Hoi dames, Zijn er dames aanwezig of kennen jullie vrouwen die nooit ongesteld zijn geweest en toch gemakkelijk zwanger zijn geworden?
Helemaal nooit? Of bijvoorbeeld na een bevalling nog niet ongesteld en alweer zwanger? Dat eerste lijkt me vrijwel onmogelijk. Als je niet ongesteld bent lijkt het me stug dat je een eisprong hebt. Ik zou dan zeker even naar een arts gaan. Dat laatste komt vaker voor, mijn jongste broertje is zo'n verrassing!
Ik bedoel nog nooit ongesteld geweest in je leven. Ik ben inmiddels 26 jaar. Een paar jaar terug naar huisarts en gynaceloog geweest. Lichamelijk was alles in orde en kreeg de pil voorgeschreven om mijn hormonen aan te vullen (daar lag mijn oorzaak). Mij is toen verteld om terug te komen wanneer ik een kinderwens heb, zodat ik hormonen "ingespoten" krijg.. maar durf dit eerlijk gezegd nog niet.
Als je echt nooit ongesteld bent geweest denk ik niet dat je een eisprong hebt. En zonder eisprong kun je helaas niet zwanger worden.
Ik zou even een afspraak maken bij de huisarts om deze vraag te bespreken. Eventueel kun je misschien weer doorverwezen worden naar een gynaecoloog. Je zal de eerste afspraak niet meteen hormonen krijgen, dus daar hoef je je nog geen zorgen over te maken.
Als je geen cyclus hebt, heb je helaas ook geen eisprong. Als je een eisprong hebt, moet er of een bloeding of een zwangerschap volgen. Zonder eisprong kun je niet zwanger worden, er komt geen eicel vrij. Voor de bevruchting heb je een eicel en een zaadcel nodig. Als je een kinderwens hebt, dan zul je de stap moeten maken naar de gynaecoloog. Wellicht is met behulp van hormoonmedicatie wel een eisprong op te wekken. Dit hoeft niet meteen middels injecties, je kunt eerst met pillen beginnen (Clomid). Pas als die niet aanslaan, wordt er overgestapt op injecties. Moet je wel spuiten, dan valt dat reuze mee. Even over een drempeltje, maar het is goed te doen. Je voelt er vrijwel niks van. Succes!
Hoiii Ik ken iemand die nooit ongesteld is geweest. Geen eisprong Partner van haar slecht zaad Middels ivf nu een geweldig kindje!
Dit is helaas het antwoord op je vraag. Dit zeggen ze niet zomaar. Normaal moet je eerst een jaar zelf proberen voor je naar gynaecoloog mag. De kans is waarschijnlijk nihil dat het spontaan gebeurt en jullie hebben dus hulp nodig. Welke hulp weet alleen de gynaecoloog. Dus als je echt een kinderwens hebt zou ik gewoon naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen. Ik weet het is even een drempel, maar als je er eenmaal over heen bent ben je blij als je niet te lang hebt gewacht
Een oud collega van mij werd nooit ongesteld. Weet niet of dat vroeger in haar tienerjaren wel was maar in ieder geval al jaren niet. Bij het uitstrijkje vragen ze er naar en kreeg ze het advies om snel te starten als zij een kinderwens had. Ze heeft toen medicatie gekregen (geloof clomid en wellicht nog meer?) en was alsnog vrij snel zwanger tegen verwachting in.
Mijn beste vriendin had dit en zij bleek pcos te hebben. Zij heeft haar kinderen dmv Ivf gekregen. Zij had geen eisprong dus werd ook niet ongesteld. Ook zij kreeg al vroeg te horen dat als zij een kinderwens had ze zich bij de gynaecoloog moest melden.
Aylin IVF is niet altijd noodzakelijk als je PCOS hebt. Als je door middel van hormoonmedicatie een goede eisprong krijgt en de zaadkwaliteit is goed genoeg, dan kun je op de normale manier zwanger proberen te worden. Als dat niet lukt of er is een medische indicatie voor IUI of IVF/ICSI, dan ga je een stap verder in het circuit.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb weer een beetje hoop en moed gekregen. Ik zal zo gauw mogelijk een afspraak inplannen bij de huisarts en gynaceloog om verder te kijken.