Hallo Dames, Ik kom gezellig mee lezen hier... Ik ben wel al in Juli begonnen met tempen maar toen was ik op vakentie en zat er niet echt een regelmaat in... Na mijn vakantie ben ik dus netjes begonnen met elke morgen om 7 uur te tempen... Zet er mijn wekker voor... Ik doe het wel met een oorthermometer. Heb gelezen dat die niet echt goed zou zijn. Maar nu heb ik vrijdag een ovu test gedaan en had 2 duidelijke streepjes... Dus flink geklust. Maar mijn temp is nog steeds niet omhoog dus snap er niks van..
2Liesje: Is je temp al omhoog? 2Suusjelove: Ik denk dat je eitje nog moet springen. Maar ik ben een groentje op dit gebied, dus tsja. Ik denk dat je morgen wel eens de hoogte in kan springen. Doe je ook ovutesten? Hier is m'n temp weer een beetje omhoog. Dat geeft me weer valse hoop. Weet iemand hoelang voor je nod je temp omlaag moet? En hoeveel omlaag dan? Is er überhaupt niet ergens een lijstje met temp-regeltjes?
Ik had er toevallig nog 3 liggen van kruidvat en die heb ik wo,do en vrijdag gebruikt. Op vrijdag had ik eindelijk 2 streepjes dus ik dacht dat ik vruchtbaar zou zijn. Maar dat was valse hoop. Ik heb er online besteld maar zijn nog niet binnen... Grrr...
@ Suusjelove Leuk dat je ook mee komt kletsen!! Onze situatie lijkt erg op elkaar... Ik snap er ook helemaal niets meer van. Ik heb ook vrijdag positieve ovulatietest gedaan. Ik was al ruim week bezig met ovutesten en daarna ook nog paar dagen gedaan. Maar vrijdag was echt een knaller, de rest waren voornamelijk omo wit en net voor en na de knaller vage streepjes. De ovu testen zijn het er duidelijk over eens dus... Maar mijn temperatuur blijft heel erg laag. Hoe verder ik in mijn cyclus komt, hoe lager mijn temperatuur is... @ Danitcha Meestal gaat je temperatuur een dag voor of van je ongi naar beneden. Er zijn ook wel vrouwen waar dat pas dag later gebeurd. Blijft toch bij iedereen beetje verschillend. Ik heb nog geen lijstje met regeltjes gevonden. Ik zal zo nog even googlen of ik iets kan vinden.
Dat wachten is zo frustrerend iedere keer... Ik had volgens FF op dag 11 mijn eisprong maar helaas deze keer dus weer niet.. Ik heb zelf het idee dat het misschien wel eens wat te maken kan hebben met de Etos zwanger worden pillen. Misschien dat zij ervoor zorgen dat mijn cyclus wat langer word dan maar 22 dagen.
@ Suusjelove Het kan dat je cyclus daar wat anders van wordt. Maar heb je een verklaring voor het feit dat je vrijdag positieve ovu test had maar dat je temperatuur hier absoluut niet bij past? Ik snap het namelijk niet. Positieve ovu test krijg je toch alleen als je eitje gaat springen?
Liesje, bedankt voor je antwoord! M'n temp blijft dus nog wel even omhoog... Suusjelove, de ovutesten van KV zijn niet betrouwbaar! Ik heb er 3 weken lang positief mee gestest. Ik heb ook wel eens gelezen dat ze zelfs positief zijn met kraanwater. Ik heb goede ervaringen met die van Matcare, maar 1 dag per cyclus een positieve test. Ik hoop dat jullie temp snel omhoog gaat en die van mij noooooooooooit meer omlaag
Ja het is even spannend nu voor jou Danitcha. Hopen dat temperatuur inderdaad hoog blijft. Ik hoop dat mijn temperatuur een keer omhoog gaat, ik vind het maar raar...
@Liesje: Iid vreemd dat je temp nog niet stijgt, hopelijk gauw een duidelijke stijging.. @Danitcha: Als je kijkt naar mijn grafiekje van de vorige ronde zie je dat mijn temp pas op de dag zelf daalde.. Had getempt, ging naar de toilet en meteen ongi.
Hey meiden, Het is druk geworden hier! @Liesje Vreemd dat je temp nog niet echt gestegen is Hopelijk gebreurd dat wel gauw! @Danitcha Bij sommige zakt de temp voor het ongesteld worden, bij andere op de dag zelf, en soms zelfs nadat je ongesteld bent geworden. Daar zijn dus helaas geen regels voor. En als je naar mijn kaartje kijkt zou je zelfs zeggen dat ik niet zwanger zou kunnen zijn, maar toch positief getest. @SuusjeLove Ik had ook begrepen dat die Etos Zwanger worden pillen zorgen voor een langere cyclus. Dus dat zal dan ook wel een latere eisprong betekenen. Maar als je temp nu verder gaat stijgen zal FF het kruis toch wel bij dag 11 of 12 zetten.
Ja ik kijk het eens ff aan hoe het nu verder gaat. Op zich mag mijn cyclus wel wat langer worden want heb nu maar een van 22 dagen dus is erg kort. Hoop wel dat ik niet nu weer last van een onregelmatige cyclus... Hopelijk stijgt mijn temp morgen weer en blijft ie hoog...
2Poemi: Jij hebt inderdaad een heel lage temp voor een zwangere... (gefeliciteerd!!!) dat geeft de burger moed . Mijn temp is vandaag met een halve graad gedaald . Ik moet pas zaterdag ongi worden, dus dat is dan wel erg vroeg. Ik was er wel vannacht een uurtje uit voor een kopje thee omdat ik niet kon slapen, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Ik ben benieuwd naar morgen! En is bij de rest van de dames de temp al omhoog? Ik hoop het voor jullie!
Nee bij mij is de temp helaas nog niet echt hoger geworden. Dacht gisteravond dat ik eisprong zou krijgen omdat ik wat zeurende pijn voelde in mn baarmoeder... Maar misschien moet ik maar eens wat minder er mee bezig zijn... Want voel steeds van alles dat uiteindelijk niks blijkt te zijn...
Nou Suusje, ik denk toch echt dat je eitje nog moet komen! Het kan inderdaad wel eens komen door de etos pillen. Gewoon lekker door tempen . En hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als het eerste wat je 's morgens doet een thermo in je oor stoppen is?
Haha ja dat klopt idd ook wel... Maar ga toch maar eens een andere thermometer kopen. Want dat oording blijkt niet echt betrouwbaar te zijn...
@ LeenElise Ik zie dat je nog steeds af en toe temperatuurt. Ik denk dat ik dit volgende maand op deze maand ook de eerste periode doe. Ik wil er ook niet altijd mee bezig zijn. @ Danitcha Oeh je temperatuur is wel heel hard gedaald. Hopelijk heeft het inderdaad iets te maken met je gebroken nacht... En wat een rake opmerkingen over het feit dat je met temperaturen er wel bezig mee moet zijn. @ Suusjelove Die zeurende pijn kan ook de voorbereiding van je eisprong zijn. Tenminste dat heb ik paar keer gelezen. Even afwachten dus. Ik snap erg je gevoel want ik heb de afgelopen dagen ook zo gezeten... JAAAAHHHH.... mijn temperatuur is omhoog. Als ik morgen dezelfde temperatuur heb dan zet FF kruis op maandag, heb ik even geprobeerd. En aangezien zondag en maandag mijn temperatuur niet super betrouwbaar was door gebroken nachten en vroeg opstaan dus misschien dat eisprong ook wel zondag is geweest. Het mysterie met de ovulatietest is in ieder geval opgelost als morgen mijn temperatuur hoog is. Ik heb gister van iemand van het forum gehoord dat het na je eisprong ook 2 dagen kan duren voordat je temperatuur stijgt na je eisprong. Pfff... het lucht wel op dat het wel redelijk normaal is.
Liesje: Joehoeeee, wat een positieve berichten!!!! Ik ben blij voor je. Ik lees mee wat je temp morgen doet.
Mijn temp is nog steeds niet omhoog... Geef het deze maand maar op... Heb een nieuwe thermometer gekocht en hopelijk gaat dat goed volgende maand...
@Liesje: Hehe fijn dat je temp omhoog is!! Goed kunnen klussen? @Suusje: Je ei kan nog makkelijk komen hoor, hoeveelste ronde zit je nu? Hoelang waren je voorgaande cyclussen? Mijn eitje kwam pas dag 21 en ff zette pas rond dag 25 een kruis op die dag.