Wanneer is eicel bevruchtbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beest, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Heeft er iemand een idee wanneer de eicel na de eisprong bevrucht wordt?
    Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat ze tot 12 à 24u na de eisprong bevrucht KAN worden. Ik ga ervan uit dat dit betekent dat je seks kan hebben om zwanger te worden tot 24u na je eisprong. Maar stel dat je bijvoorbeeld seks hebt gehad een dag voor je eisprong, wanneer gebeurt te bevruchting dan?

2. Sunshine1988

Sunshine1988 Actief lid

9 feb 2012
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    je eicel is maar 1 dag bevruchtbaar dus binnen de dag na je eisprong moet ze bevrucht zijn.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bevruchting vindt pas plaats nádat je ei is gesprongen, dus wanneer er een voorraadje zaadjes klaar ligt van 1-3 dagen voor je eisprong... ook dan is er kans op bevruchting. Iedere cyclus heb je 15-20% kans op een zwangerschap.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Sperma leeft langer dan eicellen, een paar dagen zelfs. Daarom kun je dus zwanger worden van seks voor de eisprong.

5. SusanneO

SusanneO Bekend lid

14 okt 2014
    831
    4
    18
    Zelfstandig ondernemer
    Noord-Brabant
    Volgens mij bedoeld ze met haar vraag of als er sperma aanwezig is, de eicel gelijk na de eisprong bevrucht wordt. Dus zodra deze is opgevangen door de eileider of gebeurt dit echt binnen die 12-24 uur. Als er nog geen sperma aanwezig is, dan is het logisch dat de eicel niet gelijk na de eisprong bevrucht wordt.

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Snelle zaadcellen hebben maar 15 min nodig naar binnen te zwemmen dus dit kan snel gebeuren. Het kan ook 15uur duren de reis naar boven maar als eicel dan net 5u gesprongen is kan deze ook nog bevrucht worden. Het is wel zo dat hoe langer eicel gesprongen is (hoe ouder) hoe moeilijker te bevruchten. Zaadcellen leven 24/48 uur (heel gezond zaad langer) dus zorg dat je elke 48u verse zaadjes aflevert. Als je exact weet wanneer je ei springt (ivm echo bepaling etc) dan is het raadzaam 3-5 dagen geen orgasme te hebben gehad zodat er veel en sterke zijn ten tijde van ovulatie. (Of elke 3 dagen even vrijen, elke dag vermindert de hoeveelheid en kracht)
    Succes en veel plezier met jouw zwemmers en eitjes

7. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Ik bedoel het helemaal zoals Susanne het verwoordt. Iemand een idee?

8. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    je bent al zwanger zie ik dus vanwaar de vraag? :)

Deel Deze Pagina