Hoeveel poepluiers?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Anz, 11 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Om te beginnen wil ik kwijt dat ik het erg fijn vind dat er een lactatiedeskundige op het forum bijgekomen is!

Ik lees overal dat je kindje 2 tot 3 poepluiers per dag moet hebben, nou mijn meisje komt daar vaak niet aan. Wel is het zo dat als ze poept het vaak een heeele volle 'spuit'-luier is. PLasluiers wel volop. Ze komt goed aan volgens mij. Ze is eerst +/- 200gr afgevallen, was met 7 dagen op haar geboortegewicht en was na 2w5d 300gr boven haar geboortegewicht. Is dat goed?

Daarnaast valt het me op dat ze vaak juist 's ochtends veel meer wil drinken dan de rest van de dag. En dat begint zo na de nachtvoeding. Geef om ong 12u de laatste en dan komt ze rond half vier en is eigenlijk vanaf dan onrustig tot ong 11u. Ze gaat verder heel makkelijk slapen met alle slaapjes, van krampjes erg weinig last.
    Ik geef haar een pro-biotica poedertje van vitamine-merk solger. Zo'n beetje de helft van de minimale hoeveelheid, maar vind het toch een beetje eng.
    Wat vind jij?

Dank je wel alvast voor je tijd!

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    dat poedertje ken ik niet en zou ik ook niet zomaar geven. Is naar mijn idee nergens voor nodig.

ieder kind heeft een bepaalde tijd op de dag dat ze onrustig zijn. het ene kind heeft dit na de voeding van ongeveer 19.00 uur tot de volgende, uw kind heeft dat 's ochtends. dit is dus erg normaal.

wat betreft groeien gaat het volgens mij prima. hieronder een schema wat een kind normaal moet groeien:
    de eerste drie a vier mnd ongeveer 100 - 200 gram per week.
    tussen de vier en zes mnd is de gemiddelde gewichtstoename ongeveer 85 - 100 gram per week.
    tussen de zes en twaalf mnd is dit 40 - 85 gram per week.

je mag uitgaan van het laagste gewicht dus je kind is in 2,5 week ongeveer 500 gram gegroeid. perfect.

wat betreft de ontlasting zie je vaak dat een kind bij borstvoeding de eerste weken iets vaker ontlasting op een dag zou hebben.er word gezegd dat ze minimaal 2 keer per dag een poepbroek moeten hebben. echter wanneer jou kind 1 hele volle broek heeft, geen last vertoond van de ontlasting, goed drinkt en groeit zou ik me hier ook geen zorgen over maken. men kan sommige dingen schrijven, maar dit gaat niet altijd voor iedereen op.

Deel Deze Pagina