Waar moet een luiertas aan voldoen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaEva86, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Dag meiden,

Ik ben een beetje aan het kijken naar wat voor spullen ik in december nodig heb. Nu kijk ik naar luiertassen en zie echt alleen maar tassen die absoluut niet mijn stijl zijn (ja, ik ben nogal moeilijk). Nu vraag ik me af waar zo'n tas aan moet voldoen. Kan ik niet gewoon een mooie grote tas kopen die bij mij pas qua stijl waar alles in past of is een luiertas extra bijzonder?

Hebben jullie tips? En anders een site waar leuke bijzondere tassen op staan (en dan niet Lief ofzo)?

2. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik had de eerste tijd wel een luiertas maar vond hem behoorlijk groot en lomp.

Heb toen een mooie leren tas gekocht die ik daarna ook nog als handtas ( met een grote hengsel ) kon gebruiken.

3. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik heb geen luiertas aangeschaft omdat ik ze allemaal erg lelijk en nogal oudbollig vond. Ze zijn totaal niet mijn stijl. Ik gebruik nu een grote leren tas met hengsel die ik ook tijdens mijn studie gebruikte als tas. Er zitten geen aparte vakjes in zoals bij een luiertas maar vind ik ook niet nodig. Alles past er in.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Het makkelijke aan een luiertas vind ik het verschoon matje en het isolatie hoesje voor de fles.
    Het matje en dat hoesje kan je ook los kopen. Een gewone tas die jij mooi vind waar alles in past is ook prima.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde, vond elke luiertas lelijk. Dus besloten gewoon mijn eigen tas te gebruiken (LV speedy 35), die klik ik met van die speciale haken op de kinderwagen. Heb een los verschoningsmatje gekocht en zo'n isolatieding voor de fles. Vind t ideaal.

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Je kan een verschoonmatje los kopen ja! Uiteindelijk is de luiertas van pink lining door m'n keuring heen gekomen en wat ik vooral handig vind is de binnenkant. Die kun je met een doekje weer afnemen als je iets knoeit. Mijn leren tassen hebben een stoffen binnenvoering en als je dan een flesje lekt dan is je hele tas naar de haaien en dat vond ik zonde.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd m'n eigen tas gebruikt, gaat prima!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ook nooit een luiertas gekocht. Vond ze niet zo mooi.En best wel duur!Gaf borstvoeding dus
    was ook niet nodig qua vakjes voor een fles of zo.

Heb mijzelf wel getrakteerd op een nieuwe tas,die ook handig was voor baby.
    Alles ging daarin. Kids zijn nu al weer groter,maar de tas gebruik ik
    nog steeds!

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ehm, waar moet zo'n tas aan voldoen.
    Als je geregeld op stap gaat is het handig als er wat grotere en kleinere vakken inzitten. In mijn luiertas vind je: luiers, billendoekjes, setje kleding, handdesinfectie, billencreme ( mini), fles, wat koekjes/knijpfruit, washandje,hydrofiele doek, verschoningsmatje.
    Zoon is een jaar geweest.
    Toen hij net geboren was ook zo'n melkpoedertorentje.

Je kunt zo veel of weinig meenemen als je zelf wilt. Als je een 'leuke' tas voor je zelf koopt gaan natuurlijk ook je eigen spullen erin, autopapieren, portomonnee,papieren zakdoekjes, pakje kauwgom en zulk soort dingen.

10. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    gewoon, een tas waar veel in kan. Hoeft niet per definitie een luiertas te zijn. Ik heb nog een leuke tas liggen en ga die gebruiken. Ik heb los een luier-etui gekocht en meeneem versie van een billendoekjesdoos... het gaat meer om wat je in de luiertas stopt, dan hoe hij eruit ziet. Als je zo'n speciale tas koopt zit er vaak een verschoningsmatje bij, maar om nu te zeggen dat het echt nodig is.....

11. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ik zou zeggen vooral een (ruime) tas die je mooi vindt, anders gebruik je m niet. :D Is mijn ervaring iig. Ik heb gekeken naar de grootte van een luiertas en toen een mooie gewone gekocht die ook min of meer die maat had. Verschoningsmatjes ed kan je ook gewoon los kopen.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik gebruik gewoon mn eigen schoudertas. Hier zitten twee redelijk grote vakken in: 1 voor luiers/doekjes, cremetje, fles etc en het andere vak voor agenda, telefoon, portemonnee etc.
    Werkt perfect en ziet er ook gewoon leuk 'vrouwelijk' uit.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh fijn, meer zwangeren die de rillingen krijgen van zo'n blije Lief! tas. Echt alleen leuk als je zelf onder de zes bent 😄

Ik heb ivm tweeling een cowboysbags luiertas op het oog. Erg mooi leer, hippe kleuren ( cognac) en kan na de kindertijd ook door als luxe weekend tas.

14. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb gewoon een tas van Pip. Vond het belachelijk veel geld uit te geven voor (vaak!) een lelijke verzorgingstas.
    Ik heb het matje erbij gekocht en ik gebruik voor de fles te maken een torentje en een kleine thermoskan van de hema..prima!;)

Deel Deze Pagina