Misschien een raar onderwerp maar wist het even niet anders te omschrijven.... Mijn dochter is nu 8,5 maand en flessen wil ze eigenlijk niet meer drinken. Elke fles laat ze ongeveer de helft staan! Voor mijn gevoel komt er bijna niks aan flesvoeding binnen....! Schema nu is: 7.30 fles 200 cc 9.30 heel potje fruit, afhankelijk van wat ik in huis heb ook vers 11.30 boterham met daarna 12.00 fles 90+3 drinkt ze vaak maar 60 van 14.30 koekje met drinken of nog wat fruit 17.00 heel potje warm 19.00 fles 200cc met rijstebloem. De laatstebdagen drinkt ze hier maar een kwart (!) van...... Vanmorgen heb ik haar maar brood gegeven omdat de ochtendfles ook maar bleef staan en dat ging goed. Daarna nog een fles gehad van 90+3 en die is bijna helemaal op. Maar als ik op het pak kijk zou ze op deze leeftijd nog 3 flessen van 200 moeten drinken. Krijgt ze dan niet veel te weinig? Gewone melk kan ik niet geven ivm KMA. Maakt dit uit? Ze is verder een heel tevreden kind, wel wat last van tandjes weer denk ik, maar slapen doet ze goed op die kwart fles...? Wie maakt me minder onzeker.........
Hier precies hetzelfde! Mijn zoontje is ook 8,5 maand en drinkt sinds een tijdje zijn flessen heel slecht. Hier gaat de ochtendfles van 200 ml er wel nog in, maar de rest van zijn flessen laat hij staan of drinkt weinig. Hij krijgt in de middag 120 ml aangeboden maar wil hem vaak niet of maar een klein beetje (30/40 ml). En de avondfles is 200 ml, maar daar drinkt hij vaak hoogstens de helft van. Ik maak me er niet zoveel zorgen over. Hij drinkt overdag wel ander vocht (water/diksap) en hij eet verder heel goed zijn fruit/brood en groente. Zolang je kindje genoeg vocht binnen krijgt lijkt het mij niet zo'n probleem. En helemaal niet als ze verder goed eten, dan halen ze daar wel de vitamines uit denk ik. Hier vind ik het zelfs niet zo erg aangezien ons zoontje flink aan de maat is (al 10,1 kilo!). En zolang ze verder tevreden zijn en goede plasluiers hebben ga ik ervan uit dat het goed gaat zo.