Waar op letten aanschaf laptop/ merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ik wil graag een nieuwe laptop, mijne is echt overleden nu, we hadden echt een oudje dus een nieuwe is sowieso een hele stap vooruit!
    Budget is ong 400 euro en op coolblue en wehkamp zag ik voor dat geld al hele mooie voorbij komen!
    Merk hp en asus, is dat wat?
    Laptop zal hier voornamelijk gebruikt worden voor huiswerk powerpoint en foto's opslaan en albums maken.
    Wat is belangrijk qua specificaties hiervoor?

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier gelet op werkgeheugen, SSD, snelheid van de processor. Ik had eenzelfde budget als jij en ben toen online gaan kijken. Daar kwam ik op een vrij simpele uit. Die wilde ik eigenlijk even in het echt zien en ben naar de MediaMarkt gegaan. Daar trof ik een showmodel waarvan de specificaties veel beter waren voor een meerprijs van 75 euro. Meer geheugen, veel snellere processor en SSD (wat de andere niet had). Man is ICT'er en hoefde niet lang na te denken. Normaal was de laptop ruim 900 euro en nu dus 475. Nu ruim een maand of 3 later is het echt een hele fijne aankoop en heb ik er geen spijt van. Het is een Lenovo geworden uiteindelijk.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je foto's en albums gaat maken zou ik letten op de grootte van het beeldscherm (niet de resolutie maar hoeveel inch). Verder is het advies van Coolblue meestal erg goed, ze hebben zo'n adviespagina

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gezien jouw wensen, maakt het niet echt uit welke je koopt.
    Ik zou gaan voor een Acer of een Asus. Dat zijn wel echt de A-merken. Derde keus zou voor mij Lenovo zijn.

Verder zou ik letten op wáár je hem koopt, i.v.m. garantie.

Als je verder nog wil filteren, om tot een leuke laptop te komen, dan zou ik letten op opslagcapaciteit en geheugen. Bijvoorbeeld 1 TB aan opslag en 8 GB aan geheugen.

Ik denk, dat ik in jouw geval voor deze laptop zou gaan:
    Acer Aspire ES1-520-58D5 (15,6")
    Of als je 17,3" niet te groot vindt: Acer Aspire ES1-731-C0PC

Deel Deze Pagina