Waarschijnlijk is het dan zo dat je het bedrag gaat krijgen wat je tot dan toe gespaard hebt bij overlijden? (kan het mishebben hoor)
nee er staat bij dat alles gedekt is, zoals kist dragers grafplaats volgauto's, kaarten enz enz... alleen voor koffie en notariskosten enz is een maximum van bijna 1800 euro
ps dat lijkt me sowieso niet, stel dat ik een jaar overlijd na het afsluiten vd verzekeringen, krijg ik 130 euro hihi
Nou das wel beter dan Ik zal van mij binnenkort eens kijken.. volgens mij zit ik bij Yarden, weet het niet eens zeker erg he
Ik weet niet beter en ik heb een begravaenis verzekering. mijn vriend had er geen toen we gingen samenwonen als gevolg dat we voor hem 2x zoveel moeten betalen die 15 euro per maand is niet veel maar ja toch vind ik het zonde.
Tascha, ik heb ook yarden. Al vanaf het moment dat ik geboren ben. Maar jij zegt dat kinderen tot 18 jaar gratis zijn. Waarom hebben mijn ouders dan toen al een verzekering voor mij genomen en niet toen ik 18 werd? Weet jij daar iets van? Is de polis dan goedkoper?
Wij hebben ook gekozen voor een eigen verzekering voor de kinderen; hoe jonger je begint, hoe lager de premie . Voordeel is ook dat ze na hun 18de nog maar 12 jaar hoeven te betalen.
janne, Je kan ook een polis afsluiten voor een kind. dus dan heeft hij/zij gewoon een eigen verzekering. Je kan dus kiezen. ik weet nog niet precies hoe of wat, moet ze zelf ook nog even bellen.maar je hebt dus een keus. gr tascha
Mijn gedachte (weet het natuurlijk niet zeker): je kunt ook al voor je 18e overlijden en dan ben je gewoon verzekerd, ondanks het feit dat er geen premie betaalt is. Net als met de ziektekosten: kinderen tot 18 hebben een eigen polis, maar betalen geen premie (gratis meeverzekerd met de ouders), maar de kosten worden wel vergoed. Zonder polis, geen vergoeding.
Dat er wel een polis op de naam van je kindje moet staan, of de naam van je kindje bij jou op de polis. Ze moeten, denk ik, wel weten dat er een gezinsuitbreiding is geweest. Ik heb er al over gebeld met zowel Monuta als ziektekostenverzekering of ik het moest melden met 24 weken zwanger. Zij zeiden toen dat tijdens de zwangerschap het kindje samen met mij verzekerd is, maar na de geboorte wel de naam/geboortedatum etc. moest melden zodat er een polis gemaakt kon worden. Vanaf dat moment is het kindje dan ook verzekerd, ook al betaal je niet apart nog eens premie voor die polis (gratis meeverzekerd).
ik heb er ook 1 sinds mijn geboorte bij Yarden. Ik denk dat de premie inderdaad lager is als je een aparte afsluit bij de geboorte dan dat je dat 18 jaar later doet... Mijn premie is nu ook nog maar 3,50 euro p.m Weet eigenlijk niet hoe dat allemaal zit, maar ik ga maandag gelijk bellen met ze. Geen idee ook wat de premie zou zijn als ik mijn kindje gelijk apart opgeef
Is meer mijn theorie dan dat ik het echt zeker weet hoor. Altijd even navragen bij de polisverstrekker! Ik weet alleen dat toen ik belde ze tegen mij zeiden dat ik de geboortedatum en naam etc. na de geboorte moest doorgeven. Ga er zelf dus min of meer vanuit dat hij/zij of bij ons op de polis komt of een eigen polis krijgt. Wel weet ik dat bij beide verzekeringen (die wij hebben) kinderen tot 18 jaar gratis zijn meeverzekerd.
ja ja.... dat hebben mijn ouders ook voor mij gedaan. tot een bep. leefdtijd betalen. maar nu ze dus (eigenlijk) niets meer hoeven te betalen zeggen ze ineens ja maar................ dus ik geloof daar niet meer zo in. dus..... groetjes susanne
Hallo Allemaal. Nu we het hier toch over hebben wil ik jullie er even op wijzen om je goed te laten informeren. Mijn zus heeft nl haar kindje verloren aan wiegedood en het meisje was nog maar 1 dag oud. En wat schetst onze verbazing, er werd bijna niets vergoed, omdat haar kindje "nog maar" 1 dag oud was. Nou vraag ik je! (als ze een week oud was geweest was werd er meer vergoed). Dus let goed op, anders zit je alsnog met allemaal gezeur achteraf. Mijn zus is vrij snel overgestapt naar een ander maatschappij, maar toen had zo'n vertegenwoordiger nog het lef te vragen of ze echt niet wilden blijven, want mocht het nog een keer gebeuren werd het wel vergoed! liefs petra
Als je onvoldoende cash op je bankrekening hebt staan dan zou ik zeker een verzekering daarvoor nemen. Een begrafenis of crematie kost echt best veel geld. Je wil je familie ook niet met schulden achterlaten.