Dank jullie wel voor jullie begrip en adviezen😙 want soms voel je je echt onbegrepen...ik ga afwachten wat vrijdag brengt.
Ik ben ook niet ingeleid hoor met zoonlief en ze doen er idd makkelijk over.. Ws omdat er nog zo.weinig over bekend is.. En ze misschien geen paniek willen zaaien? Ik moest bij gebroken vliezen 4 uur aan ab infuus.. Thats it. Ik ken zelfs iemand waarbij bekend is dat ze het heeft en haar verloskundige onderneemt helemaal niks.. Ik heb haar uiteraard nog wel even duidelijk gemaakt wat het ongeveer kan inhouden...
Het is wel duidelijk dat zij hier nog geen kaas van heeft gegeten! En dat met jouw geschiedenis en know how. Onbegrijpelijk hoor! Ik denk dat ik er geen vertrouwen meer in zou hebben met haar als arts/ verloskundige/ gynaecoloog en een andere praktijk/ ziekenhuis zou gaan zoeken. Bij de tweede werd ik sowieso vanaf 36 weken overgedragen aan het ziekenhuis omdat ik in het ziekenhuis met een ab infuus zou moeten bevallen. En mocht ik de ab niet op tijd binnen krijgen om wat voor reden dan ook, dan zou de baby misschien ook wel meteen aan een ab infuus moeten na de bevalling. Mijn oudste dochter heeft in de couveuse nog 5 dag aan een infuus met ab gelegen. Bij mijn jongste dochter was dit na de bevalling gelukkig niet nodig, ondanks dat ik te laat was voor de 2e ab gift omdat de bevalling te snel ging. We moesten nog 24 uur blijven zodat we beiden 24 uur gemonitord konden worden. Een erg fijn idee dat we zo goed in de gaten werden gehouden! Wat ontzettend vreemd dat de protocollen omtrent gbs zo onwijs verschillend zijn.
Nou, blijk nog een blaasontstekking te hebben en moet dezelfde ab kuur gaan volgen. Ik weet alleen niet hoe effectief dit allemaal is en of het niet resistent is. Vk gebeld en ook haar advies was om de kuur te volgen en als de kuur klaar is gelijk urine inleveren. Pfff, echt, ook als je een kuur krijgt bestaat er nog de kans dat het mis gaat. Heb zulke nare verhalen gelezen, ik ben echt bang. Ik wil mijn meisje heel graag houden.
Ga iig probiotica gebruiken! Ab maakt alle bacteriën kapot..Ook de goeden.. En die zijn juist zo hard nodig om dit soort dingen aan te pakken!! Met probiotica kun je het wellicht weer een beetje opkrikken... Neem bv van orthica basic.. Bij de DA te verkrijgen. Ik heb zelf mn blaasontsteking in de vroege zwangerschap weg gekregen zonder ab.. Maar ik weet niet hoelang je er al mee loopt en het risico op nierbekkenontsteking wil je ook niet lopen.. Sterkte en probeer toch te genieten van je wondertje..
Second opinion lijkt mij een goed idee, ik zou persoonlijk niet af wachten tot de uitslag morgen. Je kan die afspraak altijd weer af zeggen als de kweek schoon blijkt te zijn. Je krijgt die uitslag wel snel trouwens, bij ons duurt het een dikke week. En ik zou me even af gaan vragen of je wel bij deze gyn wil blijven op deze manier? Hoe moet dat als je straks gaat bevallen? Nemen ze je dan ineens wel serieus? Ik weet niet waar je woont, maar ik ben zelf erg tevreden over mijn ziekenhuis en gyn. Sterkte!
Hier nog iemand die haar zoontje met 28 weken is kwijt geraakt door die vervelende rot bacterie. ( harde buiken en de vliezen zijn toen gebroken met 27 weken) Ik had destijds ook keer op keer blaasontsteking en toen had de verloskundige het over een onderhoudsdosering antibiotica maar gynacoloog vond dit niet nodig... Eenmaal vliezen gebroken kreeg ik de vraag waarom ik geen antibiotica gebruikte... Hoe is het inmiddels met je?? Ben je eruit gekomen met de gynacoloog ???
Hoi vervelend dat jij dit ook hebt meegmaakt😟.... harde buiken heb ik nog steeds helaas, heb wel die dag een echo geeist en mn cervix was lang en dicht dus de harde buiken doen nu nog niks gelukkig. Uit de urinesediment kwam niks uit (wat ik al wist want gbs moet op kweek) ik had echt geen zin in discussie en stress, ik ga morgen mn urine bij de huisarts inleveren... ik heb as donderdag gesprek+echo met verloskundige (zh) ik wil het met haar bespreken.
Wat ik begrepen heb is het volgende: 1 op de 5 vrouwen in NL is draagster van deze bacterie. De bacterie zit standaard in je darmen en evt. vagina, en kan daar niet heel veel kwaad, behalve tijdens de bevalling als de baby door je vagina naar buiten moet en zo besmet kan raken. Vandaar het antibiotica-infuus dat je tijdens de bevalling krijgt indien is aangetoond dat het op dat moment daar actief is. Anders is het als de bacterie ook in je blaas actief wordt. Dit betekent namelijk dat er een hele hoop bacteriën aanwezig en actief zijn op dat moment om een ontsteking te kunnen veroorzaken en dit kan inderdaad een vroeggeboorte veroorzaken! Met de antibioticakuur dood je de meeste bacteriën, maar niet alle en zeker niet die in je darmen. Dus op een gegeven moment komt het weer terug ja. Ik snap ook niet goed waarom ze niet een tweede keer antibiotica wilden geven in eerste instantie, na aantoning dat de GBS nog steeds actief was in je blaas..