BEG's weg door de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door blackeyedgirl, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Jaaaaaaa, wel spannend idd.
    Maar hoop dat mijn ei niet te vroeg al komt, want anders kom ik de knel met mijn prikinstructies, kan ookal niet rekenen op een lange lf, want die varieert elke keer weer. Dus fingers crossed voor een wat later eitje!!!

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Zo BEG wat een verhaal maar goed dat er nu wat aan gedaan kan worden.
    Duim met je mee voor een laat eitje en een goed vruchtbaar 2010.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ships, mijn banner is te lang,
    dus moet even ergens mijn gegevens kwijt.
    Dan maar even hier, in mijn eigen topic hihi

Sept 08 gestopt met de pil
    33-32-90(prov)-47-45-38-41-36(vmk 4wk+4)-40-32(hsg)-?
    dec09: Wishgirl jan10: Leeuwtje83 feb10: Wilma26 AstridDi Francescak

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Dit is toch wel weer heel apart, heb volgens FF mijn ei al gehad, vannacht wel wakker geworden van een hoestbui, maar heb dat wel vaker gehad, en toen deed het ook niet zoveel met mijn temp. Maar dus al op dag 15 mijn ei zegt ie, een record voor mij, nog nooit eerder zo vroeg! Even afwachten wat ie morgen doet....

Even in FF mijn lf nagelopen, afgelopen keren was het op zijn kortst 11, 10 was helemaal in het begin.
    Dus als ik dit keer weer een lf van 11 heb, dan word ik op 6 januari ongesteld, dus netjes na mijn prikinstructies op 4 januari :D

6. bereke

bereke Niet meer actief

BEG, wat een toplijf heb jij! Dat alles nu eens mag meezitten voor je! Ik duim nog steeds hoor!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Thanks Bereke, ik duim dat er uit die 20 eitjes van je, minstens de helft topkwaliteit emmy's voortbrengen!!

8. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je!

9. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Aaaaaargh, vandaag totaal geen zin nergens in.
    Moet nog naar de apotheek receptjes van de gyn ophalen.
    En moet nog een boel hier thuis doen.

Echt geeeeeeeeeeeeeeeen zin!!!!

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Zo net terug van de apotheek, maar wat een drama.

Stond er er een vent naast me die na mij aan de beurt was.
    Die wilde eerst voorpiepen, dus ik zei dat ik er al eerder stond toen hij kwam binnenlopen.
    Vervolgens bleef hij dus de naast me staan, dus ik vraag vriendelijk of hij even wat afstand wil nemen, aangezien het prive zaken zijn.
    Luistert ie niet, pas toen hij door iemand anders werd geholpen liep ie weg. :x

Maar de gonal-f hadden ze dus niet op voorraad, moest apart besteld worden, als het goed is, kan ik het morgen ophalen.
    Dat zit in een kant-en-klaar wegwerpprikpen gebeuren.

De pregnyl hadden ze wel op voorraad, maar toen vroeg ze of ik er spuitjes bij wilde hebben, blijkt dus dat je het eerst zelf moet gaan oplossen om daarna met 1 naald op te spuiten en daarna met een andere naald in te moeten spuiten in je spierrrrrrr. :$
    (Waarom heeft nog niet iemand dit eerder tegen mij gezegd? 't Is best wel een grote naald...)
    Dus heb wat extra spuitjes en naalden meegekregen ivm de zenuwen enzo...

Door die stomme vent stond eerst alles nog op de verkeerde naam ook, want die vrouw achter de balie irriteerde zich ook al aan die vent, dus ze vroeg alleen mijn geboortedatum, en vroeg verder niet naar andere gegevens, waardoor ze de verkeerde persoon had aangeklikt in het systeem.

En toen het afrekenen, ik moet het dus zelf gaan declareren bij de verzekering, en ik kon het of zelf voorschieten of een openstaande rekening bij hen hebben. Heb voor optie 2 gekozen, want alles bij elkaar zou ik zo'n 300 euro kwijt zijn.

Net even de verzekering gebeld om na te vragen hoe dat zit, maar er zit dus een max aan de hoeveelheid wat vergoed wordt,
    en dat kan de apotheek niet controleren, vandaar dat het zelf betaald moet worden.

Ze begonnen bij de verzekering ook nog over de eigen bijdrage, maar die zit er gelukkig niet op, dat gingen ze ook nog even voor me opzoeken.

Ik moet dus nu een declaratieformulier gaan insturen, dan stort de verzekering het geld eerst naar mij toe, en daarna stort ik het weer naar de apotheek toe.

Wat een gedoe, nu moet ik morgen dus ook nog eerder weg van werk om de gonal-f op te halen, want donderdag zijn ze al vroeg dicht ivm oudjaarsavond.
    Het kon ook pas volgende week als ik dan weer tijd had, maar het kan zijn dat ik het natuurlijk dan al nodig heb. ;)

Zo moest het even spuien, nu ga ik even mijn declaratieformulier op orde maken!

11. bereke

bereke Niet meer actief

Amai BEG, wat een gedoe! Gelukkig is het wel goed gekomen!

Gonal F is heel gemakkelijk. Daar moet je echt geen schrik voor hebben!

Pregnyl is iets moeilijker omdat je het inderdaad moet mengen voor je het inspuit (en owv die glazen ampules remember mijn fiasco ;) ). Maar volgens mij mag je het echt NIET zelf inspuiten in een spier. Dat moet een dokter of verpleegster doen volgens mij hoor! Je mag het wel zelf gewoon in je buik spuiten, net zoals de gonal F. Zo staat het ook op het doosje van de pregnyl trouwens. Vraag dit maar even goed na!

En niet stressen meid! Komt echt goed!

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Thanks Bereke,

Die vrouw van de apotheek had het over dat het ook in mijn bil mocht, brrrrrrrrrrr

Maar heb dus maar 1 ampul meegekregen, dus als het fout gaat... :$

13. bereke

bereke Niet meer actief

Het mag ook in je bil maar da's in de spier (intramusculair) en dat moet volgens mij dus door dokter of verpleegster! In de buik (subcutaan) mag je wel zelf doen. Dus ik zou het echt nog even navragen.

Je krijgt toch sowieso 2 ampules: 1 met het oplosmiddel en 1 met poeder? Of is dat anders bij jou?

Bij de meesten gaat het wel gewoon goed en ik wil je geen schrik aanjagen hoor! Maar bij ons was het toch goed dat we reserve hadden.

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ja idd 2 ampullen, 1 vloeistof, 1 poeder, maar geen reserve...

Pregnyl hoeft pas als ze het in het ziekenhuis zeggen,
    hoop eigenlijk dat ze dan zeggen, kom dan en dan maar terug met dat spul, spuiten wij het in :D

15. bereke

bereke Niet meer actief

Je kan het steeds vragen hé. Als ze het dan een keer voor doen (het breken en mengen) zal het daarna zelf wel lukken denk ik. Of misschien willen ze het wel altijd doen.
    Mij gaan ze het ook nog eens moeten voordoen hoor. Geen herhaling meer van dat fiasco...

Maar hopelijk hebben wij beiden die spuit maar 1 keer nodig ;) !!!

16. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Met die 20 eitjes van jou, daar kan je vast een elftal aan kinderen van krijgen ;)

17. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey beg
    Wat een verhaal zeg van de apotheek.....pfffff.....maar t gaat vast goedkomen en dan meteen helemaal raak zijn!

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Bij jou ook hoor met die plakbolletjes!

19. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Hey hey,

Spannend hoor het is bijna 2010 en dan mag je gaan beginnen met prikken. Het klinkt best eng dat je zelf moet gaan prikken. Ik ben echt een scheiterd voor naalden. Zelfs die voor de bloedsuiker te laten meten :D:)

Hopelijk val je prikinstructie dag mee en kan je de 6e beginnen aan een nieuwe cyclus en hopen dat het supersnel raak is.

wel jammer dat het zo rompslomp is met declareren en bestellen.
    En dan nog zo een lastige man naast je.

Ik ga voor jullie duimen dat jullie snel goed nieuws mogen komen brengen en jullie 2010 als kersverse ouders het jaar uit gaan.

Groetjes Lynette

20. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Thanks Lynette :)

Deel Deze Pagina