Begraven, cremeren of resomeren?

Discussion in 'De lounge' started by Jel, Aug 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Als ik overleden ben, dan wil ik dat ze me ...

1. Begraven

2. Cremeren

3. Resomeren

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Volgens mij kun je dan ook bij elkaar hoor, als de één gecremeerd word en de ander begraven. En stel dat later je man eerst overlijd, dan kun je zijn urn met as eerst bewaren en als jij dan zelf overlijd dan kan de urn mee je kist in.

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik kon niet kiezen..
    Cremeren en dan uitgestrooid worden, tja dan kunnen mijn nabestaanden nergens heeft
    Begraven, en dan opgegeten worden door beestjes lijkt me ook niks.

Dus ik wordt eerst gecremeerd en dan begraven.. Uiteindelijk als manlief en ik allebei overleden en gecremeerd zijn wil ik samen op een mooie plek in de natuur uitgestrooid worden. Onze voorkeur gaat uit naar de duinen op Terschelling.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar ik vind dat ook altijd zo apart, als je dan toch al een potje as bent geworden, waarom nog helemaal ergens naartoe vervoeren en dat as daar uitstrooien.. je hebt er zelf niks aan, het is slechts wat as.

4. Senais

Senais Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    3,089
    0
    0
    Begraven, puur omdat ik een naar idee heb bij cremeren. Geen idee waarom. Heb (helaas) al heel wat begrafenissen meegemaakt maar nog nooit een crematie. Misschien is het ook wel gewoon het "onbekende"...

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Cremeren. Ik vind een graf op een kerkhof onnodig en zonde. Ik heb liever dan mijn as ergens wordt uitgestrooid oid, zodat mijn nabestaanden niet de verplichting voelen eens in de zoveel tijd langs te gaan. Mijn man mist althans een graf niet (zijn vader is overleden). Dood is dood. We geloven ook niet in de hemel. :) Bovendien vind ik het idee dan een rottend lichaam onder de grond ook niet geweldig.

Ik heb me niet verdiept in het resomeren.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik wil zeer zeker niet begraven worden..
    Cremeren dacht ik dat de perfecte oplossing was, totdat ik op tv zag dat je ook nog door de shredder gaat :confused:
    HELL NO!!!!!
    Ik sta dus zeker open voor resomeren, maar wel over een poosje hahaha...Liever nu nog ff niet;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    wat is een shredder?

Ow heb het net opgezocht.. is onzin hoor. Heb net 3 weken terug zelf de kist van mn vader de oven in zien gaan. Ze gaan dus ook niet met z'n 3en tegelijk en ze halen het lijk ook niet uit de kist om de kist her te gebruiken om meteen maar nog wat andere praatjes uit de wereld te helpen.;)

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    De asdelen en overblijfselen van het bottengestel worden vervolgens fijn gemaakt in een cremulator. Dit is een soort centrifuge met 2 - 6 stalen ballen erin. De as wordt tenslotte gezeefd en in een asbus gedaan. De overgebleven as weegt ongeveer 3 kilo. Deze bus kan later in een sierurn geplaatst worden

Dit stukje komt van doodeenvoudig.nl (Link gegeven door voorgangster)
    Niet helemaal een schredder, maar het idee is voor mij hetzelfde... Je word nogmaals vermalen.
    Dus zeer zeker geen onzin, en ik heb het gewoon bij Fobiac gezien waar een van de presentatrices meeliep in een nederlands crematorium.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    ik dacht dat je van tevoren bedoelde Haha.

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee dat je overblijfselen opgevreten word door alles wat onder de grond zit is wel een relax idee, ik vind het allebei niets haha :p

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik dacht "vroeger" altijd dat ik liever begraven wilde worden. Maar daar ben ik toch vanaf gestapt, nadat ik een keer op het kerkhof was en daar allemaal "vervallen" graven zag. Lijkt me verschrikkelijk als je daar ergens ligt en niemand komt nog langs of kijkt naar je om en je graf wordt zo'n hele wildernis. Alhoewel, je merkt het dan natuurlijk niet zelf meer, maar toch, geen fijn idee.
    Ik denk dat ik het liefst (als 't echt moet dus ;)) gecremeerd zou willen worden. Ik heb er niet echt een reden voor, het is meer een gevoel.

12. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Dat resomeren vond ik al niet zo klinken, totdat de commentaar stem zei dat het vocht zo in het riool geloodst kan worden :$, nee hoor, dat wil ik echt niet.

Ik heb testamentair laten vastleggen dat ik gecremeerd wil worden en vervolgens uitgestrooid. Geen geruzie tussen mijn ouders en vriend.

Begraven vind ik geen optie omdat je in Nederland dan na een jaar of 20 weer opgegraven wordt en ik wil rust. Vandaar cremeren.

13. Jel

Jel Niet meer actief

Is je vader pas overleden? Wat erg! Veel sterkte met het verlies.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    WHAHAHAHHAHAHAHA Dat zou toch wat zijn!!
    Mevrouw u gaat eerst in de shredder en daarna steken we u in de hens!!! HOPPA!!

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Neeeee absoluut niet!!
    Ik wil liever gecremeerd dan begraven worden, dat vind ik helemaal walgelijk.
    Als ik op het kerkhof loop, alleen dat idee al dat er allemaal stinkende rottende half weggevreten lichamen liggen...IEUW!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, en heeeel vroeger stortte je gewoon ergens neer en bleef je daar liggen tot de natuur je weer tot zich nam zal ik maar zeggen :) Begraven komt voor mijn gevoel daar het dichtst bij :)

Mijn schoonmoeder wordt een dezer dagen geruimd, na 10 jaar, en wij krijgen de steen in de tuin :D Kan me nu al verheugen op de gezichten als ik met een droevig gezicht vertel dan mn smoeder helaas overleden is, en dat we haar graag dicht bij ons wilden hebben :D En mijn smoeder had net zo'n leuke :D humor als ik, dus ik denk dat die ook ligt te schuddebuiken daarboven :)

17. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    ik snap dus niet dat mensen gecremeerd willen woorden, je wordt gewoon in een groot vuur gestopt. Doodeng, ik lig liever onder de grond

18. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Het is nu op rtl nieuws!

19. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Maar ohja...ik wil gecremeerd worden en dan heb ik als nummer, wind beneath my wings van bette midler vast laten leggen...

20. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

gooi mij maar onder de grond, okey dat klinkt cru maar wij zijn simpelde natuur heeft ons jarenlang gevoed dan doenw ij wat terug voor de natuur..

Share This Page