Maar kunnen de nabestaanden de kosten ook ophoesten mochten jullie beiden komen te overlijden? Dat is waar ik zelf rekening mee hou en waarom ik zelf ook een uitvaartverzekering heb. Voor mezelf maakt het me niks meer uit, krijg er toch niks meer van mee Maar ik heb van dichtbij meegemaakt wat de kosten allemaal zijn bij overlijden, mijn vader is 2 jaar geleden overleden en ondanks dat ie een uitvaartverzekering had moest er nog een behoorlijk bedrag bijbetaald worden door de nabestaanden (in dit geval m'n moeder). Ik vind het nogal wat als nabestaanden iets van 5000 euro bij elkaar moeten sprokkelen
Mochten wij komen te overlijden dan is er meer dan voldoende geld om te regelen. Daarnaast ben ik in ieder geval wel verzekerd voor overlijden. Mijn man weet ik niet, hij ook niet! Maar hij wil er gewoon niet aan... Doordat ik weet dat we of anderen het gewoon kunnen regelen mocht het helaas zover komen, ben ik er niet gespannen onder. Alhoewel ik wel zo nu en dan het onderwerp weer naar boven haal hoor..
Wij zijn beide goed verzekerd en hebben ook voor de meiden elk een eigen verzekering afgesloten. Wij willen simpelweg de gene die achterblijft [of in het ergste geval de familie] niet met een enorme rekening achterlaten.
Een ding snap ik niet helemaal. Moet je nou voor het kindje in je buik al een verzekering afsluiten of is mijn eigen uitvaartverzekering genoeg als Uk om de een of andere reden bv dood geboren zou worden? Wel een naar onderwerp om over na te denken trouwens....
Mijn ouders hebben mij meteen ingeschreven bij Monuta omdat ze na de geboorte van mijn zusje meteen haar begravenis konden gaan regelen. Ik ben dus al sinds mijn tweede verzekerd in natura. Mijn vriend is een tijdje terug bij mij op de polis gekomen en de week daarop testte we positief. Je sluit de polis voor jezelf (en partner) af en je kindje is meteen meeverzekerd (vanaf 24 wk zwangerschap). Daarna hoef je alleen te melden wanneer de kleine geborens is. Ik meen me te herinneren dat je kind dan tot 18 jaar gratis is meeverzekerd ( zie post van Lientje). Het is inderdaad een naar onderwerp om over na te denken, maar denk je eens in hoe naar het zou zijn als er onverhoopt wel iets mis zou gaan.
Daarbij verzeker je je niet alleen vanwege de kosten, maar er wordt op zo'n moment ook een hoop werk uit handen genomen. Als er zoiets gebeurd staat je hoofd wel naar iets anders in plaats van allerlei dingen regelen. Ik was altijd bij mijn ouders verzekerd en sind ik uit huis ben heb ik mijn eigen polis. Mijn man is er later bij mij op de polis ook bijgekomen. Het is geen leuk onderwerp, maar wel belangrijk.
Ik zie op mijn werk toch nog regelmatig incasso's bij mensen die zwaar in de problemen komen als ze de begrafenis moeten betalen van een partner of kind. Ik vind dat iedereen er goed over na moet denken. Uiteindelijk is het al erg genoeg dat je een dierbare verliest. Wat betreft hypotheken, ook daar is een overlijdensrisicoverzekering geen luxe. Uiteindelijk kan het best zijn dat je, wanneer je partner overlijdt, de lasten niet alleen kunt ophoesten.
Ik ben nu al 28 jaar verzekerd ik ben bijna klaar met aflossen hihi We hebben zo''n fijne verzekering, ja onze tussen persoon is ook zo tof. Hij let over al op, want ik was te laag verzekerd en dat heeft hij heel snel verhoogt. Mijn zoontje van 6 is ook al lang verzekerd. En ik ben eigenlijk een beetje te laat met deze die in mijn buik zit. Dus ik denk dat ik zo maar gelijk bel. Bedankt voor het herrinere Liefs Manon.
Mijn man en ik zijn beide eigenlijk "van huis uit" al verzekerd en een paar jaar geleden hebben we de verzekering weer geupdate. Dit is toch zo'n verzekering die er gewoon bij hoort, of niet? Ik wil niet dat mijn kinderen straks voor de kosten moeten opdraaien.
Ik heb net gebeld met mijn verzekering. En het ongeboren kindje is gewoon verzekerd dat is standaard zo. En als de baby een week oud is moet je het kindje een eigen verzekering geven. Nou ik ben weer op gelucht
Mijn ouders hadden voor mij al een uitvaartverzekering afgesloten en ik ga mijn kleintje ook gelijk opgeven, zodra mogelijk. Je betaalt dat een relatief laag bedrag en bent toch verzekerd en ze nemen veel werk uit handen! Ik denk namelijk dat je in zo'n periode (overlijden partner/kind) je geen zin hebt je druk te maken over geld enz. Maar iedereen is er vrij in. Mijn vriend had altijd een huis op zijn eigen naam en had dat als 'verzekering' achter de hand. Nu we samenwonen is dat anders. wat mij verteld is dat je we 7000 euro kan uittrekken voor een crematie/begrafenis!
wij hebben vanuit huis al zo'n verzekering meegekregen, loopt al vanaf toen we nog klein waren... is maar iets van 4 euro in de maand... in de hypotheek hebben wij ook een verzekering zitten, mocht 1 van ons iets overkomen is het huis hypotheek vrij...
Ik zit zelf ook bij Dela samen met onze 2 kindjes. Mijn man had al een eigen verzekering toen ik 'm leerde kennen. Daarbij zit ook meteen een levensverzekering. Had hij al via zijn werk geregeld. En wanneer de kleine d'r is gaat hij er meteen bij.
Maar levensverzekering is puur een bedrag en dan nog zul je alles helemaal zelf moeten regelen.. en dat is nogal wat. En ik neem aan dat die levensverzekering er juist voor andere dingen is als huis ed voor degene die je achterlaat?
Wat bedoel je met huis, ga je van koophuis uit ? Want dat is niet het geval. Alles zelf regelen, je moet zoiezo op het moment zelf keuzes maken natuurlijk met behulp van de uitvaartbegeleider, heb het helaas al 2x mee moeten maken van onze ouders.
Toen mijn vader overleed moesten we ook alles nog regelen maar dat was omdat hij zelf z'n kop in het zand had gestoken van tevoren en dus niet alles had geregeld bij de uitvaartverzekering (op het bedrag na). Je kunt al heel veel dingen vantevoren vast laten leggen zodat dat allemaal automatisch geregeld wordt. En levensverzekering.. tja, ik heb bv geen levensverzekering omdat er geen koophuis op m'n naam staat. Dus je kan ook zeggen, waarom een levensverzekering als je geen koopwoning hebt? Maar das ieders eigen natuurlijk
mijn man en ik hebben ook allebei al een hele tijd een uitvaart verzekering van Yarden. wij zijn hier heel erg tevreden over en wij gaan de kleine dan ook zeker verzekeren. gr tascha
ik heb het heel even opgezocht, mar kinderen zijn daar tot hun 18e gratis mee verzekerd met een van de ouders.
ik pak net even de papieren om onze uitvaartverzekering na te kijken (Monuta, samen 13 euro per mnd) maar wij hebben helemaal geen maximaal bedrag?! een hele lijst met alles wat vergoedt wordt (en daar zit ook echt alles bij!)