@Suusje: Wat klote van het zaad zeg! Gelukkig worden jullie wel geholpen nu.. Wat gaaf Suus, VAN HARTE GEFELICITEERD nu ben je straks druk met de voorbereiding van jullie huwelijk.
@ Suusje, allereerst gefeliciteerd!! Wat ontzettend leuk dat je ten huwelijk gevraagd bent!! Daarnaast vind ik het heel heftig om te lezen dat de uitslag zo slecht was. Wat een verschillende emoties voor jullie zeg, de blijdschap van het trouwen en de klap in het gezicht met de uitslag. Knuf voor jou!! @ Leenelise, het is weer lekker vaag inderdaad. Ik ben benieuwd wat je temperatuur komende dagen gaat doen. Hier is het rustig. Ik heb het beetje van me af gezet. Als ik van mijn normale cyclus uitga dan heb ik 3, 4 januari ongeveer eisprong. Maar ik moet zeggen dat ik afgelopen week allerlei tekenen had die ook wel rondom mijn eisprong heb. We zien het wel. Wij hebben vrijdag uitslaggesprek bij gyn. Vanaf daar zien we wel verder. De feestdagen en andere drukte zorgen er voor dat ik er beetje afstand van kan nemen en dat bevalt me wel. Ik zal tegen de tijd dat mijn NOD is wel weer stressen...
Ik ben er ook heel rustig onder deze keer... Ik moet rond 1 jan ongesteld worden... Maar geen gestress of iets deze ronde... Bevalt me best wel...
@ LeenElise Ik heb inderdaad een mooi hoge temp, en dat op 11 DPO - een langere LF dan normaal!! Ziet er veelbelovend uit, maar m'n test was vanmorgen helaas nog negatief. Ondanks dat er nog geen bloed te bekennen is, was ik wel een beetje teleurgesteld dus ik heb met mezelf afgesproken om pas weer op oudjaarsdag te testen. Nu maar hopen dat ik dan nog steeds niet ongi ben geworden en dat m'n temp zo veelbelovend blijft!! Balen dat het bij jou nog zo onduidelijk is. Ik ben benieuwd wat je temp de komende dagen gaat doen. Heb je wel geklust?? @ Suusje Gefeliciteerd meis, jullie gaan trouwen!! Wat leuk!! Geniet van de voorbereidingen voor jullie grote dag. Maar wat ook zuur voor jullie, de uitslag van het zaad. Dat zal wel een klap zijn, maar gelukkig worden jullie geholpen. Ik hoop echt dat 2012 jullie jaar wordt!! Knuffel. @ Liesje en Suusje Fijn dat jullie het toch een beetje van jullie af kunnen zetten. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is, maar fijn dat het lukt en dat jullie er allebei veel rustiger onder zijn. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het snel wél een keertje raak mag zijn.
Oh balen meid... Denk dat je ongi er aan komt... Zo zie je maar dat een hoge temp eigenlijk gewoon niks zegt...
@Iloiza: Ah balen meid! Een hoge temp zegt inderdaad niets. De vorige ronde zat ik rond de 37,2 en werd ook gewoon hartstikke ongi.. Na mijn tempstijging opeens weer een aardige dip. Dus ik heb weer een laat ei .. De volgende ronde toch maar weer tarwekiemolie slikken, helpt volgens mij toch wel voor mn ei. Gelukkig hebben we wel redelijk goed kunnen klussen, mja we zullen zien. Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling meiden!
@Iloiza oh balen zie al dat je ongi bent geworden... Knuffel... @Leenelize Denk je dat het echt daar aan ligt... Ik ben er ook weer mee gestopt... Weet niet of het hier wat deed...
Balen iloiza dat je weer ongi bent geworden. Leenelise, zou het daar aan liggen? Ik ben benieuwd wat het volgende ronde voor je doet. Al hoop ik natuurlijk dat volgende ronde niet nodig is voor je. Ik verwachtte mijn ei dinsdag of woensdag, maar ik merkte aan mijn afscheiding en andere dingen dat ik waarschijnlijk eerder ei had. Dus ik heb ovu test gedaan en deze is behoorlijk donker. ik vind het bijzonder om te merken dat ik mijn lijf ondertussen zo goed ken dat ik zonder ovutesten of tempen weet wanneer ik mijn ei heb. Morgen hebben we afspraak bij gyn, wel spannend!
Thnx meiden, het is inderdaad gewoon balen - maar niets meer aan te doen. Ik had er goed vertrouwen in, maar die kwaaltjes, die hoge temp en het goede gevoel zegt echt gewoon helemaal niks. Op het laatste moment toch nog gewoon ongi geworden. Op naar de volgende ronde. Had gisteren een afspraak bij de gyn. Ze nam me gelukkig heel serieus, en snapte waarom ik me zorgen maakte over m'n cyclus. Waarschijnlijk heb ik in oktober een vmk gehad, en is mijn cyclus daarna verstoord geraakt. M'n vorige cyclus was weer vrij netjes, al was het niet helemaal duidelijk of FF juist zat met m'n eisprong (ik dacht zelf 1 dag later, maar 2 dagen later zou ook gekund hebben). Ze gaan deze cyclus monitoren. Ik moest bellen zodra ik ongesteld was geworden, omdat m'n eerste echo en bloedafname op dag 2, 3 of 4 moest. Ik was nog niet thuis, of m'n ongi was al echt doorgebroken, dus ik heb meteen gebeld voor een afspraak en heb vanmorgen al mijn eerste echo gehad. Nog wel wat verdikt baarmoederslijmvlies te zien, maar dat was op zich wel logisch omdat m'n menstruatie nog maar net begonnen is. Verder naar m'n eierstokken gekeken en dat zag er allemaal goed uit. Bij beide waren eitjes te zien die wachten om te gaan groeien en springen. Volgende week weer een echo om te kijken of er al een eitje aan het groeien is gegaan. Zodra er een eitje groeit, zal ik om de 2 à 3 dagen naar het ziekenhuis moeten voor een echo om precies vast te stellen wanneer ik precies m'n eisprong heb. In m'n luteale fase moet ik nog weer bloedprikken, om m'n progesteronwaardes te bepalen. @ LeenElise Als je je goed voelt bij de tarwekiem, moet je dat gewoon gaan slikken. Veel kwaad kan het volgens mij niet. Ik ga het niet weer gebruiken. De vorige ronde geen tarwekiem of watdanook geslikt, en ik had ineens een veel vroeger ei dan de vorige keren, toen ik het wél slikte... Maar misschien reageert iedereen er wel anders op, of het is gewoon een soort toeval. @ Liesje Ja, bijzonder hoe goed je je lichaam leert kennen zo. Spannend, veel succes vandaag bij de gyn.
De vorige 2 ronden heb ik tarwekiem geslikt en een nette cyclus van 28 en 29. Ook goed slijm etc.. Nu geen tarwekiem en nog steeds geen ei te bekennen op dag 17 en onduidelijk slijm. Kan natuurlijk toeval zijn maar ga toch weer aan de tarwekiem de volgende ronde.. @Liesje: Spannende dag vandaag voor je, hoe is het gegaan? @Iloiza: Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Gelukkig ziet het voor nu goed uit en zijn er eitjes te zien.. Succes!
@leenelise ik ga het volgende ronde ook weer eens proberen... Had het idee dat ik me wat fitter er door voelde... @Iloiza wat fijn dat alles goed was... @Liesje ben benieuwd hoe het gegaan is...
Thnx meiden!! @ Liesje Hoe is het gegaan bij de gyn?? @ Naatje Hoe is het bij jou?? Nog steeds geen duidelijkheid, zie ik?? Frustrerend zeg...
Iloiza, klinkt goed bij gyn. Het is wel heftig dat je zo vaak heen moet, maar ze nemen het wel echt serieus!! Ik zal ook even vertellen hoe het bij mij was. Uitslag van mijn man was goed. We hebben geen getallen gehoord maar het was goed. Dus dat was opluchting 1. De uitslagen van mij waren ook goed, ik had goede eisprong gezien kon ze aan mijn hormonen zien. Ze kon ook zien dat ik net als mijn moeder vervroegd in de overgang ga raken. Een bepaalde waarde week namelijk erg af van mijn leeftijdsgenoten. Het is nu geen belemmering om zwanger te worden maar wel iets om te onthouden zeker als we misschien een tweede kindje zouden willen. We hebben dus wel beetje haast zeg maar. Ik raak niet over een jaar in de overgang maar misschien over 5 of 10 jaar wel. Omdat ik in april een VMK heb gehad gaan we eerst nog geen kijkoperatie doen. We beginnen met HSG. Mocht ik over half jaar nog niet zwanger zijn dan doen we de kijkoperatie alsnog, maar eerst alleen HSG. Ze liet dit ook beetje bij ons, maar ik wilde dit eigenlijk zelf ook zo. Ik vind kijkoperatie vrij ingrijpend en aangezien ik zwanger ben geweest kan ik niet beide eileider helemaal dicht hebben zitten. Ik ga ook naar een collega van haar om een plan te maken voor een eventuele zwangerschap omdat dit bij mij wat ingewikkelder is door mijn afwijking aan mijn bindweefsel. Dit voelt ook wel goed. Dus januari afspraak bij collega gyn en de HSG. Maar tot nu toe goed nieuws en eigenlijk geeft me dit weer wat hoop. Ze vertelde wel dat als we wel behandeling willen dat ze dit eerder bij ons gaan doen omdat die vervroegde overgang dreigt. Dus we mogen straks eventueel eerder dingen maar daar moeten we straks maar kijken wat we wel of niet willen. Al met al heb ik stiekem toch wel wat hoop gekregen dat 2012 misschien wel ons jaar gaat worden. Als weten we natuurlijk nog niet alles want ik moet nog HSG.
Oh meid wat fijn dat wel alles goed is. Pff alleen zul je idd op tijd moeten nadenken over een 2de of hebben jullie dat al gedaan door jouw ziekte..?!
@Liesje: Wat goed! Ontzettend fijn dat (alles) gewoon goed is, inderdaad even de hsg afwachten. Hopelijk is de doorgang van je eileiders prima in orde. @Suus: Ik heb met die tarwekiem wel het gevoel dat ik er maagzuur van krijg. Heb normaal nooit last van maagzuur.. Jij hier weleens last van gehad met de tarwekiem? Allereerst de beste wensen meiden.. Hier EINDELIJK een temp verhoging vanmorgen, hopelijk blijft het zo. Heb alleen gisteren niet kunnen tempen ivm oud en nieuw, maar ga er dan maar vanuit dat mn ei op dag 19 is geweest. We hebben kunnen klussen op 11,13,16 en 19. Balen dus dat we op dag 17,18 niet hebben geklust. Mjaaaaaa afwachten maar weer!
Ook ik wens hier iedereen hier de beste wensen! Fijn LeenElise dat je temperatuur omhoog is gegaan. Wat naar dat je maagzuur krijgt van de tarwekiem, wil je het dan wel weer gaan slikken? Bedankt voor jullie reacties. Ik merk dat ik echt een stuk positiever weer ben na ons bezoek. Suusje, we hebben nu het idee dat we het bij 1 kindje zouden houden als dit lukt natuurlijk. Maar ja ik vind het wel fijn dat je we zelf die beslissing nog kunnen maken straks en niet dat we straks te laat zijn voor een tweede en we het toch willen. Want als het misschien allemaal wel heel goed gaat met zwangerschap ed dat we uiteindelijk wel een tweede zouden willen.
Happy New Year, meiden!! @ Liesje Fijn dat alles goed is gegaan en dat je zelf nu ook een stuk positiever bent. Wat vervelend dat het wel een soort haast heeft ivm je vervroegde overgang, maar wel fijn dat je dit in ieder geval nu allemaal al weet ivm eventueel een tweede kindje willen. Hopelijk wordt 2012 jullie jaar met een goede zwangerschap en een kleintje!! @ LeenElise Ik heb zelf eigenlijk nooit iets speciaals gevoeld door de tarwekiem - niet negatief, maar ook niet positief. Ik slik het nu niet meer, omdat mijn ei veel vroeger was toen ik het níet gebruikte dan toen ik het wél gebruikte. Kan allemaal toeval zijn natuurlijk, maar aangezien ik toch geen verschil voelde ben ik er maar mee gestopt. Ben benieuwd wat vandaag je temperatuur was. Als die weer mooi hoog was, zal je ei inderdaad wel geweest zijn. Jammer dat je niet op dag 17 en 18 hebt geklust... afwachten maar weer... en hopelijk straks een keer op roze!!
Hier ook weer ongi geworden... Pff nu weer 40 dagen wachten op een eitje... Maar goed het is niet anders... @LeenElise hoe was je temp vanmorgen..?! @Naatje bij jou is het helemaal een zooitje he.. BAlen zeg...
Goedemorgen meiden! Ben al een tijdje niet in dit topic geweest, maar voor jullie ook nog de beste wensen! Las iets over tarwekiem... Ik ben er nu al een paar weekjes mee gestopt omdat mijn eisprong maar op zich liet wachten! Mijn cyclus is voor het eerst ook extreem lang alleen geen idee of dat van de tarwekiem kan komen. Ik slik het in iedergeval nu niet, wellicht dat ik het weer een keer ga slikken na mijn eisprong. Ben écht benieuwd wat 2012 voor ons in petto heeft! Hopen dat we allemaal zwanger mogen worden van een klein baby'tje .. Ik ga weer aan het werk. Merk al wel dat ik veel te lang hier blijf plakken haha! Fijne dag iedereen! Groetjes, Naatje ps. ben met Oud & Nieuw ten huwelijk gevraagd *jeujjj*