Dames, mag ik jullie mening? Ik ben echt heel erg boos op mijn moeder. Ik ben bijna 12 weken zwanger. Mijn moeder wist het deze keer al vrij vroeg.. Toen ik net aan 7 weken was, heeft ze het mijn zus verteld. Dat vond ik al niet echt leuk, maar dacht nou ja... Nu kreeg ik van de week een berichtje van een vriendin van mij (die ik het a.s. zaterdag op haar verjaardag wilde gaan vertellen) met de tekst: "Moet je mij niet wat vertellen??? Gefeliciteerd lieverd!!!" Dus ik vroeg haar hoe ze aan deze informatie kwam en toen antwoordde ze dus dat mijn moeder het haar moeder had verteld en die weer aan haar... Lekker dan :x Dus ik stuur mijn moeder een sms "Wil je alsjeblieft mensen niet over mijn zwangerschap vertellen? Ik ben nog niet eens 12 weken en vind het echt echt niet leuk dat mensen die ik het graag zelf wilde vertellen het nu al weten. Als ik wil dat mensen het weten vertel ik het ze zelf wel". Dit is nu 4 dagen geleden en tot op dit moment nog geen enkele reactie. Ik ben behoorlijk pissig. Wat vinden jullie hiervan?
Ach om hier nu echt boos om te zijn. ! Ik zelf verkondigde het de hele wereld als ik net zwanger was. belde zelf iedereen op of ging langs. Maar we zijn niet allemaal het zelfde misschien was ze te openhartig en trots dat ze weer oma woord. De mijne zou het ook van de daken kunnen schreeuwen als ik dat zelf al niet gedaan had.
Zeker niet leuk, en persoonlijk vind ik dat je terecht boos bent. Overenthousiast of niet dit soort dingen hoor je niet door te vertellen.
Maar heb je wel gezegd dat je het geheim wilde houden dan? Snap dat je het niet leuk vindt, maar ze is gewoon enthousiast en zou er zelf niet heel boos over worden hoor...
Nee dat heb ik niet gezegd, maar dat lijkt mij nogal logisch.. Zeker met 7 weken??? En ook gewoon niet reageren op mijn sms. Ik vind het echt achterlijk.
Oh ik zou dat dus ook echt niet kunnen waarderen hoor! Ik snap dat je moeder enthousiast is, maar ze snapt toch wel dat het niet aan haar is om zulk nieuws te verkondigen?!?
Ik zou ook zeker not amused zijn! Hier hield iedereen zich gelukkig stil en werd de eer aan onszelf gehouden om te vertellen. Maar volgens mii hebben mijn moeder en schoonmoeder hun tong eraf moeten bijten hoor!
Ik had dat ook met een familielid. Eerst dat ik zwanger was en daarna dat ik een miskraam had gehad. Ik kreeg berichtjes op mijn facebook terwijl bijna niemand het wist. Kon ik ook helemaal niet waarderen :x
Zolang ze niet reageert en dit niet uitgesproken wordt, wordt er helemaal niet gesproken. Ik heb al niet de beste band met mijn ouders en elke keer als het iets beter lijkt te gaan, gebeurt er zoiets. Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Ik zou ook flink pissed zijn! Mijn ouders wisten het bij beide ook al vroeg (paar dagen na de positieve test), maar mijn moeder heeft het aan niemand verteld voor ik de 12 weken voorbij was (haar eigen initiatief zelfs). Mijn schoonouders waren er niet van op de hoogte, omdat we hun er dus niet mee vertrouwden dat ze zich stil konden houden.. Dus nee, ik vind, ook al is ze overenthousiast, ze moet zich gewoon stil houden, tis jouw zwangerschap en jullie mogen toch zelf bepalen wie wanneer ingelicht wordt! Tis ook echt niet leuk als mensen het via-via te horen krijgen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet leuk voor je is. Ik vind het dan ook terecht dat je er iets van zegt. Aan de andere kant is je moeder waarschijnlijk gewoon dolenthousiast. Maar het is natuurlijk niet aan haar, om het andere mensen te vertellen. Het zou netter van haar zijn geweest, als ze even bij jullie had gepolst, of ze het al verder had mogen vertellen. Jammer dat ze niet op jou reageert.
Heb je letterlijk deze tekst gestuurd? Daarin doe je namelijk een mededeling, en stel je geen vraag aan haar. Boos zijn dat ze niet reageert is dan misschien niet helemaal terecht. Als je een reactie wil moet je bellen, of vragen of ze op je sms wil reagern. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je boos bent dat ze het verder heeft verteld hoor, maar als je het niet verboden had heeft zij het misschien anders opgevat. Gevalletje misverstand en heel vervelend.
Sorry hoor, als jij niet hebt gezegd dat ze het geheim moet houden dan vind ik dat je geen reden hebt om boos te zijn. Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend om het tot 12 wkn stil te houden, en waarschijnlijk is ze gewoon heel blij en vol ervan. Nu heb je het haar gezegd, dus is dat duidelijk (al zou ik zelf gewoon evrn hebben gebeld ipv een berichtje sturen). Als ze het nu weer aan iemand vertelt, dan heb je recht van spreken.
Nou, als iemand tegen mij verteld dat ze zwanger is zou ik misschien even vragen of ik het verder mag vertellen, maar ik zou er zeker niet vanuit gaan dat dat niet mag hoor... Vind het echt overdreven om er zo boos over te zijn. En hier op zp wordt er ook nog flink wat olie op het vuur gegooid. Soms gebeuren er nu eenmaal dingen die je liever niet wil. Dan kun je dat normaal uitpraten, maar op zo'n sms zou ik ook niet reageren denk ik...