begroting maken;kledingbudget

Discussie in 'De lounge' gestart door KimMo, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimMo

KimMo Niet meer actief

haha, geeft niet. Duidelijk juist. Fijn om een beetje een richtlijn te hebben van een gezin met vergelijkbare samenstelling. Hoeveel per maand geef jij uit aan boodschappen? Dat is vaak een discussiepuntje met mijn man. Als mijn man naar de winkel gaat geeft hij zo 200 euro uit aan van alles en nog wat, ik ben wel wat zuiniger. Maar wil proberen meer te sparen en de boodschappen is het eerste waar op bezuinigt wordt dan. :)

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi

Ons budget was eerst 130 euro incl luiers en verzorgings producten
    Maar dankzij ve tips van hier en zelf besparen redden we het nu met 100 euro per maand soms 90 en soms 110 dus gem 100 euro Woehoe ben er best trots op..
    Als je vragen hebt of info wilt wisselen kun je me ook pb en

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik zie ook net dat onze kids na genoeg even oud zijn alle drie hahaha

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier aan kleding volgend jaar voor 2 kids ong. 450/500 samen per jaar. Voor man en mij 600 ong. Allen incl. Schoenen en jassen. cadeus's per kind ong 30 a 40 euro, sint en kerst samen 200,- maximaal voor beide.

Boodschappen afhankelijk van de ruimte tussen de 150 a 275 per maand. Incl. Luiers en verzorgingsproducten. Excl. Scheermesjes.

5. KimMo

KimMo Niet meer actief

Wow wat goed zeg. Waar koop je kleding voor je kinderen? En schoenen? Boodschappen is ook wel weinig zeg. Hoe doe je dat?

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kleding in uitverkoop of actie, simpele dingen sowieso bij zeeman/wibra , witte rompers enzo. Ook leuke andere kleding haal ik daar. Ik krijg ook kleding hoor van een vriendin dus dat scheelt sowieso. Heb bijv. Stapeltje 122/128 liggen voor colin en 3 shirts 134. Voor shannon nog 15 /20 kledingstukken 104/110. Spijkerboeken met gat maak ik eerst en daarna word het korte broek.

Schoenen, scapino/schoenenreus of andere winkel maar betaal noooit meer als 40 euro max. Anders zoek ik verder.
    Jassen bij v en d.

Boodschappen, lidl , wij roken niet en drinken amper.
    Kook veel voor 2 dagen doe het dan wel in de vriezer hoor, vind meestal niet lekker twee dagen achter elkaar, 1 x in de week brood/soep of brood/sate of brood/knakworst. We hebben zo goed als nooit snoep/koeklchipe etc in huis. Alleen voor kinderen koekjes , soms eierkoeken of cake en sultana eigen merk ofzo. We lusten ook beide zo goed als geen frisdrank met koolzuur. Dus limo/water/koffie/ melk/ sap

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij hebben geen vast bedrag per maand, als er iets nodig is koop ik het gewoon, hebben we het een maand minder dan een andere maand.

Kleine heeft nu weer nieuwe kleding nodig voor de winter alles is te klein, en moet nieuwe shirtjes, broekjes, rompers, sokken en schoenen, als ik dan alles koop zit ik ongeveer op 250-300. Dit is niet altijd zo maar nu moet ze alles nu.

Kwa verjaardag van dochter krijgt ze veel te veel, ze is in december jarig en ook nog kerst en sinterklaas we leggen daar iedere maand 50 euro voor apart en dat geven we dan uit.

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Oh je bedoelde het totaal.

Dat kan ik niet zeggen, man heeft laatst geshopt en was 300 euro lichter, maar koopt zich iedere maand wel een nieuw t shirt of schoenen wat dat in totaal is weet ik echt niet.

Voor dochter koop ik ook zo door het jaar door wel eens kleren voor haar zijn we echt uiterst duur uit het hele jaar, want alleen al in de maand december geven we dus 600 uit.

9. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij zijn ongeveer hetzelfde kwijt.
    Aan kadotjes geven we 10-15 uit wanneer het voor vrienden etc. is. Kadotjes voor ons eigen zoontje zal rond de 50 tot 100 euro liggen. Ligt er wel aan hoeveel we op dat moment hebben. Ben nu ook al begonnen met wat speelgoed in de aanbieding te kopen voor sinterklaas en kerst zodat ik niet in een keer een grote kostenpost heb.

10. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    50 euro per jaar per kind voor kleding, man en ik eigenlijk niets, hooguit als ik eens iets op de rommelmarkt tegen kom, maar meer dan 10 euro per jaar zal dat niet zijn.
    Uitstapjes is verschillend, veel musea hier in London zijn gratis, dus dat kost dan al niets (behalve vervoer) en als we naar een pretpark gaan is dat meestal of met gewonnen kaarten of met kaarten met heel veel korting (nu sparen we bij de krant voor 4 tickets naar Thorpepark, normaal 180£ voor 4 kaarten, nu enkel 16 keer de krant kopen (a 40p per stuk)
    Volgend jaar willen we misschien een merlin pass kopen, dat is toegang voor 31 attracties in de UK waaronder Legoland, Alton Towers, meerdere Sealifes, Chessington, London Eye, Thorpe Park, Madame Tussauds & the london Dungeons.
    Dit kost ruim 500 pond voor het hele gezin (2 volwassenen 3 kinderen) maar zorgt wel voor heel veel leuke dingen, en gezien wij homeschoolen, zijn tripjes naar Sealife en de dungeons ook nog eens educatief verantwoord.

Verjaardagskado's per kind 20 euro, meer hoeft het voor ons niet te zijn, willen ze wat groters kopen we dat tweedehands.

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Kleding/schoenen ik denk voor de kids 30 per jaar per kind dus 90 totaal. Maar wij ruilen veel kleding en krijgen veel leuke kleding via de weggeefhoek...

Kleding/schoenen voor ons gemiddeld denk ik 150 voor ons 2-en.

Cadeaus voor kids doen we meestal voor verjaardag tussen de 50-75 en schoonfamilie doet een groot cadeau samen en mijn ouders ook een groot cadeau dus dat zijn er al 3... meestal van mijn broertje en zusje iets kleins...

Cadeaus voor ons doen we samen met alle familieleden en meestal iets groots iPad, airbrushmachine, nieuw gasfornuis en daar zijn we gemiddeld 100-150 aan kwijt...

Uitstapjes we hebben een eftelingabbo gekocht voor 4 maanden 60 euro maar dat was er al uit omdat we met zijn tweeën 3 dagen in een hotel zaten daar in de buurt...

Verder vrijkaartjes zoeken of gewoon naar het bos een keertje zwemmen en een leuke vakantie ook heeft mijn man een treinkaart via zijn werk dus gratis en ik voor 25 euro per maand elk weekend en een kaart voor mijn stiefzoontje erbij de rest is gratis...

Totaal voor vakantie en uitstapjes zonder treinkaart was 600 euro...

12. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Pfjoe, elke maand verschillend, denk 100 euro aan kleding. 100 voor mn dochter. Kadootjes is meestal 15 pp. Kinderen iets meer. Kijk wat mijn kind krijgt en geef voor ongeveer hetzelfde geld terug.

Uitstapjes is elke keer verschillend.

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Geen vast bedrag hier,ik koop wanneer er iets nodig is. Net vanmiddag alvast veel voor de herfst/winter gekocht. Wel nieuwe collectie maar dan van de h&m/united Collors of benneton/v&d/lief sale. Dus leuke prijsjes maar wel hip en nieuw. Daarnaast nog een paar schoentjes in de sale. Ik ben nu dus op winterjas na al klaar voor de winter. Ik zal dus hele maanden minimaal kopen voor hem. Voor mezelf ook geen budget, idem mijn man. We kopen wat we nodig hebben maar niet beide grote aankopen in 1 maand. Dus de ene maand man een jas en schoenen bijv de andere maand ik. Omdat onze zoon nu zo goed als klaar is hebben wij aankomende maanden de ruimte om onze herfst garderobe aan te vullen. Een shirtje hier en daar doen we niet moeilijk over.
    Boodschappen is hier ook een punt waar we veel op kunnen bezuinigen. Ook al ben ik vd aanbiedingen, ik pak nog vaak de a merken.. Na de vakantie ga ik er weer eens op letten!

Uitstapjes is wisselend, in de zomer is dat meer als in de winter..
    Cadeautjes voor zoon met verjaardag tussen 50-100 euro.
    Sint was vorig jaar rond de 75,- maar heb nu al eea in de aanbieding gekocht dat apart gelegd is voor 5dec (duplo/vliegveld toet toet/dvd nijntje/little people bus) eigenlijk al genoeg :) maar voor nog geen 50,- in totaal..
    Verjaardagen Fam. En vrienden zo rond de 10/15euro. Ouders en partner is meer..

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik lees mee.

Deel Deze Pagina