Begrafenisverzekering

Discussion in 'De lounge' started by Mama sinds 2009, Jun 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat denk je voor 7000 euro te kunnen bekostigen?

Verzekeren is prima maar nogmaals je moet je verzekeren tegen waarschijnlijke risico's. De kans dat je komt te overlijden voor je zeg 70e is gewoon niet erg groot en zeker niet allemaal.. DAT moet je mee wegen en het onvermogen om te sparen is natuurlijk gewoon een gebrek, niet een goeie reden om te verzekeren.

Een uitvaartverzekering moet je niet vergelijken met autorijden. De kans dat er iets met je auto gebeurt in het verkeer is zo verschrikkelijk veel groter dan dat je vroegtijdig komt te overlijden. En daarbij je wensen voor je uitvaart veranderen naarmate je ouder wordt...

Maar nogmaals.. niets mis met verzekeren maar weet in ieder geval heel goed wat je verzekert! (met 7000 euro kom je bijvoorbeeld niet erg ver)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat kan heel vies tegenvallen!
    Wat veel mensen niet beseffen is dat een begrafenisverzekering meestal echt niet voldoende is voor de kosten rondom een begrafenis, ook niet een 'natura'. Elk plakje cake na afloop in het crematorium wordt apart afgerekend, de steen, de grafrechten voor het onderhoud van het graf, dat alles moet je nog los betalen. Ook met verzekering kun je nog duizenden euro's kwijt zijn. Dan kun je volgens mij beter alles sparen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ligt eraan hoe je je verzekerd.

wij hebben een natura verzekering bij monuta. en wij hebben alles al uit gekozen afgezien van de kaart dit staat zwart op wit en dan gaan we ook krijgen als we overlijden.

zo zit er voor 100 personen brood en koffie in en 100 kaarten de kist en de steen zitten er ook bij en zijn uitgekozen.

wij betalen voor ons hele gezin 18 euro in de maand voor dit alles.
    inclusief een uitbetaling door monuta van 7500 aan de nabestaande.

4. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    ach misschien is die 7000 pp misschien niet volledig genoeg om alles van te betalen (al weet ik bij mijn vader een paar jaar terug dat het meer dan genoeg was, hij had nog minder staan zelf, ok was wel een crematie,maar toch) maar het scheelt op zo'n moment toch weer even 7000 ophoesten voor wie dan ook.

En wij betalen niet ons gehele leven maar 'maar' 20 jaar, bedrijven als Dela enzo laten je de rest van je leven dokken en dan wordt het een duur geintje. Ik heb het net nagekeken wij betalen net 25 euro per maand. Reken maar uit 25 euro 20 jaar is ongeveer 6000 zonder indexering en rente enzo. Daarvoor zijn 4 personen voor rond de 7000 per persoon verzekerd. Wat de rest van ons leven blijft staan. En wordt ik morgen door een auto platgereden (laat ik het niet hopen) dan staat het geld er gewoon.. zonder het ooit uitgegeven of gespaard te hebben, das nu eenmaal hoe verzekeren werkt..

Hebben de mensen die dan geen uitvaartverzekering hebben dan ook geen brandverzekering vraag ik me af? Want hoe groot is nou weer de kans dat je brand thuis krijgt.. Dat is dan volgens mij een beetje dezelfde redenering....

Maar ja tot zover...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,518
    36,483
    113
    Ja, dat snap ik zelf ook nog wel, maar zoals ik al zei, dat bespreek je toch met je familie? Dit hebben wij allang met onze ouders besproken en we vinden een verzekering allemaal onnodig. Bovendien geldt bovenstaande alleen als je beiden tegelijkertijd overlijdt en niet wanneer een van beiden overlijdt.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    De schoonmoeder van mijn broertje is laatst overleden en die hadden de meeste ingetogen crematie die er is, en die waren 8.000 euro kwijt.

Het valt me echt op hoe luchtig sommigen er over denken..

Ik betaal liever 27 euro per kwartaal dan dat ik mijn nabestaanden met een probleem opzadel.
    Laatst nog een verhaal op tv, Buch in de Bajes. Die jongen had zijn moeder verloren en was onder meer in de criminele omgeving terecht gekomen omdat hij snel geld nodig had om de begrafenis van zijn moeder te kunnen betalen...maar ach, het valt wel mee allemaal joh!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Iedereen moet toch lekker zelf weten waarvoor die zich verzekert? Ik verzeker me dus liever wel voor onwaarschijnlijke risico's als er zoveel geld mee gemoeid is.

En onvermogen om te sparen een gebrek en geen goede reden om te verzekeren??? Dream on in je wereld waarin iedereen duizenden euro's per jaar kan sparen ;)

8. kipjetok

kipjetok Bekend lid

Jul 21, 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het een denigrerende opmerking dat niet kunnen sparen maar een gebrek is. Sommige mensen hebben nu eenmaal geen geld om te sparen. Je kunt zo'n uitvaartverzekering ook zien als een soort van spaarpot met een slot erop. En tuurlijk verdienen verzekeraars aan je, dat is ook met een autoverzekering, als je je auto in elkaar rijdt krijg je ook geen bedrag uitgekeerd waarmee je eenzelfde auto kunt kopen.
    Met een uitvaartverzekering dek je in ieder geval de eerste kosten. Stel je voor dat je overlijdt in het buitenland, dan zorgen zij er ook voor dat je wordt teruggevlogen naar Nederland.
    Persoonlijk zit ik er niet op te wachten de kosten voor iemand anders zijn uitvaart te moeten betalen omdat diegene het niet nodig vond iets te regelen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kipjetok.. als je wel premie kunt betalen maar het niet op een rekening kunt zetten (of laten staan) hoe wil je het dan noemen? Dat heeft toch niets met financiële situaties te maken.. dat is toch gewoon onvermogen (= gebrek).

Een spaarpot met een slot erop EN daar zijn KOSTEN aan verbonden...

Even een eye opener.. bijna geen enkele polis dekt het overlijden in het buitenland (repatriëring...) dat moet je in bijna alle gevallen BIJ verzekeren...

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Echt nog nooit aan gedacht om daar een verzekering voor af te sluiten... ;)

11. kipjetok

kipjetok Bekend lid

Jul 21, 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij bent blijkbaar zo overtuigd van je gelijk, prima hoor. Als je ervan uit kunt gaan dat je pas overlijdt als je 80 bent, dan zou ik ook wel 10 euro inleggen per maand. Maar stel nou toch dat je in je jonge jaren iets minder geluk hebt, dan kom je niet erg ver met die paar honderd euro die je dan tot nu toe gespaard hebt. De kans dat je huis afbrand is ook niet zo heel groot en toch heeft iedereen een brandverzekering. En je ziektekostenverzekering is dan ook niet nodig. Als ik kijk hoe vaak ik de afgelopen jaren een dokter nodig heb gehad, dan had ik dat geld ook wel apart kunnen zetten en het zelf betalen en toch is iedereen voor ziektekosten verzekerd.
    Gelukkig worden de meesten van ons ook oud en grijs, maar helaas weet je dat niet van te voren (of zou je je daar ook voor kunnen verzekeren;)?)

12. kipjetok

kipjetok Bekend lid

Jul 21, 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over eye-opener gesproken...

Het DELA UitvaartPlan bestaat uit:
    Basisverzekering
    De inhoud van de Basisverzekering vertegenwoordigt een gemiddelde marktwaarde van € 4.700 en bestaat uit door DELA geselecteerde diensten.
    Vervoer van de overledene vanuit het buitenland (bij verblijf korter dan 2 maanden) en vervoer binnen Nederland naar de woonplaats van de overledene bij overlijden buiten de woonplaats
    Verzorgen van overledene
    Graf- of crematiekist volgens bij DELA gebruikelijk model
    Opbaren met een eenvoudige bloemversiering in de kist. Thuis, in een rouwkamer of uitvaartcentrum
    Vervullen van formaliteiten, zoals aangifte bij de burgerlijke stand en overlijdensbewijs
    75 rouwbrieven met porto
    75 dankbetuigingen met porto (of 200 bidprentjes)
    Rouwauto voor het vervoer van de overledene
    Het personeel dat nodig is om de uitvaart te regelen en uit te voeren
    Bij begraven: grafdelven, grafrechten en algemeen onderhoud van de begraafplaats (tot maximaal de gemiddelde crematiekosten van € 1.156)
    Bij cremeren: gebruik van de aula en aansluitend de crematie binnen de reguliere openingstijden van het crematorium en asverstrooiing zonder aanwezigheid van de familie op de bij het crematorium gebruikelijke locatie

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Cygnet, maar wat als je nog lang het bedrag niet bij elkaar gespaard hebt voor een uitvaart, en je komt sneller dan gehoopt in zo een situatie terecht, wat dan?
    En je kan wel sparen voor later als je 80 bent, maar weet jij veel hoe de economie dan is? Misschien de pensioenen helemaal gekort, ben je platzak in principe maar heb je wel een rekening voor je uitvaart.

Stel, en ik hoop het natuurlijk echt niet voor je, maar wat als jij over 15 jaar komt te overlijden, heb je dan al genoeg gespaard om je kinderen jou een uitvaart te laten kunnen geven die zij zouden willen?Die bij je past zonder dat ze gelijk schulden moeten maken, of uit alle gaten geld moeten sprokkelen?

14. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een verzekering.

Mijn schoonoma (92) is afgelopen 5 december overleden, ze had een hele oude verzekering, was voor 1500 euro verzekerd. Ze kon niet sparen want familieleden hadden steeds geld te kort (ja leuk he...). Mijn schoonmoeder moest dus 2500 euro 'lenen' bij Monuta die ze in 1 jaar maandelijks afbetaalt. Voor 4000 euro was hara crematie dus geregedl, we hbebn afscheid genomen met toespraken, muziek en koffie en zelf koek geregeld in het uitvaartcentrum, geen bloemen, heeft mijn moeder geregeld, en gen kaarten. Zo sober dus, en toch 4000 euro kwijt. Ik neem geen risico dat ik iemand met dat bedrag of meer moet opzadelen als ik overlijd dus toch maar ene verzekering, als we ooit zoveel spaargeld hebben om voor alle 4 een super uitvaart te regelen, dan kan ik hem altijd opzeggen en het laten uitbetalen, maar dat zie ik gewoon niet gebeuren, dus dan toch maar verzekeren. Stel dat ik over ene paar jaar ziek wordt en doodga (dat kan natuurlijk gewoon!) dan heb ik dat bedrag gewoon niet staan en ik ga mijn ouders daar echt niet mee belasten.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Of erger....je eigen kinderen!

16. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja uiteraard nog erger, daar denk ik liever helemaal niet aan :(

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoho... Ik zeg helemaal niet dat je je niet moet verzekeren. Je moet je vooral tegen dingen verzekeren die je niet zelf kunt betalen...

En kipjetok... Lees even terug... Ik reageerde op het niet in staat zijn te sparen... Niet of dat de beste weg is.

Vooral doen wat je goeddunkt. Begrafenisverzekeringen zijn de lieveling van de verzekeraars en het is wel duidelijk waarom

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dit is toch niet logisch nadenken!
    stel ik ga nu sparen wat ik normaal aan een verzekering moet betalen.bv 20 euro per maand en ik overlijd volgend jaar!
    hoever kom ik dan met 240 euro??!!

als ik dan verzekerd ben voor die 20 euro per maand,kan ik in ieder geval een normale uitvaart hebben!!

dan kan je wel zeggen tja de kans ik klein dat je voor je 80ste overlijd.
    nou die kans vind ik niet klein meer hoor! je hoort tegenwoordig zoveel ''jongeren'' die overlijden.

en daarbij de kans dat huis in brand staat is ook niet groot,dus ook maar geen verzekering nemen?

de kans dat je kind ontvoert word is ook niet groot,ook maar geen voorzorgsmaatregelen nemen?

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En hoeveel betaal je hier voor? Dit is echt vreselijk...

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed niveau is wel duidelijk... Wat een reactie zeg.

Die vooral wat je goeddunkt... De uitvaartverzekeringen zijn je er dankbaar voor

Share This Page