Hallo, Een vraagje uit onzekerheid. Dus even wat bevestiging nodig. Momenteel geef ik mijn zoontje al 2,5 jaar borstvoeding. Bij hem was ik in de eerste ronde zwanger, en ik weet dat, dat niet vanzelfsprekend is. Ben daar heel dankbaar voor. Maar nu willen wij voor een tweede kindje gaan, we zitten in de tweede ronde, wel positieve ovulatietest gehad, vandaag dpo 12 hele negatieve zwangerschapstest, dus denk dat we volgende week ronde drie in gaan (hoop alsnog op positieve test einde van de week, maar denk van niet) Om een lang verhaal kort te maken, heeft iemand het meegemaakt dat na lang voeden zwanger worden moeilijker gaat? Of weet iemand hier meer van af? En op dpo 12 met een vroege zwangerschapstest van zwanger&kids negatief testen, is er dan nog hoop op een positieve test een paar dagen later? Ik weet wel dat er genoeg moeders zijn die lang voeden en een tweede kindje krijgen. En ik weet ook dat je voor zwanger worden eigenlijk wel een jaartje mag rekenen. Maar ben er gewoon wat onzeker over. Ben benieuwd naar jullie reacties! Groetjes!
Als je nog maar met ronde 2 bezig bent, dan zou ik nog niet willen zeggen dat het zwanger worden moeilijk gaat als het deze keer niet raak is... Borstvoeding kan effect hebben op je cyclus. Bepaalde hormonen die vrijkomen door het voeden kunnen de eisprong tegen houden. En zonder eisprong kun je niet zwanger worden. Je schrijft echter dat je een positieve ovulatietest had, dus dan neem ik aan dat je een eisprong gehad hebt (uitzonderingen daar gelaten). In principe zou je dus zwanger moeten kunnen worden, ook al geef je nog borstvoeding. Alle andere voorwaarden moeten echter ook in orde zijn: zaadkwaliteit, andere hormoonwaardes, enz. Je hebt vroeg getest, dus hij kan zeker nog positief worden. Ik denk dat je iets meer geduld moet hebben. Zwanger worden is en blijft een wonder en het is niet te zeggen dat het nu weer zo snel raak is. Als je na een jaar nog niet zwanger bent, dan mag je pas spreken van moeilijker zwanger kunnen worden. Dat is nu nog lang niet aan de orde. Succes!
Bedankt voor je reactie. Ik weet ook wel dat het niet per definitie moeilijker gaat door borstvoeding. Maar mocht ik nou veel reacties krijgen waarbij moeders moeilijker zwanger werden mogelijk door borstvoeding, dan zou ik misschien overwegen de borstvoeding te stoppen/af te bouwen. Maar inderdaad, ik mag helemaal niet klagen en als ik jou onderschrift lees, voel ik me daar dan ook schuldig over. Daarom is het ook meer onzekerheid, angst om niet (meer) vruchtbaar te zijn, al is deze angst (nog) niet reëel. Angst had ik overigens bij de eerste ook. Ben benieuwd naar ervaring van andere (voedende) moeders!
als je ovu-test goed is, dan komt het toch niet door de bv? Ik neem aan dat je geen 6 voedingen per dag meer geeft of zo. Bij mijn zoontje was ik in ronde 3 zwanger, ik heb hem 2 jaar gevoed en nu in ronde 6 zwanger. Statistisch gezien is dat verschil verwaarloosbaar volgens mij.. ik ben ook ouder geworden enzo speelt ook mee. Ik zou echt niet speciaal stoppen omdat je na 2x nog niet zwanger bent, dat is echt zonde!
Lijkt mij dat die positieve ovulatietest genoeg bewijs is dat er wel een eisprong heeft plaatsgevonden..nog eventjes geduld denk ik? Het is natuurlijk ook eerder uitzondering dan regel om meteen in de 1e ronde zwanger te raken...
In de eerste ronde kon ik mijn eisprong niet vinden, maar zou kunnen dat ik net te laat begon met testen. Tweede ronde wel positieve ovulatietest, dus zal er inderdaad wel een eisprong plaats gevonden hebben. Geef trouwens gemiddeld nog zo'n 3 voedingen per etmaal. Ben toch wel van plan te stoppen voordat een tweede baby geboren wordt. Maar net las ik in een ander topic dat borstvoeden mogelijk niet goed is bij een prille zwangerschap ivm met het samentrekken van je baarmoeder tijdens het voeden, al weet ik niet of hier na 2,5 jaar nog sprake van is. Ach ja is idd afwachten, je weet het toch niet. Had me voorgenomen deze ronde niet op internet naar antwoorden te gaan zoeken die niemand mij kan geven, maar zo tegen mijn nod ben ik niet meer te houden en zoek ik alles op internet wat in me op komt.