enkele vraagjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door urmomma, 3 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urmomma

urmomma Lid

18 okt 2007
    83
    0
    0
    studente
    antwerpen
    Ik ben van plan om borstvoeding te geven , heb er al eel veel over gelezen maar heb toch nog wat raagjes aan jullie ;

hoeveel x moeten jullie opstaan om in de nacht bv te geven?
    drinken/roken jullie niet of vinden jullie dat 1 glaasje wel kan?
    de borsten zijn die even groot of wat gegroeid ?

als julie nog wat tips /ervaringe hebben laat het me horen

bedankt !x

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    De eerste weken zal je zeker om de 2 a 3 uur moeten voeden. Ik had zeker 10 voedingen per dag in het begin waarvan zeker 3 per nacht.
    Vanaf een week of 6 zat ik op 8 voedingen. Vanaf een week of 10 zat ik ook op 8 voedingen maar sliep Jelte ineens door van 20.00 --05.00. Sinds een week of 3 vraagt hij weer om een nachtvoeding, hij wordt volgende week een half jaar.
    Houdt rekening met regeldagen ( d.w.z. je kindje komt heel veel bij je drinken, dit heeft ten doel de productie op te schroeven) rond de 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en tussen 5-6 maanden. Bedenk niet dat je dan te weinig hebt! Die fout wordt namelijk heel snel gemaakt. Probeer je kindje zo snel mogelijk te doorgronden qua huiltjes, dan herken je gauw genoeg, of het een hongerhuiltje is of niet.

Voor verdere info verwijs ik je naar borstvoeding.com, daar staat echt alles op. Wat je nog zou kunnen doen is een BV cursus volgen via de VBN of het lokale ziekenhuis bij jouw in de buurt, ik heb daar heel veel aan gehad.

Succes met je bevalling, en heel veel succes en vooral genieten van de aanstande BV, want dat is het echt!

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    roken gaat over in de borstvoeding en drank ook,je mag wel een glaasje drinken maar dat moet je dan meteen doen nadat je hebt gevoed.en niet meer dan 1 drankje.
    mn borsten zijn een cupmaat gegroeit(vind ik niet erg)en de eerste weken heb ik een keer of 8 gevoed,snachts kwam mn kleine 1 keer,en sinds 4 weken slaapt hij snachts door,dus met mn nachtrust zit het wel goed.
    over voeden doe ik ongeveer een half uur.en nu zit ik op 5 a 6 voedingen per dag.
    maar bij iedereen is het weer anders.
    maar ik zou het in ieder geval proberen,mij bevalt het wel...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik hoefde 's nachts nooit op te staan voor de borstvoeding. Ik had de kinderen altijd naast me liggen. Alleen de eerste weekjes moet je ze na een nachtvoeding even verschonen, maar dat is zo voorbij.
    Ik heb nooit gerookt, en drinken heb ik altijd met mate gedaan. Die eerste weken na de bevalling had ik ook totaal geen behoefte aan een glas wijn of zo.
    Mijn borsten waren voor de zwangerschap 70E/F, tijdens de zwangerschap was er weinig verschil, nu na 8,5 jaar borstvoeding geven zit ik op 75D, ze hangen een beetje maar dat heeft meer met mijn leeftijd en de zwaartekracht te maken dan met de borstvoeding.

5. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ib kwam maar 1x per nacht en na ongeveer 3 maanden niet meer, uitzonderingen daar gelaten (deze week bijvoorbeeld).
    Ik rook niet en heb ook niet gedronken, meer omdat ik daar ook geen behoefte aan had.
    Mijn borsten zijn wel iets gegroeid, maar dat was al in de zwangerschap dus nu niet extra.
    Ik hoop dat je een hele fijne borstvoedingsperiode hebt!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Meestal sta ik niet 's nachts op maar mijn man. Die haalt dan ons kleintje en die blijft meestal naast mij liggen daarna. Lekker samen slapen.

Ik heb nog nooit gerookt. Drinken doe ik wel eens (1 glas). Ik zorg wel dat ik daarna 3 uren niet hoef te voeden.

Ik ben van een B naar een E gegaan.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik zit nu op 3 en soms 4 nachtvoedingen, want meneer drinkt elke 3 uur. Soms elke 2,5 uur en een enkele keer zit er 4 uur tussen.
    Het wiegje staat naast mijn bed, dus kan hem makkelijk erin tillen. Wel verschoon ik hem tussen 2 borsten in, dan wordt ie weer wat wakkerder. Anders slaapt ie door en zit ik elke 2 uur te voeden.

Ik drink en rook niet en vind eigenlijk dat dit ook niet hoort als je borstvoeding geeft. Maar dat is mijn gevoel / mening. Mijn zusje geeft ook bv (al 1,5 jaar) en zij heeft inmiddels een flinke voorraad. Als zij heeft gedronken - wat incidenteel voorkomt - dan kolft ze de boel en gooit de melk weg. Kleintje krijgt dan eerder afgekolte melk.

Mijn borsten zijn in de zwangerschap van 70D anar 75E gegaan. Ik heb geen idee wat het straks wordt, want ik zit nu nog in de beginfase van de borstvoeding.

Goed dat je al naar informatie zoekt. Dat heb ik ook gedaan tijdens de zwangerschap. Informatie-avonden, boeken en www.borstvoeding.nl zijn aanraders!

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In het begin hadden we 3 nachtvoedingen, nu hooguit 1, soms slaapt hij door. Roken deed ik al nooit en drinken deed ik heel sporadisch. Nu heb ik tot nu toe 1x een biertje gedronken en daar is het bij gebleven... helemala met voeden op verzoek is dat toch wat lastig maar ik mis het verder ook helemaal niet.
    Mn borsten waren aan het eind van de zwangerschap/begin bv periode een flinke F en langzaam aan zijn ze weer wat geslonken naar een ruime E nu. Voor ik kids had had ik een D maar dat is al 3 jaar geleden.

9. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik zit nu op 7 a 8 voedingen per dag. Gemiddeld om de 3 a 4 uur. 's nacht vaak 1 voeding. Vaak geef ik rond half 1 de laatste en de volgende om rond half 6. Ideaal en helemaal geen gebroken nachten.

Ben van een ruime a naar een cup c gegaan. (nu maar hopen dat het zo blijft ;) )

Ik ben gestopt met roken dat ik wist dat ik zwanger was. Drinken doe ik niet nu ik bv geef.

Deel Deze Pagina