Beste lactatiekundige, Ik ben nu iets langer dan 13 weken zwanger en heb vrij veel last van mijn borsten die door het groeien best veel pijn doen. Nu draag is een sportbeha die vrij stevig/strak (zoals een sportbeha hoort te zijn) zit omdat dit helpt ze een beetje op hun plek te houden en daardoer minder zeer doen. Maar nu heb ik gehoord dat het niet goed is zo'n strakke beha te dragen omdat dit een nadelig effect zou kunnen hebben op de borstvoeding straks. Wat kan ik, naar uw mening, het beste doen? Groetjes Bubbles
op zich kan een goede stevige BH niet zoveel kwaad voor de borstvoeding straks. het moet echter niet zo zijn dat je je borsten door de BH bijna opbind want dat is wel te strak. In de zwangerschap groeien je borsten doordat ze meer melkkliertjes aan gaan maken die straks nodig zijn om je kind te voeden. wanneer je je borsten dus opbind krijgen deze kliertjes geen kans. echter wanneer je een goede stevige BH draagt die goed past en voldoende ondersteuning geeft is dit geen enkel probleem.