Zijn hier mama's die hun ervaring met mij willen delen over het zitje wat ze hebben op deze fiets? Ik heb de electric uit 2015. Op een normale sparta amazone past alles, maar op de electrische variant schijnt het anders te zijn ivm de accu. Je hebt voor een yepp een speciale 'Tussendrager'. Maar hoe zit het bijv met de bobike?
Ik heb ook een elektrische Sparta Amazone en een bobike zitje achterop. Eerlijk gezegd weet ik verder niet zo goed wat er extra aan gedaan is, want ik heb de volledige set zo bij de fietsenmaker gekocht (en zij hebben hem dus ook gemonteerd) maar het kan dus wel.
Ik heb een ouder type Sparta, ook electrisch en wij krijgen ons bobike zitje er niet op. Ik heb wel gehoord dat je losse voetsteuntjes erop kunt zetten. En dan die van bobike eraf halen. Maar dus niet geprobeerd
Ik heb geen Sparta wel een elektrische en heb gekozen voor een bobine maxi one met frame bevestiging end af gaat goed. Kun je niet informeren bij de fietsenzaak waar je je fiets hebt gekocht wat de mogelijkheden zijn?
Ik heb m ook en heb een bobike maxi achterop en voor een bobike mini. De fietsenmaker vond het niet heel eenvoudig om hem te bevestigen, maar hij zit prima!
Tnx, ik moet in elk geval naar de fietsenmaker. Daar laat ik het ook monteren. Ik was vooral benieuwd of dat ik zelf opzoek kon gaan naar een tweedehands zitje of niet. Qua nieuwprijs maakt het niet zo heel veel uit tussen twee merken. Maar denk dat ik het gewoon in 1x door de fietsenmaker laat regelen. Wat past, monteert hij maar. Er moet ook nog een boodschappenmand op aan de voorzijde. Het zitje moet in elk geval dichte hiel/beenkasten hebben. Ivm mijn eigen ervaring (nu 1 hiel minder). Dus met losse voetensteunen klooien doen we niet
Even een update: ik heb nu een yepp maxi genomen. Die klikte ze er zo op de bestaande drager boven de accu. Ze gaan nog wel een verlengde drager bestellen, want voor de korte drager (model 2013), zijn die klikbare fietstassen niet meer te verkrijgen.. Ik krijg nu de drager van 2014/2015 en daar passen gewone fietstassen op