Begrafenislied, wie kan mij aan de tekst helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sieppie

sieppie Niet meer actief

Die is zoooo mooi:)

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik vind nu gaan de bloemen nog dood altijd heel erg mooi ook

3. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Heeft niet iemand anders het boekje wel meegenomen? Een van je ouders, broers of zussen?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja en nee ;)

Ik weet niet of iedere Kath.kerk zo werk, maar degene die ik ken (dat zijn er meerdere dus) doen het als volgt:

De kerk heeft voor iedere bepaalde gebeurtenis (huwelijk, doop, avondwake, uitvaart etc) bepaalde mappen. De liturgie is helemaal vastgesteld en met kan bij ieder "deel", dus opening, evangelie, liederen, schuldbelijdenins, voorgebeden, communie etc etc kiezen uit verschillende teksten. Bijv: je kunt kiezen uit 2 verschillende openingen, 15 evangelieën, 20 liederen, 2 schuldbelijdenissen etc etc kiezen. Zo beperk je voor iedereen de keuze, wat het makkelijker maakt om een hele mis in elkaar te zetten. Vaak weten mensen nl zelf niet wat ze willen en zijn voorbeelden erg prettig.

Uiteraard is er altijd ruimte voor eigen inbreng, zo wilde ik bij mijn onlangs overleden schoonmoeder persé het gedicht "voetstappen in het zand" voorgedragen hebben wat kon. Ook het lied "U zij de glorie" wilde ik graag gezongen hebben door het koor, maar helaas kon dat niet :( In plaats daarvan is "de steppe zal bloeien" gezongen, wat ik overigens ook een prachtige 2e keuze vond. Wel heb ik gevraagd om meer liederen dan normaal was, aanpassingen worden dus wel gedaan.

5. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ik zou gewoon even bellen naar de kerk en wie weet hebben ze zelfs email.. jaja de kerk gaat tegenwoordig met de tijd mee.
    Is helemaal geen rare vraag toch om te stellen... gewoon doen!!

6. Ik was benieuwd of je hem al gevonden hebt?

7. Is het gelukt?

Deel Deze Pagina