Muf

Discussie in 'De lounge' gestart door Es09, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Haai meiden,

Ik droog de meeste was gewoon hangend op een wasrek.
    Alleen nu ik het binnen moet drogen ivm de regen buiten enz.. Ruikt mijn wasgoed vreselijk muf en goor als het droog is. Ik was met sunil.

Hoop niet dat het aan mijn wasmachine ligt. De handdoeken was ik al op 60 graden zodat de wasmachine een beetje schoon gespoeld wordt

Iemand nog tips?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Volgens mij droogt het dan te langzaam.

Vroeger deed ik dat ook in een te vochtige ruimte waardoor het ging stinken.

Nu hangt het bij ons boven op zolder en daar droogt het binnen een dag omdat het daar warm is.

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Voordien woonde ik in een oud, vochtig huis. Het enige dat bij mij hielp was de verwarming hoger zetten.

Op het laatst kreeg ik een droger, dat was toen een verademing.

Het verschil merkte ik pas echt toen we ons nieuwe huis betrokken, in ons goed geisoleerde huis is alles binnen een dag droog. (niet dat je daar wat aan hebt, maar heb gewoon geen goede tips voor je)

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Is je was wel goed droog als je het opbergt, soms als er maar een heel klein beetje vocht in gaat zitten dan gaat het idd stinken.
    Als het aan je wasmaschine ligt dan zou het al muf moeten ruiken als je de was eruit haalt.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    idd het drogen duurt te lang , en het wordt te vochtig in de ruimte dan , goed ventileren en eventueel de verwarming omhoog , kan idd ook helpen ..

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wasmachine nog een keer reinigen met schoonmaakazijn op 95c.
    Was gelijk ophangen. Was niet over elkaar ophangen, dus dat er 2 shirts half over elkaar hangen. Verder niet in een kelder ophangen (vocht en koud) misschien ander wasmiddel? Sunil en dash gingen heel goed en ineens, BAM, rook het niet meer fris.

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    De was die niet in de droger gaat hang ik op een rekje in de logeerkamer met de raam een stukje los.
    Zo droogt hij ook,en hij ruikt lekker fris,net alsof hij van buiten komt.

8. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Een vochtvanger van de bison onder het droogrek doet ook wonderen.
    Wij zelfde probleem, normaal staat in de droog kamer een raam open, nu kan dat niet, want dan doorgg het helemaal niet.
    De vochtvanger werkt prima!!

9. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

iets meer ruimte tussen de was laten. Dus om en om hangen dat wil ook nog wel eens helpen. Verwarming aan zodat het sneller droog is en echt goed droog laten worden anders gaat het alsnog stinken. Ben toevallig deze week begonnen aan alle kleding uit de kast opnieuw te wassen en strijken aangezien alles muffig was gaan ruiken. Als 1 ding muf ruikt gaat zo alles stinken. En wat bij mij ook helpt is een lekker geurende wasverzachter. Maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid en de andere helft aanvullen met water. Succes ermee

Deel Deze Pagina