Begrijp er niets van

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Dielle, Feb 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Masky

Masky Actief lid

Apr 11, 2018
    486
    253
    63
    Female
    Ik vind je testen ook erg mooi, maar snap dat je je zorgen maakt! Je hoort inderdaad wel vaker dat bloedverlies tijdens te zwangerschap voor komt. Het is toch weer spannend he:(

2. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Je bedoelt het vast goed, maar vind zoiets echt niet handig om te zeggen tegen iemand die al zo bang en onzeker is ;)

3. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Och meid toch! Snap heel goed dat jij je zorgen maakt, maar bloedverlies hoeft niet altijd foute boel te zijn. Bij onze jongste ben ik gewoon een week ongesteld geweest.. en gewoon zwanger gebleven hoor. Ons moppie wordt deze week alweer 2.
    Positief blijven en ik ga heel hard voor je duimen dat je binnenkort een goede echo hebt!
    Heb je al een afspraak staan?

Dielle likes this.
  4. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja 11 mei staat de afspraak bij de verloskundige.

Ik Vind moeilijk om positief te blijven. Tis al 2x eerder zo begonnen... met bloed.
    Enige verschil is dat het nu bruin is en de vorige keren was het meteen helder rood

5. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Snap ik meis... lijkt mij ook erg moeilijk..
    Probeer je gedachten te verzetten en ga dingen ondernemen ... sja ik weet wij hebben makkelijk praten, maar de tijd gaat dan wel wat sneller voorbij...

Dielle likes this.
  6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Ik weet uit ervaring dat hoeveel mensen ook zeggen dat het goed zit en dat het allemaal kan en normaal is, als je zelf het gevoel heb dat het niet goed zit, dat gevoel niet zomaar weg gaat. Dus ik probeer eerlijk te zijn.

Eerlijk gezegd was dat gister idd waar ik even aan dacht toen ik ineens je enorme knaltest zag. Maar die kans is echt heel klein en het enige wat je nu kan doen om iets zekerheid te krijgen, is om even 2x bloed te prikken deze week. Ik weet toch wel zeker dat je ha daar mee akkoord gaat in jouw situatie en anders even bespreken met je vk.

Ik zou dit normaal echt niet zo snel hardop zeggen, maar de enorme knaltest ineens icm het rozeverlies en je klachten, kwam het wel even in me op.

Dielle likes this.
  7. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ik dacht juist bij een buitenbaarmoederlijke zw hcg heel langzaam stijgt? Of heb ik het mis?

Ik ga de huisarts bellen.
    Alleen de HA wilde de vorige 2x geen bloedtest doen dus denk kleine kans dat ze dat nu wel wil doen.
    Vraag om een andere HA miss scheelt het.

8. mxm

mxm Fanatiek lid

Mar 28, 2018
    2,906
    2,400
    113
    Female
    Heb je al wat meer duidelijkheid? Mijn nichtje is ook zwanger en heeft ook lang met bruinverlies doorgelopen! Maar alles is goed met haar en de baby (ze is nu 16 weken)

Dielle likes this.
  9. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    1,613
    685
    113
    Female
    Ja ben ik het volledig mee eens...

Schuurpapier likes this.
  10. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

Sep 20, 2015
    3,983
    1,639
    113
    O wat spannend voor je! En hopelijk helpen onze harten onder de riem een beetje. Dat ongigevoel is echt heel normaal. Sterke krampen niet (meestal, maar ook die verhalen hoor je). Je testen zijn prachtig. Je bruinverlies kan door vanalles komen. Misschien nog van de innesteling (vandaar dat het bruin is); misschien een adertje geraakt; misschien een hematoompje dat opgeruimd wordt (soort blauwe plek); misschien een beginnend tweede vruchtje dat het niet gered heeft. Ik hoop dat het bij bruin blijft. Dat zou goed zijn :)

Dielle likes this.
  11. Theetante

Theetante Actief lid

Mar 3, 2018
    193
    91
    28
    Meis gefeliciteerd je testen zien er super uit hoor!
    Hopelijk stopt het bloedverlies gauw en blijft dit kleintje plakken!

Dielle likes this.
  12. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Zo... ik heb alles gelezen, vanaf het begin. Voelde alsof ik in de python zat.... wat heb ik met je te doen zeg. Ik snap helemaal dat je de hoop volledig kwijt bent. Zeker omdat je nu weer bloedverlies het. Toch is deze zwangerschap wel duidelijk anders! Het verloop is anders, en het bloedverlies ook. Positief blijven is moeilijk, en het wachten zal je wel helemaal slopen. Ik vind dat je ook slecht geholpen word voor iemand die dit binnen 3 maanden voor zijn kiezen krijgt. Paar keertjes bloedprikken kan er toch wel af?

Wel heb ik echt respect voor je. En vooral hoop ik dat het dit keer wel goed zal gaan! Ik duim heel hard.

Dielle likes this.
  13. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

Mar 4, 2015
    2,054
    955
    113
    Klopt hoor, bij een bbz heb je juist heel langzaam oplopende testen en niet ineens knallers, het hcg stijgt veel minder snel.

Wat betreft het bloedverlies; wat kan dat je onzeker maken, he? Je weet niet welke kant het op gaat. Ik heb bij alle zwangerschappen bloedverlies gehad, 4x ging het mis, 2x ging het ook goed, er is weinig van te zeggen.
    Ik duim voor je!

Dielle likes this.
  14. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Dank je wel

15. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    En ook al heb ik het gevoel als topic plaatser dat het helemaal mis gaat....dan nog wil ik heel graag gerust gesteld worden en positieve verhalen lezen.
    Wordt echt moe van dat negatieve gedoe altijd. Zie mijn reactie in een ander topic
    (Wel, niet, wel, niet).

@ts....lieverd, die eerste maanden kunnen vreselijk zijn. Van wanhopig verlangen naar: het zit niet goed naar oh yes...ik ben gewoon zwanger gevoel. Hormonen doen ook rare dingen met je. Evenals je ervaringen. Want heb je ervaring er mee dat het mis gaat, waar moet je dan op bouwen? Je kunt nergens op bouwen helaas. Met het begin van een positieve test begint een zeer onzekere tijd, waarin je het de komende 9 maanden en de rest van de periode van je kindje....niets meer te controleren hebt. Je hebt de touwtjes niet meer in handen en moet maar afwachten. Verschrikkelijk is dat! o_O
    Maarrrrr je hebt prachtige positieve testen. Ook de clear blue geeft een oploop aan. Er is niks mis met positief blijven en proberen te genieten van deze zwangerschap. Daar krijg je geen spijt van. Echt niet.
    Als het mis gaat krijg je de klap toch, hoe zeer we ons zelf hierin ook willen beschermen :(

Bij mijn dochter (1e kindje, 2e zwangerschap) nooit bloedverlies gehad. Bij mijn zoontje, 2e kindje, bloedverlies gehad tot 16 weken. Ineens was het over. Maar veel extra echo's gehad, gehuild en gedaan en toch een flinkerd van een knul geboren. Oorzaak voor bloedverlies is nooit gevonden.
    Nu zwanger van nr 3....en jep...weer bloedverlies. Helder rood en ook bruin. Bij mij waarschijnlijk innestelingsbloeding geeeest. En rond 8 weken gehad en nu rond de 12 weken ook weer, zelf vermoed ik dat het zo rond de 'eigenlijke menstruatie' komt.
    Het hoeft niet meteen foute boel te zijn. Wel goed om dit altijd even aan te geven bij je vk en dan hoop ik dat je van die lieverds hebt die jou kunnen geruststellen door gesprek of door even langs te mogen komen.
    Hoe ver ben je?

Ik hoop dat het lukt positief te blijven en ook een beetje te genieten van je mooie positieve testen ♡

Dielle and Toeteke like this.
  16. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Heb je de afloop in dat topic ook gezien?

Ts, ik duim voor je...kan echt beide kanten op.

Izzie7676 likes this.
  17. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Die afloop heb ik zeker gevolgd, zoals jij waarschijnlijk ook hebt gevolgd.
    Echter gun ik elke vrouw een onbezorgde zwangerschap en het 'genieten' van een positieve test.
    Ook iets met empatisch vermogen heeft dat te maken ;) dat je af kan stemmen op dat wat er speelt, zonder daarbij het altijd over (negatieve) eigen ervaringen te hebben.
    Maar dat laatste is erg moeilijk lees ik vaak.

Maev and Toeteke like this.
  18. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

Dec 18, 2017
    5,793
    6,474
    113
    Female
    Ik ga hier eens een nieuw topic over openen i.p.v. mijn mening hier te verkondigen

19. Dielle

Dielle Fanatiek lid

Dec 18, 2017
    1,583
    1,160
    113
    Female
    Noord Brabant
    Vandaag geen bruin meer gezien.
    Ik hoop zo dat het hier bij blijft.
    Testen knallen nog steeds dus nog geen afloop ofzo. Gelukkig...

Worden lange weken tot 11 mei.

wafelijzer, Springboon and NdNk like this.
  20. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Fijn dat het nu weer weg is en je testen goed blijven.
    Het is slopend die eerste maanden. Hoop dat he er toch een beetje van kan genieten.
    En mocht de spanning te erg worden oid dan contact opnemen met je vk.
    Misschien kun je dan wat eerder heen.

Dielle likes this.

Share This Page