Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ik woon samen met mijn man in een appartementencomplex. Onder ons woont een jong gezin, die een kleine hebben van een paar maanden oud.

Leuk natuurlijk, zij het dat dat kind heel vaak, heel lang ligt te huilen. En dan niet een klein beetje, nee echt krijsen en gillen!

We hebben wel meer geluidsoverlast van ze, wat normaal is in een situatie als deze (zal andersom ook zo zijn) maar dat gegil van die baby gaat echt door merg en been en heeft me vannacht ook tot een uur of 3 wakker gehouden..

Ik zou ze er graag op aanspreken, maar probleem is dat ik niet weet hoe + dat ze geen woord Nederlands spreken..

Wat zouden jullie doen?

2. Dana

Dana Niet meer actief

persoonlijk zou ik wachten met iets ondernemen, ik gok dat ze er zelf meer last van hebben dan jij, hoe rot het irritant het ook voor je is op dit moment want het gekrijs van een baby kan idd door merg en been gaan. ik denk alleen dat de moeder van het kindje jouw gevoel in 10-voud heeft. je eigen kind horen krijsen kan namelijk behoorlijk pijnlijk zijn vooral als je niet een manier kan vinden om het huilen te stoppen.

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik ook niet zo maar op ze afstappen. Is slapen met oordopjes een optie? Ik heb ook veel last van lawaai om ons huis( drukke weg) en ik slaap nu prima door de oordopjes

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.240
    36.021
    113
    Mijn oudste was een huilbaby, gek werd ik ervan. alles deed ik om hem te kalmeren, maar het werkte allemaal niet. Als ik dan ook nog klagende buren aan de deur zou krijgen, was het er zeker niet beter op geworden. Je kunt je er behoorlijk vervelend door voelen. Ik zou oordopjes proberen.

5. giraf

giraf Niet meer actief

Ik zou niks zeggen, waarschijnlijk vinden hun het inderdaad nog vervelender dan jullie.

Onze buren hebben een huilbaby en de buuf staat vaak genoeg met tranen in haar ogen haar excuses aan te bieden voor de overlast.

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik weet helaas uit ervaring dat je enorm op je tenen gaat lopen als je kleine steeds overstuur gaat en als er dan nog iemand wat van gaat zeggen wordt het helemaal erg, durfde hem een tijdlang niet eens meer op bed te leggen uit angst dat die ging huilen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Hoe vervelend ook voor jullie ik denk dat je er niks aan kunt doen.

Ik persoonlijk zou me als moeder met de baby niks aantrekken van de buuf eigenlijk. Niet omdat ik dat niet zou willen maar omdat het met een pasgeboren baby gewoon niet kan.

Als kinderen groter zijn dan natuurlijk wel. Dan kun je als ouder daar iets van zeggen en het kind in toom houden. Niet meer dan logisch.

8. Within

Within Niet meer actief

Begrijp me niet verkeerd hoor, dat huilen hoort erbij als je een baby hebt, en daar stoor ik me niet aan. Maar echt krijsen en gillen..? en dat heeeeeeeeel lang? Ik heb er nog geen ervaring mee uit eigen hand, dus daarom vraag ik het ook hier maar ik neem aan dat als jullie baby 20 minuten lang aan het gillen en krijsen is alsof het in een kokend heet bad ligt.. er iets niet helemaal goed is?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee dat kan gewoon ....

Erg voor je buren ook

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou er wel heen gaan!
    miss dat je kunt helpen en zo samen tot een oplossing kunt komen?
    miss dat ze zich idd geen raad weten (dat blijkt waarschijnlijk ook wel uit je verhaal)

Maar je hoeft er ook niet gelijk ''op hoge poten''heen gaan zeg maar , maar je zou eens kunnen informeren?
    spreken ze engels?

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    je zou natuurlijk eens vriendelijk een gesprekje aan kunnen knopen, eventueel in het engels idd als ze dat praten.
    Maar ik denk dat het "gewoon" een huilbaby is, of het kindje misschien wel erg reflux of krampjes heeft..

En ja, ze kunnen echt moord en brand gillen, Mart kan de soms bij elkaar krijsen, dan ben ik gewoon bang wat de buren wel niet denken en dan is er echt niks met hem aan de hand..

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Zou ook proberen een gesprekje aan te gaan. Gewoon vragen hoe het gaat enz. Niet gelijk "klagen" maar proberen hoogte te krijgen van de situatie. Misschien doen ze verschrikkelijk hun best om het kindje rustig te krijgen en wil het gewoon niet.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het haalt volgens mij ook helemaal niks uit om het wel te zeggen.

Wat bereik je daar eigenlijk mee. Niks waarschijnlijk. Neem aan dat die ouders het ook niet leuk vinden dat hun kindje zoveel huilt

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    bosi , maar daarom kan ze er toch wel even gaan kijken???
    ze vraagt zich af of dit een normale situatie is.... nou de enige manier om daar achter te komen is om er even langs te gaan...

snap ook wel dat huilen/krijsen en gillen bij baby's heel normaal is....

maar als je er een ''niet pluis'' gevoel bij hebt , zou ik er zeker even gaan kijken/ vragen...........

dus tja je kunt niks doen en dan inderdaad niks bereiken , of je kunt wel wat gaan ondernemen en miss bereik je dan samen wat.....

15. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    moeilijk hoor.
    mijn tante woont ook in een flat en had een 2ling en toen die net geboren waren huilde die echt heeeel veeeel.
    buren hebben toen zelfs de politie gebeld voor geluidsoverlast.
    maar zij als moeder kreeg die kinderen gewoon niet stil en had er net zoveel last van als de buren.
    het is gelukkig na een tijdje van zelf over gegaan maar moeilijke situatie want je weet natuurlijk niet wat er binnen gebeurd.

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mijn kind krijst ook nog wel eens, op zo´n manier dat ik als buitenstaander inderdaad zou denken dat er iemand in kokend water zou liggen. Feit is dan dat mevrouw geen zin heeft om naar bed te gaan, een gevuld maagje heeft, lekker zachte lakentjes, het is al laat... Dan laat ik haar ook wel eens huilen, zeker nu ze wat ouder is. En dat wordt wel eens 20 minuten ja, omdat ze onderhand door heeft dat ze anders zelf de controle heeft.

Ik snap dat het heel vervelend is voor de buren, en dat is het ook voor ons. Maar soms is het de enige oplossing of manier.

Ik zou er dus niks van zeggen, een huilende baby is voor niemand leuk en zeker niet voor een moederhart :(.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Toen ik nog in mijn appartement woonde had mijn buurvrouw haar slaapkamer naast de mijne, en haar zoontje heeft 9 maanden lang 's nachts gehuild. Ik heb er maar niets van gezegd want ging er van uit dat zij het net zo erg vond. En wat moet je er van zeggen? "Zorg er eens voor dat je kind stil is?" Ik neem aan dat ze dat al wel gedaan had als het in haar macht lag, en dat ze het zelf minstens net zo vereveld vond.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maar TS geeft helemaal niet aan dat ze een 'niet pluis' gevoel erbij heeft, alleen dat ze er wakker van ligt.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Wat moet ze doen dan?

Oppassen? Dan zit ze er helemaal in :D

20. Within

Within Niet meer actief

Ik ben in ieder geval nu goed voorbereid voor als er hier een kleine (mag) komen.. Zoals ik al zei heb ik totaal geen idee hoe of wat, en als die kleine inderdaad last van krampjes enz heeft dan snap ik nu wel waarom het huilt :) Dan maar even wakker liggen.

Deel Deze Pagina