Hoi, Mijn Myrna gaat al elke woensdag dagje naar haar vader die ook vlakbij woont en wordt daar op school opgehaald en op donderdagochtend wordt ze gebracht door haar vader of zijn vrouw of opa, om het weekenden van vrijdag tot met maandagochtend gaat ze ook naar haar vader, hartstikke leuk voor dr, daar ben ik hartstikke blij mee zodat ze goede band heeft met dr vader vind ik ook belangrijk. Maarrrreeee, totdat ik hoorde dat ze gaan verhuizen naar Poeldijk, wegens omstandigheden, heel begrijpelijk, ik gun ze heel erg de veilige buurt. Maarrree aanzien dat het beetje teveel is voor Myrna, elke donderdag is zij altijd zo moe thuis, ze wordt altijd gebracht door haar opa naar school. Dus vroeg op om te douchen en aankleden (wij doen iedere avonden ivm tijd) en daarna naar oma en opa (gelukkig wonen ze wel vlakbij is wel ideaal) en daarna gaat ze naar school, maar wel 10 minuten eerder ivm gym en blijft dan ook over. Komt ze vermoeiend thuis, gaat ze juist meer vervelend doen, daar heb ik vaak moeite mee maar heb volgehouden en Myrna heeft naar haar zin, dat vind ik belangrijk maar ze is wel vaker moe. Nou als haar vader en vrouw en broertje gaan verhuizen naar Poeldijk, vind ik belangrijk dat Myrna gewoon op woensdagen hier bij ons blijft en om het weekenden naar haar vader en in vakantiedagen ook. Maar haar vader had eerder gezegd dat niet erg is als Myrna toch elke woensdag naar Poeldijk gaan (van Hoofddorp naar Poeldijk) maar ik moet hem nog precies uitleggen waarom enzovoort, maar moet nog ff mailen. Heb ik zo'n gevoel dat ze niet aan gezondheid denkt? Ik juist wel, wat belangrijk is voor haar enzovoort. Zijn vrouw werkt in Schiphol, dus ze blijft nog doen om haar brengen en halen. Maar mijn vraag is, is dat wel goed idee om Myrna hier te laten op woensdagen? Ik weet dat ik misschien Myrna wel pijn zal doen alhoewel wil ik absoluut niet, ik wil dat ze in gelukkige tijden verdiend, het was veel voor haar geweest afgelopen 2 jaren, haar vader werd opnieuw vader, ging trouwen, hartstikke leuk! Ik samenwonen en zwanger en nu zusje erbij en Myrna van oude school gehaald omdat daar niet goed was en naar nieuwe school gestuurd. Dus? Ben even beetje onzeker of ik goed doe of niet? Wat jullie ervan vinden als de alleenstaande ouder?
nou ik denk dat je heel blij mag zijn dat de band met haar vader zo goed is dat ten eerste! en daarbij denk ik van agg het is maar 1 dagje dat ze moe is en misschien dan vervelend.. maar ze geniet ervan zoals ik uit jou verhaal op kan maken dus waarom zou je haar dat af willen nemen? ik zou het gewoon laten gaan en mocht het echt niet gaan en als de kleine er echt onder lijdt kan je altijd nog maatregelen nemen toch?
Ik sluit me aan bij Female24.. Ik heb zelf een co ouderschap, over 2 kinderen, maar (we zijn pas 8.5 maanden uitelkaar) zij weten bijna niet meer wie papa ook al weer is. De oudste dan nog wel, maar de jongste loopt m straal voorbij! Mijn dochter is 4, en dus ook al school gaand, maar wat zou zij graag ruilen met jouw dochter! Als je echt van mening bent dat dit jouw kindje gelukkig maakt, dan zou ik dat idd ook niet veranderen.. Heel veel sterkte met het doorhakken van deze knoop!
Ik geef jullie ook gelijk, maar Myrna gaat ook op vrijdag tot met maandag naar haar vader en is ook vaker moe op maandagen als ze uit school komt. Maar het is echt veel tijd, in file staan enzovoort, ik wil haar totaal niet afnemen, maar denk aan de gezondheid van Myrna. Dus vanuit Den Haag/Poeldijk naar Hoofddorp is vaak in file, dus is dat leuk voor Myrna? Ik heb ook erover gehad met mijn vader, dat wij gewoon haar eerst laten uitproberen hoe zal bevallen, als ze toch dood dood vermoeiend uit school komt dan moeten wij maar aanpakken. Mar goed, bedankt voor jullie reactie en ga overleggen met haar vader.
uhm, co-ouderschap, dan moet je toch binnen een bepaalde afstand van mekaar wonen? En is hoofddorp naar poeldijk dan niet tever van mekaar af? Het lijkt me hier dat je het meer hebt over een omgangsregeling....... wup