensen die goed geholpen werden door de etos zwanger worden pillen... Bij mij gooide het alles door elkaar maar dat kwam waarschijnlijk door een korte cyclus...

8. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Suusje: Aah balen zeg! 19 dagen dit keer, inderdaad weinig.. Hopelijk kan de gyn je hier straks verder mee helpen..

@Iloiza: Ik heb ook de ene keer een vroeg ei, de andere keer een laat ei.. Dat ontpillen is gewoon klote!

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik weet het, maar na het Implanon moest ik ook ontpillen, en dat had maar 1x een iets langere cyclus nodig en toen was het weer normaal.
    De pil die ik slikte was veel lichter dan het Implanon, en ik heb ook veel korter de pil geslikt dan dat ik het Implanon heb gebruikt. Ik had eigenlijk gehoopt dat mijn lichaam het nu ook weer zo snel kon overnemen, maar blijkbaar dus niet.. :(

10. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    hoop dat je snel duidelijkheid hebt.... Misschien geen ei sprong deze ronde..?!

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Suusje, dat schoot ook al even door mijn hoofd. Ik hoop eigenlijk dat mijn ei nog wel komt in deze cyclus... we gaan het zien. Ik blijf afwachten, dat is toch het enige dat ik kan doen.

12. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Helaas is dat het enige wat we kunnen doen... wachten, wachten en nog eens wachten...

13. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Zo ik ben er weer. Even een update.

Ik las al weer slecht nieuws hier. Balen Suusje, weer ongesteld geworden. BAH!!!

En Iloiza, nog steeds op je ei aan het wachten. Duurt wel heel lang deze keer he?

Ik ben vandaag voor het eerst bij gyn geweest. Het is een aardige vrouw dus dat was echt super fijn! Ze was erg doelgericht en direct, maar daar hou ik opzich wel van.
    Er waren een aantal goede dingen, mijn regelmatige cyclus en het feit dat ik direct na het stoppen van de pil al regelmatig ongesteld was. Een aantal dingen waren niet goed: mijn overgewicht en het feit dat manlief en ik beide roken. Maar oke, dat wisten we zelf natuurlijk ook al. Het feit dat mijn moeder met haar 43ste al in de overgang zat, vond ze wel erg zorgelijk. En het feit dat ik chlamydia heb gehad in het verleden.
    Ze ging direct van start en er werden meteen dingen afgesproken. Ik moest vandaag direct bloedprikken en een week na een positieve ovulatietest weer. Mijn man moet binnenkort zijn zaad inleveren. En dan hebben we weer een gesprek.
    Ze wilde direct voor mij een kijkoperatie inplannen maar dat vond ik zelf een beetje te vlot gaan allemaal. Ik had namelijk niet verwacht dat ik dit überhaubt moest en daarnaast ben ik komende 2 maanden erg druk dus dat hebben we opgeschoven naar januari. Ik moet een kijkoperatie omdat ik chlamydia heb gehad en dan doen ze daar geen HSG maar direct kijkoperatie. Ik heb ook al mijn cyclusanalyse echo gehad en mijn baarmoeder, het slijmvlies en eileiders zagen er normaal uit.
    Komende tijd gaat er dus een hoop gebeuren. Ik moet over ongeveer twee weken bloedprikken vermoed ik. Ik vermoed dat ik 12 december mijn NOD heb en daarna moet ik een afspraak maken om de eerste resultaten te bespreken. Dan gaan we de kijkoperatie plannen.
    Ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat ze zo doelgericht is maar ik schrok er ook wel beetje van. Het ging allemaal wel heel snel. Binnen 3 minuten kreeg ik te horen dat ik kijkoperatie moest en in eerste instantie zouden we na het gesprek meteen langs opname lopen om de afspraak te plannen. Ik kreeg de indruk dat ik volgende week al geholpen zou worden, dat ging allemaal wel erg snel. Maar oke liever dit dan dat ze het niet serieus nemen natuurlijk.
    Temperaturen vond ze onzin trouwens haha... ovulatietesten waren prima en nuttig dus deze blijf ik gebruiken. Ik ga dus stoppen met temperaturen. Ik was het zelf ook al beetje van plan en het "moet" dus ook niet meer. Ik kom wel hier af en toe even buurten hoor, want ik wil graag weten hoe het met jullie is en ik houd jullie natuurlijk ook op de hoogte. Ik ben niet meer elke dag aanwezig alleen, ik merk dat het eigenlijk wel goed voor me is om niet elke dag hier te zijn en het allemaal beetje los te laten.

14. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Haha nou zeg dat gaat dan idd allemaal slim... Ik denk dat het tempen in jouw geval idd niet veel meer waarde heeft omdat jouw cyclus redelijk stabiel is...
    Wel goed van je dat je het een beetje los kunt laten en ik hoop voor je dat het heel snel raak mag zijn...

15. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Goedemorgen iedereen!

Ik meld me ook weer een keer haha!

Wie maken er nog meer gebruik van de Sensitest Ovulatietesten? Kan het zijn dat de ovulatietesten met zo'n groene lh-uiteinde gevoeliger zijn dan met zo'n witte lh-uiteinde?

Op CD12 merkte ik nl. dat ik wat vochtiger was en heb toen in de avond een test gedaan met de witte variant; deze was negatief. Dat was mijn laatste witte dus vanaf CD13 t/m CD26 heb ik gebruik gemaakt van de groene variant die allemaal een tweede streepje vertoonde, sommige lichter en sommigen ook weer donker. Omdat dit mij zo onzeker maakte, heb ik maar CB-test gedaan op CD21 en die was negatief. Nu had ik gisteren mijn laatste groene gebruikt die ook weer een tweede streepje vertoonde. 's Avonds een nieuwe witte gepakt en daar was geen streepje op te zien.

Pfff...zo onduidelijk allemaal :( Het zou best kunnen zijn dat mijn ei gisteren is geweest als ik naar mijn temperatuur kijk..

Ik ga nu maar eens even bijlezen hier :)

Groetjes,
    Naatje

16. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @liesje1; wat fijn dat ze snel actie willen ondernemen! Snap dat het dan ineens wel heel snel gaat, maar het is een goed iets dat ze jullie wel serieus nemen!

@SuusjeLove; aaah ongesteld geworden :( Ik zie al wel op je banner dat je over een week alweer je eisprong verwacht dus dat is dan weer positief; hoef je minder lang te wachten totdat een cyclus voorbij is.

@Iloiza; ben je inmiddels al gestopt met tarwekiem en teunisbloem? Ik heb ook 1 ronde teunisbloem geslikt omdat mijn cyclus zo lang was. Dat had niet geholpen die ene ronde en omdat die capsules ook vrij groot zijn, ben ik er maar mee gestopt. Ik denk dat tarwekiem bij mij ook niet helpt als ik kijk naar de lengte van mijn cyclus. Zit nu al op CD27 en mijn eisprong is gisteren geweest óf die moet nog komen. Denk wel dat ik tarwekiem blijf slikken want het is ook goed voor de innestelling... Zoiets had ik gelezen..

17. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Ik gebruik die ook en volgens mij zijn de witte idd gevoeliger... Maar ik heb maar 1 soort...
    Ik had daar vorige ronde al heel snel negatief mee terwijl ik volgens ff nog geen ei had gehad.... achteraf klopte het...

Mijn advies is wel om te afscheiding apart ergens te noteren en niet op ff want daarop baseert hij ook of je wel of geen eisprong hebt...

18. LeenElise

LeenElise Bekend lid

15 jun 2011
    750
    0
    0
    Noord-Holland
    @Liesje: Jeetje je gyn neemt je inderdaad serieus haha.. Laat alles rustig bezinken, kan me voorstellen dat je schrikt van meteen een kijkoperatie. Wel ontzettend fijn dat er wat aan gedaan wordt! Denk dat tempen ook heel persoonlijk is. Ik vind die ovu testen niks, temp liever rond mn ei.. Wens je héél veel succes!

@Naatje: Hm nee sorry geen verstand van ovu testen! Ik slik ook nog steeds mn tarwekiemolie. Vorige keer een mooi vroeg ei mee gehad, hoop deze ronde weer.. Ben in mn ongi week alleen niet heel consequent geweest in het slikken ervan, dus hoop niet dat dat invloed heeft op mn ei.

Ik zit inmiddels op dag 9 en voel volgens mij mn ei al een beetje groeien haha.. Alleen nog helemaaal niet geklust! En dat wordt um vanavond ook niet, morgen maar eens beginnen ;)

19. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Haha hier word ook niet geklust...
    dacht dat ongí over was... dus vriendje al iets beloofd... en opeens weer krampen en bloed... grr
    in weekend word ook al niks want slapen niet bij elkaar... :(

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Liesje
    Jeetje, ik kan me voorstellen dat je wel even schrok van meteen een kijkoperatie. Maar je word in ieder geval wel meteen serieus genomen en er gaat iets gebeuren!! Dat is goed nieuws!! Ik denk ook inderdaad niet dat tempen nog meerwaarde voor je heeft. Hopelijk is het snel raak, ik duim voor je!!

@ Naatje
    Hmm, als ik naar je temp kijk lijkt me niet dat je eisprong al is geweest. Jij ook weer zo'n lange cyclus dus. :( Ik loop twee dagen achter op jou, en heb ook nog steeds mijn ei niet gevonden. Vorige cyclus was hij inderdaad eerder, dus ik baal wel lichtelijk hiervan.
    Na mijn Implanon had ik heel snel weer een regelmatige cyclus en was ik meteen zwanger. Nu lijkt het erop dat ik nog steeds aan het ontpillen ben, óf de teunisbloem/tarwekiem werkt averechts bij mij.
    Ik ben inderdaad gestopt met teunisbloem en tarwekiem. Vooral teunisbloem voelde ik me niet heel goed bij (niet dat ik er lichamelijk iets van merkte, maar het idee vond ik gewoon niet fijn). Vooral niet nu mijn ei later is dan in mijn vorige cyclus, toen ik dat spul niet slikte.
    Tarwekiem ben ik voorlopig ook mee gestopt, maar ben ik van plan om na mijn eisprong wel weer te gaan slikken. Ik hoor zo veel wisselende verhalen, dat ik niet precies weet wat ik ermee aan moet. Ik heb ook gelezen dat de kwaliteit van je ei achteruit gaat door tarwekiem...?! Erg raar, maargoed. Ik laat mijn lichaam het voorlopig weer even zelf doen.

@ LeenElise
    Zou fijn zijn als je nu weer een vroeg ei hebt!! :)

@ Suusje
    Dat is balen, dan moet je na het weekend maar even hard 'aan het werk'. ;)

Hier dus nog steeds geen ei te bekennen en aan mijn afscheiding en de stand van mijn cervix kan ik ook niets afleiden. Ik zal maar weer doen waar ik (niet) goed in ben... wachten. ;)

Deel Deze Pagina