Waar gingen of gaan jullie andere kinderen (of kind) heen tijdens je bevalling? Ik wil graag thuis bevallen en als dat 's nachts zou gebeuren ligt mn zoontje gewoon te slapen. Maar overdag is het al een heel ander verhaal natuurlijk en mochten we toch ineens naar het ziekenhuis moeten moet hij toch ook ergens heen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe we dat op moeten gaan lossen.
Ik lees graag mee. Denk zelf dat ik onze dochter op laat halen zodra ik ook maar enig idee heb dat er iets gaande is. Wil graag in het ziekenhuis bevallen. Moeilijk he als je gewoon niet weet hoe het gaat lopen. Straks beval je thuis en wordt je kind ineens wakker ..ook zo'n scenario! Het zal wel loslopen.. Charlie
Bij ons komt (mocht het 's nachts beginnen) de buurvrouw of oma oppassen. Als hij dan wakker wordt, gaat hij gelijk mee met een van hun. Als het overdag begint, gaat hij naar oma. Die komt hem dan ophalen.
Alle opa's en oma's wonen een paar uur rijden hier vandaan. Kan me ook nog voorstellen dat hij zichzelf bezig kan houden overdag, dus als de bevalling gewoon thuis lukt zie ik niet zo heel veel problemen. Maar zodra we dan ineens naar het ziekenhuis moeten, of het nou overdag of 's nachts is lijkt het me een stuk lastiger.
Ik had op de dag van de bevalling een voorgevoel dat de kleine die dag wel eens geboren zou worden. Uit voorzorg de oudste naar opa en oma gebracht. Die zelfde nacht is de jongste nog geboren.
Ja, hij zou zichzelf misschien wel bezig kunnen houden, maar ik denk dat het voor jezelf een stuk makkelijker is als hij tijdens de bevalling niet thuis is. Waarschijnlijk is ie dan toch wel nieuwsgierig wat al die mensen in huis doen (vk, kraamverzorgster, papa die op en neer rent..). Lijkt me voor jezelf een stuk geruster als hij er niet is.
Heb je geen buurvrouw of iemand van de familie die in de buurt woont? Je hoeft er geen mega goede band mee te hebben, want ze begrijpen best wel dat je dan hulp nodig hebt..
Hier heeft oma op onze dochter gepast, wij zaten daar op de koffie toen de eerste weeen kwamen. Ze is toen gelijk daar gebleven
een buurvrouw, bij een vriendinnetje van peuterspeelzaal, bij een straatgenootje, bij een vriendin van jouw of nichtje e.d... Voor die paar uur kan er een heleboel en ik zou zeker zorgen dat de kleine niet in huis is, je bent en blijft mama en dus ga je dan luisteren wat de kleine doet en jij moet je volledig concentreren op de bevalling. Hier gaat als het s nachts is de babyfoon naar de buren, zodat mijn ouders evt. gewoon naar het ziekenhuis kunen s nachts. en overdag gaat hij bij voorkeur naar mijn ouders en anders naar mijn zusje of buuf. Net wie er thuis is.
hier is de oudste naar mijn moeder gegaan en nu als het 's nachts is laat ik ze slapen. moet ik dan alsnog naar het zh is mijn moeder hier in 10 min..en anders staat mijn schoonzusje paraat.
Een goede vriendin heeft aangeboden om op te passen. Een andere vriendin ook. In geval van nood kan ik m'n moeder nog bellen (liever niet), maar ik zie ook allerlei doemscenario's. M'n vriend werkt ruim een uur van huis, en vorige keer duurde de bevalling in totaal 3,5 uur. Aangezien hij de auto de laatste weken mee zal nemen om sneller thuis te kunnen komen kan ik ze niet gelijk wegbrengen maar moet wachten tot ie thuiskomt. Ben toch wel heel bang dat het allemaal erg krap wordt en ik hier zit te puffen terwijl m'n kinderen er gewoon bij zijn. Maar ja, gewoon afwachten maar....
dan laat je ze ophalen , evt. auto stoelen in de gang en dan kan je ook gelijk weg als je man thuis komt..
ze gaat zekerweten weg!!!! moet er niet aan denken. kind is helemaal van de kaart als ze mama zo ziet... (herinner me nog vaag iets van de vorige bevalling) Hier is oma de klos. Het logeerkoffertje staat al klaar. Mocht oma niet kunnen, of het gaat te snel, dan woont mijn broer hier in de straat, zetten we ze daar af. ze hebben allemaal een sleutel van ons, dus komt goed met spulletjes ofzo. Begint het 's nachts, dan laten we dr lekker slapen tot de volgende ochtend, als het lukt. de vorige bevalling duurde 24 uur, dus wij hebben tijd zat
Onze oudste is door opa opgehaald en oma is gebleven. Mijn zusje stond ook standby om de oudste op te kunnen komen halen. Als het s nachts zou beginnen zou de oudste gewoon thuis blijven hoor.
Ja, dat is ook iets wat wij moeten regelen. Ik denk dat we de buurvrouw inschakelen. Die past wel vaker op, en/of haar dochter. Familie is niet direct een optie omdat die allemaal minstens een uur of verder weg zitten. Ik "moet" in het ziekenhuis bevallen omdat ik Duitsland woon, daar doen ze geen thuisbevallingen... alhoewel vriendlief zou het nog geen eens overwegen. Die heeft een lichtelijk trauma overgehouden aan bevalling ex van bijna 22 jaar geleden, die moesten met dikke persweëen en 18 uur weëen alsnog naar het ziekenhuis en dat zag hij echt niet zitten!!!
Opa slaapt met z'n telefoon aan z'n oor geplakt, de schat Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen (gyn), het ligt er alleen aan hoe laat we daar naartoe gaan. Als het 's nachts is, komt mijn vader bij ons tot m'n zoontje wakker wordt, overdag neemt hij hem mee naar huis. Het campingbedje staat al bij hem klaar.
ik vind dit ook wel spannend. ik zou wel weer graag thuis willen bevallen als alles weer goed gaat. als het overdag begint, komen mijn ouders haar halen (30 min rijden). als het begint als mn dochter slaapt, waarschuwen we de buren en geven we daar vast wat spullen af. als ze dan 's nachts of 's ochtends wakker wordt kan mijn vriend haar in heel korte tijd afgeven bij de buren. daar is ze gelukkig vertrouwd. vorige bevalling had ik rugweeen, waar mijn vriend goed bij kon helpen dus ik heb liever niet dat hij lang weg is. het enige waar ik me nog een beetje zorgen over maak is dat ze precies wakker wordt als ik bijna klaar ben met persen en mijn vriend mist dat hij geboren wordt. volgens de vk gaat dat niet vaak mis omdat je weeen even minder sterk worden als er zoiets gebeurt. ik hoop dat je iemand kunt bedenken die je kind op wil vangen. wie past er anders op als jullie dat een keer nodig hebben? kun je die niet vragen?