Begrip van je eigen man/vriend?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door corina83, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mannen niet evenveel waarde hechtten aan het huishouden zoals wij dat doen.
    Ik merk het thuis ook, vindt ik het belangrijk dat er iedere dag even gestofzogen wordt, zegt mijn man, tis toch niet erg als er iets ligt? kan morgen toch ook.
    Onze situatie is mischien ook wel iets anders, , mijn mannetje werkt iedere dag van 7 tot rond 9 uur, we hebben een boerderij, en ik weet dat zoals met dit weer als er volop beregend moet worden ik niet hoef af te komen met schat kun jij niet even dweilen of de hond uitlaten? Daarintegen als ie straks weer binnenkomt, ruimt ie wel meteen de vaatwasser uit, hoef ik maar te vragen of ie iets zwaars wil tillen, en sinds 3 weken gaat hij mee boodschappen doen om te tillen.

Verder krijg ik alle begrip van hem als ik zoals vandaag het grootste gedeelte van de dag op een zonnestoel zit, hij is er zelfs blij mee dat ik het met dit weer heel rustig aan doe, ga toch lekker liggen roept ie vaak.

Ik kan dan ook niet zo goed begrijpen waarom sommige mannen dan soms zo lomp kunnen zijn, zeker als ze genoeg tijd hebben om flink mee te helpen, ook al vinden ze het huishouden geen prioriteit, doe het dan voor je vrouw!!!

2. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    en sinds wanneer luister jij naar je vent dan??? dat heb ik nog nooit gedaan!! :D
    lekker laten lullen.
    niet eens op reageren. word je alleen maar moeier van!!hihihihihihi

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nee gelukkig geen last van. hij doet erg zijn best, ook voor de zwangerschap. tjah soms is het wat minder maar dan pikt hij snel de draad weer op. hij doet heel erg veel in huis. dus ben daar echt blij mee dat hij me zo goed helpt.

4. rania

rania Lid

5 mrt 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook helemaal geen begrip, als ik over een pijntje ofzo klaag dan is het van: hoort erbij toch??
    of dat ie gaat vragen of ik iets voor hem wil pakken, als ik hem vraag of hij de kids bijv in bed wil doen is het van joh heb zo'n rugpijn vandaag, verder doet hij niets af en toe een afwas maar verder hele huishouden en kids doe ik nog steeds zelf en meneer wil maar niet begrijpen hoe zwaar het kan zijn:x

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik schrik er echt van hoeveel van de eiden hier niet in een evenwichtige relatie zitten, ja inderdaad als jij als sloofje behandeld word vind ik dat geen evenwichtige relatie.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ben echt zo blij met mijn mannetje hij is zo lief voor me.. hij is nu trouwnes werkloos thuis dus doet hij alles in huis... elke avond zit ik lekker met me pootjes op de bank te genieten van zijn kookkunsten..

in het weekend doe ik het lekker zelf vind huishoudelijke taken helemaaaal niet erg.. maar als ik moe of wat dan ook ben dan doet hij alles voor me..
    en nee hij is echt geen slaaf hoor.

7. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo is het, als je allebei evenveel thuis bent dan verdeel je de taken netjes, en zo hoort het, ieder zijn deel! Je hebt een relatie om elkaar vooruit te helpen....

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dat vind ik ook.. als ik elke dag thuis zou zijn en hij zou fulltime werken zou het andersom zijn.. dan zorg ik dat alles goed schoon is en dat hij niets hoeft te doen als hij thuis komt van een drukke dag werken.. en hij zou me dan in het weekend helpen..

wij hebben altijd de grootste lol als we samen schoonmaken.. vaak genoeg een sop gevecht gehad:D af en toe zijn we nog een beetje kleine kinderen hahahah:)

9. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Bij mij is het niet het feit dat hij niks doet want hij doet alles wat ik vraag maar meer dat hij emotioneel niet betrokken lijkt te zijn. Niet vragen hoe ik me voel, niet zelf beginnen over de baby, nooit zelf iets kopen. Misschien komt dat pas als de baby er is? Dat hoor ik namelijk wel overal!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man is altijd heel erg betrokken geweest bij mijn zwangerschap, wilde altijd de baby voelen, hield hele gesprekken. Wat betreft het huishouden, ik voelde me zelf eigenlijk tot het einde ook prima, dus bij ons is er niet veel veranderd, maar als ik een keer iets niet kon of wilde vroeg ik hem gewoon me te helpen en dat deed hij dat.

11. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

HIer nog zo'n een. Ik kan het je nog sterker vertellen...hij wou bij de 1e helemaal niet mee met de eerste echo. Zijn redenatie was (wij hebben een boerderij) dat hij al vaker een echo heeft gezien. Ik kan nu pas zeggen dat hij echt wat met de kinderen heeft en de oudste is bijna 2. Ik kan je maar 1 tip geven en dat is niet teveel pushen want dat gaat ze alleen maar tegen staan. En mooi laten knoeien als ze eens wat moeten doen met de kleine. Dan komt het vanzelf goed.

12. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Wat vervelend meid.Hij kan zich daar helemaal geen voorstelling van maken.Lastig zou gewoon blijven aangeven.Ik ken het gelukkig niet zo heel erg.Hij hielp overal mee,sommige dingen "mocht"ik niet meer doen van hem(zoals ramen lappen op een trapje).Laat hem deze topic lezen hihi.Sterkte ermee.

Deel Deze Pagina