wat vervelend naatje ! word je niet gek? mijn temp is van 37.1 naar 36.9 gegaan, wat denken jullie slechtteken?
Hoeft geen slecht teken te zijn hoor Delta! Op het forum heb ook kaartjes van zwangeren gezien waarbij de temperatuur een keer daalt na de eisprong. Dus er is zeker nog hoop hoor Ik vind dat ik mezelf nog rustig hou. Natuurlijk had ik liever duidelijkheid gehad, maar ik heb nog hoop dat mijn ei gewoon heel laat komt (en ik dus een nóg langere cyclus krijg). Een langere cyclus neem ik dan maar voor lief. Het lijkt mij niet prettig om geen ei te hebben maarjah heb het zelf niet voor het kiezen. Baal wel dat ik zaterdag en zondag niet heb kunnen tempen omdat dat eigenlijk 'cruciale' dagen waren maargoed...we'll just wait and see..
ik snap inderdaad dat je nu duidelijkheid wil hebben! vind jou ook rustig over komen, het is wel het beste! knap van je.. hoop dat je maar 1 malig een laat ei hebt! en een lange cyclus.. gewoon even doortempen en anders naar de ha over een paar weken ofzo toch? succes! ik duim voor je op een snel mooi eitje!!!
Sorry dames, vanavond even weer reageren. Nu alleen even een ego-post. Ik snap echt helemaal niks van mijn cyclus. Ik dacht zondag dat ik ongi was geworden, omdat ik naast het bruinverlies ook helderrood verloor. Ik dacht dat het was doorgebroken, maar vervolgens heb ik zondag de hele dag geen bloed meer gezien. Helemaal geen rood, en echt heeeeeeeeeel weinig bruinverlies. Gisteren ook nog heeeeeeeeeeel weinig bruinverlies en nu niks meer. Bén ik eigenlijk wel ongi geweest? Dit vind ik geen ongi eigenlijk... en normaal gesproken verga ik ook zowat van de pijn, maar nu echt alleen maar wat heel lichte steekjes gehad. Zou dit wat tussendoor bloedverlies (wat ik overigens nergens op vind slaan, maargoed ) zijn en zit ik nog steeds in mijn vorige ronde? Of is dit toch mijn 'ongi' geweest en zit ik nu wel in ronde 3?? En welke dag moet ik dan als dag 1 rekenen? Zaterdag - toen het bruinverlies begon? Of zondag - toen ik ook eenmalig rood bloed verloor?? Dit is toch raar, of niet??
Hmm dat is idd wel raar... Omdat ik eerst dacht aan een kleine innestellings bloeding maar je temp is ook omlaag zie ik... Maar je LF is dan wel veel te kort...
Hier komt mijn EGO bericht... Goedemorgen Dames, Ben net thuis... Heb al bloed moeten prikken... Gesprek was heel erg veel info... Had een gynaecoloog en er een in opleiding.... Moest eerst allerlei vragen etc beantwoorden... Toen kreeg ik onderzoek... Dat was wel ff raar... Maar nog bedankt voor de jurkjes tip... Kreeg eerst onderzoek met eendebek, toen ging hij voelen en daarna nog eens een inwendige echo... Ze zagen heel veel (te veel) eiblaasjes... en deze doen niet iedere maand heel erg hun best om te groeien tot een eitje... Dus de conclusie is PCOS... Ik heb bloed moeten prikken en mijn vriend moet morgen zijn zaadjes brengen... Ik moet op de 8ste dag van mijn cyclus weer terug voor een nieuwe echo.... Weet niet zo goed wat ik nu moet voelen... Had gehoopt dat alles goed zou zijn maar dat is het dus niet...
Och jeetje Suusje, wat heftig. Sowieso is het heftig zo'n eerste afspraak maar dit is natuurlijk helemaal heftig. PCOS... Ik zou hier op het forum even strunen. Want volgens mij met de juiste medicatie kun je dan alsnog prima zwanger worden. Ene kant is het dus heel heftig, aan de andere kant betekent dit absoluut niet dat je niet zwanger kunt worden he!! Iloiza, dit is inderdaad wel heel apart. Ik zou komende week nog even afwachten volgens mij kun je dan meer zeggen over welke ronde je zit. Apart is het zeker. Naatje, bij jou blijf het ook steeds beetje afwachten. Ik kan mijn eipsprong trouwens wel heel duidelijk voelen. Maar niet echt steek in mijn zij maar meer onderin mijn buik. En soms rechts en soms links. Delta, ik zie dat jou temperatuur weer gestegen is. Dat is wel heel positief! LeenElise, ik zie dat jij nu 5 DPO zit. Op het wachtbankje dus... Hier gaat het zijn gangetje. Ik ben vandaag bloed wezen prikken. Volgens normale cyclus zou ik zondag ongesteld moeten worden. Ik ga voor de zekerheid maar uit van maandag of dinsdag.
@ suusje: had het al gezegd in het nod topic.. maar meis toch... pff heel veel sterkte en jullie beebje komt ook echt hoor! blijf ervoor vechten @ liesje: klopt hij is weer gestegen.. maaaar precies hetzelfde als vorige ronde.. ook 6 dpo 36.9 en 7 dpo 37.1 .. ik ga er gewoon vanuit dat ik ongi word! wat zegt jij gevoel over jou ronde?
@ Delta, balen is dat dan he? Zie je mooie temperatuur en dan word je toch ongesteld... Het klinkt misschien heel stom maar ik heb totaal geen gevoel bij mijn cyclus. Ik ben eigenlijk niet meer op deze manier met mijn cyclus bezig. Stom eigenlijk, ik zit in de MMM maar nu ben ik even helemaal niet bezig met zwanger worden. We zijn ondertussen ook al wat aan het orienteren op pleegzorg. Ik denk alleen aan de volgende ongi als een moment waar ik de volgende afspraak in het ziekenhuis kan maken. Heel soms besef ik me dat ik misschien niet ongesteld word, dat dit misschien ook mogelijk is maar meestal niet. Wij willen heel duidelijk geen behandelingen zoals IUI of IVF ed dus als we slecht nieuws krijgen dan gaan we gewoon naar de volgende stap: pleegzorg... Hoe dan kan ook, komt ons kindje er wel...
@ liesje: jeetje wat heftig dan zeg! mag ik vragen waarom jullie niet voor IUI of IVF willen kiezen? en mag ik vragen wat er bij jullie aan de 'hand' is? pleegzorg is ook heel erg mooi hoor! en uiteindelijk misschien ook adoptie? en krijg je dan een kindje van baby af aan of ook misschien een ouder kindje? mag je dan ook kiezen of niet? sorry voor de vele vragen hoor! als je ze niet wil beantwoorden snap ik dat..
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik weet nog niet wat er bij ons aan de hand is. We zitten pas sinds kort in de MMM en na mijn volgende ongi krijgen we de eerste resultaten. De reden dat wij niet voor IVF IUI ed willen gaan is het volgende. Ik heb een medische aandoening genaamd Ehler danlos en hierdoor gaan heel snel mijn gewrichten uit de kom. Zwanger zijn zou voor mij al een behoorlijk opgave zijn en de kans is dat ik dan heel hard achteruit ga. Ik zit al buitenshuis in een rolstoel maar ik kan nog wel binnenshuis me zonder rolstoel redden. Als ik zwanger ben dan wordt alles nog weker en is de kans groot dat alles nog sneller uit de kom gaat. Maar dat risico willen wij lopen. Maar bij behandelingen komen vaak ook hormonen kijken en ook deze hormonen hebben invloed op mijn lijf. Dus ook weer risico op achteruitgang van mijn lijf. Ik vind dit te ver gaan. Natuurlijk wil ik graag zwanger worden maar ik wil ook mijn kindje straks nog kunnen verzorgen. Daarnaast heb ik altijd iets met pleegzorg of adoptie gehad, ik vind het iets heel moois. Maar adoptie kan bij ons niet, want daar moeten beide ouders gezond voor zijn. Dus zou het pleegzorg worden. Wij zouden kiezen voor een jong kindje en voor langdurige pleegzorg gaan. Je krijgt nooit 100% garantie natuurlijk maar er ze kunnen we een kindje zorgen waarvan het hoogstwaarschijnlijk is dat ze nooit meer terug naar huis gaan. Ik ben er ook van overtuigd dat je van een niet eigen kindje net zoveel kunt houden als eigen kindje. Je mag zelf bij pleegzorg aangeven wat je wil: korte of langdurige pleegzorg. Jong of oud kindje...
Liesje wanneer moet je weer terug..?! Heb jij al bloed moeten prikken... Waarom kreeg jij een kijkoperatie....?!
@ liesje: zo, erg heftig! knap dat je voor jezelf besloten hebt dat je geen IVF of IUI wilt.. inderdaad.. je wilt nog wel voor je eigen kindje kunnen zorgen! oke betreft pleegzorg is wel heel fijn, hopen natuurlijk dat het kindje niet meer terug naar huis gaat voor jullie.. ik vind het ook een super oplossing! je red eigenlijk een ander kindje, dat je een heel mooi leven kan bieden! mooi hoor.. ik hoop natuurlijk wel dat je zelf zwanger zal raken, dat gun ik echt iedereen..
Suusje, ik heb de dag van de afspraak bloedgeprikt en vandaag weer (moest week na positieve ovu test). Manlief gaat vrijdag zaad inleveren. En ik heb ook al echo gehad bij de afspraak, ik zat precies op de goede in mijn cyclus. Als ik ongi ben dan moet ik bellen voor een afspraak. Ik moet zondag/maandag ongi worden en volgende week ben ik erg druk. Dus ik ga uit van een afspraak in de week van 19 december. Dan krijgen we uitslag van zaadtest en bloedtesten. Ik moet kijkoperatie omdat ik clamydia gehad heb. Ik bedacht me wel later dat onze vragenlijsten nog binnen waren en dat ik helemaal ben vergeten te vertellen dat ik in april een licht positieve test heb gehad (3 stuks zelf) en daarna nooit mee. Ik ben dus hoogstwaarschijnlijk zwanger geweest, best belangrijke info dus. Ik ben benieuwd wat ze daar volgende keer van zegt...
@Suusje: Wat een lading info op zo'n eerste afspraak! Hoe gaat het nu met je? Inderdaad klote van de pcos, natuurlijk hoop dat alles helemaal goed is. Maar pcos kunnen ze ontzettend goed behandelen, met de juiste medicatie zijn sommige meiden aardig snel zwanger.. @Liesje: Ik kom inderdaad gezellig bij je op het wachtbankje.. Ik begrijp jullie keuze en ben er ook echt van overtuigd dat je van zo'n kindje net zoveel kan houden als van jullie eigen kindje! ff heeft bij mij nu een kruis gezet op dag 17 omdat op dag 16/17 'waterys' heb ingevuld. Als ik deze weghaal is mn ei op dag 14. Ik laat het maar zo, mocht ik eerder ongi worden verplaats ik mn kruis wel weer. Wel klote dat door dit late 'verrassingsei' we als laatst s'ochtends geklust hebben op dag 15 en ei op dag 17. Mja afwachten maar weer..
spannend leenelise ! bij mij is het ook nog spannend, 8 dpo, temp nog steeds hoog.... najah ik wil geen hoop meer krijgen!
Gaat niet echt goed... Heb he helemaal gehad... Ben super emotioneel... Denk ook dat alles nu er eindelijk uit komt... Ben gewoon heel erg geschrokken van dit nieuws.. Want had niet eens echt symptomen ervoor... En weet ook wel dat het niet het einde van de werled is maar met hormonen etc lijkt me niet fijn...
suusje: ik wil je heel veel sterkte wensen.. wat een kut nieuws! maar denk dat je clomid ofzo gaat krijgen he? sterkte meis! het komt goed hoor..
Hoi allemaal, Ik heb een 3 tot 4 keer de prikpil gebruikt al ruim een jaar geleden, maar onze kinderwens voor een 2e werd toch wel groot en ben ik gestopt,... nu dus al ruim een jaar verder ben ik maar (op aan raden van de huisarts) begonnen met tempraturen... maar ik raak steeds in de war ..... Wanneer ben je nou het meest vruchtbaar? mijn eerste dag van me laatste menstruatie was 2-11,... 10-11 was ik er dan eindelijk vanaf,.. Ik had nu dus al ongesteld moeten zijn maar ben het nog steeds niet,.. heb al een test gedaan en die was negatief,... En ik heb vaker dat mijn tempratuur mer dan 3 graden scheeld,.. soms wel 3 of 4 keer Alvast bedankt voor de reacties