Hoi, Ik heb twee vraagjes. Sinds een week of twee houd ik in toenemende mate vocht vast. Dat kan erbij horen, prima. Maar het valt me op dat ik ook bijna niet meer plas. Het zijn kleine beetjes, maar voor mijn gevoel sla ik de rest gewoon op. En de afvalstoffen dan? Ik drink echt voldoende, maar het wil niet. Hoort het er gewoon bij of is dat toch niet normaal? En verder heb ik sinds ik zwanger ben veel last van aften (witte blaasjes) op mijn tong. Word er een beetje kriegel van! Tips hiervoor? Groetjes Patricia
Die aften zijn doordat je weerstand lager is nu helaas niks aan te doen Ik zou even laten testen op blaasontsteking, en probeer eens te plassen in een maatbeker dan kan je bijhouden hoeveel je werkelijk plast..
Aften komen door mindere weerstand, maar ik krijg ze vaker wanneer ik veel citrusfruit eet, met name mandarijn en sinaasappelen. Zendium tandpasta, minder zuur eten en vitamine b helpen. Voor het minder plassen zou ik contact opnemen met vk.
Voor de aften zeg ik vitamine c pilletjes, heb daar al mijn hele leven last van maar zodra ik vitamine c inneem zijn ze zo weg.
Tegen de aften: pyralvex halen bij apotheek. Is vieze aanstip vloeistof, werkt goeden mag tijdens zwangerschap gebruikt worden. Vochtvasthouden: weeg je eens 's ochtends na eerste plas, schrijf precies op wat je die dag drinkt, en wat je hebt uitgeplast en weer je dan 's avonds nog eens. Eventueel meerdere dagen achter elkaar. En, bel je VK en of HA! Liever keer te veel dan keer te weinig.... Verder zegt "men" dat brandnetelthee helpt.
Aften geen ervaring mee, dus sorry, kan ik je niet mee helpen. Vocht vasthouden: groene thee drinken. Ik merk zelf dat ik dan meer moet plassen en mijn moeder heeft die ervaring ook (die heeft een oedeem arm en houdt veel vocht vast bij haar voeten). Mocht dat echt niet baten, neem eens contact op met je HA/VK, er zijn tabletten die kunnen helpen.
Hoe is je bloeddruk. Toen mijn bloeddruk steeg ging ik ook steeds minder plaseen. Maar die tip van bijhouden wat je weegt,drinkt en plast is ook goed
Helaas hoort het er soms bij; drink genoeg; je mag echt meer dan normaal want je hebt meer nodig. Aften; een middeltje van de drogist; klein flesje met aanstipspul dat GEWELDIG werkt: pyralfex
Bedankt voor de tips! Ik ga vanaf morgen bijhouden wat ik presteer en tot me neem En even langs de drogist! Dinsdag een afspraak bij de gyn, dus kan dan wat concreter aangeven hoe of wat inderdaad. Ik heb een te hoge bloeddruk, maar gebruik daarvoor methyldopa. Misschien is mijn bloeddruk inmiddels weer gestegen, daar werd ik wel voor gewaarschuwd (dat dat rond deze termijn zou kunnen gaan gebeuren). Groetjes Patricia
Hi! Gefeliciteerd met jullie huwelijk Sinds wanneer slik je methyldopa? Want DE bijwerking van methyldopa is vocht vasthouden