Temop en tekenen passen niet

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mijn kaartje deze maand stelt me voor raadsels. ik heb een aantal dagen álle tekenen van een anderende eisprong gehad: cervixslijm, positieve ovutest, hoge zachte baarmoeder én dinsdag avond ovulatiepijn. Maar mijn temp is pas dágen na mijn vermoedelijke ei gestegen.

Vorige maand was ook wat rommelig, maar toen had ik niet dat de tekenen en de temp zó verschilden van elkaar. Daarvoor had ik altijd een keurige cyclus, zo uit het boekje: daags na de positieve ovutest en het cervixslijm een mooie tempstijging.

Ik vraag em dus echt af wat er nu is...kan het zijn dat mij ei toch op cd 20 geweest ( doorgaans heb ik ovupijn op de dag voor de tempverhoging) en is mij temp er om wat voor reden dan ook nogal achteraan geslofd, of heb ik werkelijk pas dágen later mijn ei gehad?

En...is alles dan wel in orde bij me? Ik ben nl niet meer zo jong enzo dus ik heb dan meteen ook de angst dat er iets niet goed zit.

Dames...wie durft er een uitspraak over mijn kaartje te doen?

2. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ik denk dat je op dag 22 je ei hebt gehad!

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Als dat zo is, had ik dan vandaag geen kruis moeten hebben?

4. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ik denk dat FF nog twijfelt omdat er geen 'eggwhite' bij dat 22 is ingevuld. Zodra je dat zou doen zal FF je kruis daar neerzetten. Nog even een paar daagjes afwachten.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mja..ik hád ook echt geen vruchtvbare afscheiding meer die dag, die was ook écht de dag na mijn (vermeende?) ovulatiepijn compleet opgedroogd, zoals gebruikelijk.

Ik vul het kaartje altijd netjes in, zonder teveel te rommelen. Ik heb alleen één temp eruit gegooid in de tweede week, omdat ie echt buiten het plaatje viel.

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik denk ook dat het dag 22 moet zijn. Dag 23 past wel goed bij je temp maar dat lijkt me bijna onmogelijk omdat je eerste positieve ovutest dan wel heel erg veel vroeger was... past ook niet bij je afscheiding...

Lastig hè, die onduidelijke kaartjes... Ik had er deze maand ook al last van... :(

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jah erg balen, vooral ook, omdat mijn Lief alleen in de weekends bij me is en tja...als je dan mijn kaartje ziet, is deze cyclus al verloren voor ie afgelopen is:(. En ik vind er echt héél lang tussen mijn positieve ovutest, andere tekenen én de daadwerkelijke eisprong zitten...

Bah!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
  9. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik krijg je link niet geopend.. (er staat dat je geen toestemming hebt gegeven om de kaart te bekijken)

Verder heb ik er zelf ook ervaring in dat FF het wel eens fout heeft (als je al lang tempt en goed naar je lichaamstekens kijkt, dan weet je wel wanneer je eisprong was) ik zet dan zelf een kruis op mijn kaartje (blauw).. Ik denk ook dat je eisprong CD21 is geweest ;) het komt niet overeen met FF, maar soms blijft de temp wel laag na de eisprong (ik heb het nu 2x gehad in 3 jaar tempen) ;)

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    ik merkte dat de link het niet deed, dus hierbij het plaatje van tcoyf.com:

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hmm lastig lastig, ik ga voor dag 22 omdat daarvoor je temp nog daalt. Als na je 2e ovutest het nog tot 48 uur kan duren voor de eisprong plaatst vind past dag 22 ook nog.
    Alleen de CM en je ovulatiepijn op dag 20 spreken het weer tegen. Ik weet niet of het soms kan zijn dat het even duurt voor je temp stijgt?

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Normaalgesproken heb ik een dag en hooguit 2 dagen na mijn positieve ovutest een temperatuurstijging, meestal de dag erna. Vandaar dus ook mijn verwarring, want als je op maandagavond en dinsdag rond de middag een echte knál ovutest hebt en dan dinsdagavond ook ovupijn en de dag erna geen afscheiding meer terwijl je de 2 dagen ervoor verdronk in je ondergoed, dan zou je zeggen: ei was op woensdag. Toch?

Maar ja...een tempstijging die dágen later pas plaatsvindt, wekt dus bij mij die verwarring op....

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland

Ja dat zou je zeggen ja. Misschien dat dan toch gewoon je temp vertraagd omhoog is gegeaan.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Één voordeel: als ik nog maximaal een dag of 10 wacht, dan weet ik wat de juiste datum was......

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Hopelijk weet je dit dmv goed nieuws :)

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat wens ik jou ook toe..We weten ongeveer gelijktijdig waar we aan toe zijn, zie ik ;)

17. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Pff wat vervelend he! Ik zit met precies hetzelfde probleem en heb er vanmorgen ook een onderwerp over geopend toen had ik jouw verhaal nog niet gezien!
    Ik vraag me ook echt af of we op het goede moment geinsemineerd hebben, dat was donderdag voor het laatst, op dag 20. Daarna niet meer omdat ik geen vruchtbaar slijm meer had...
    Ik ben benieuwd wanneer we ongesteld gaan worden, of niet!!;)

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Als ik jouw kaartje zie en je temp even negeer, zou ik zeggen dag 21. Temp apart denk ik dat het dan later wordt, dag 22. Positief si wel dat inseminatie plaatsvond bij zeer vruchtbaar slijm, daarin kan zaad best een tijdje overleven!

Lastig verhaal he...als je lichaam zulke afwijkende signalen geeft.

Ik zie dat jullie al heel lang bezig zijn. Wellicht ben je de dingen al beu, maar in jowu geval zou extra ondersteuning met ovutesten wellicht wat extra gegevens opleveren. Hoewel, zoals je bij mij kunt zien, dat soms ook niet echt wat oplevert.

En geen idee hoe dat met inseminatie werkt en misschien zeg ik wel iets heel doms 9bij voorbaat sorry daarvoor!); maar als jullie zelf insemineren, kun je het dan in je vruchtbare week niet meerdere keren proberen?

19. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bedankt voor je antwoord Hellen!
    En wat jij ziet zie ik ook, temp en slijm apart bekijkend dus ik heb ook geen idee!

En wat de inseminatie betreft, mijn man kan zijn erectie niet genoeg krijgen om in mij een zaadlozing te krijgen dus is de inseminatie echt een opluchting geworden. We kunnen nu weer gewoon sex hebben zonder die druk van een zaadlozing in mij;)
    We hebben de afgelopen week vanaf dag 14 om de dag geinsemineerd en na donderdag was mn man het zat:D
    Achteraf gezien zijn we ook te vroeg begonnen ermee, maar ik voelde het slijm veranderen dus ik dacht hup beginnen!
    Normaal heb ik ook niet zo'n lange cyclus. Ik denk door de spanning van deze ronde voor het eerst insemineren allemaal...
    Ovulatietesten heb ik wel al eerder gebruikt, maar dat vond ik een ramp!
    Ik kon mijn urine soms gewoon niet meer lang genoeg ophouden en om het altijd op hetzefde tijdstip te doen moest ik het soms op mn werk doen omdat ik onregelmatig werk. Dus dat vond ik allemaal behoorlijk lastig!

Maar hoe lang zijn jullie al bezig?
    Sorry, k zie het al, ronde 2 voor een brusje:) Spannend!

20. Zo te zien was je eisprong op CD 22, je hoeft niet puur te kijken naar de grote tempstijging, maar meer naar de laatste dag van je lage temp. Komt ook wel overeen met je slijm en ovutest, want je hebt meestal geen eggwhite meer als je eisprong is.
    Ik zou me geen zorgen maken om je cyclus verder, je hebt zo te zien nog eisprongen en temp stijgt mooi door dus progesteron doet ook z'n werk.

Misschien zegt FF btw ook wat anders als je je methode verandert.

Deel Deze Pagina