Drie maande geleden ben ik bevallen van mijn derde. Na drie jaar thuiszitten vind ik dat het eens tijd wordt om te gaan werken. Ik heb een afgeronde rechtenstudie, heel mooi maar met een grote gat op cv is het moeilijk om daar wat mee te doen. Ik wil dat binnenkort weer oppakken maar nu even rustig aan doen met een simpel baantje als verkoopster in een kledingzaak. Ik heb daar veel ervaring mee maar het probleem is dat men in de mode branche niet staat te wachten op iemand met een rechtendiploma. Ik had vorig jaar ook veel gesolliciteerd op functies als verkoopster maar helaas zonder resultaat. Ik denk dat dit met mijn diploma te maken heeft, want voor het behalen daarvan kon ik zo aan de slag in een kledingzaak. Ik heb dit immers ook tien jaar gedaan. Nu vroeg ik me af of het slim is om die diploma maar niet te vermelden op mijn cv. Gewoon het er niet over hebben.
nee ik zou het niet doen, eerlijk blijven vind ik... ik zou wel goed in de brief vermelden hoe je leven is gelopen en waarom je nu solliciteert in een winkel en niet iets wat met je studie te maken heeft.
Ik zou het van je cv afhalen. Zolang jij je werk goed doet en akkoord gaat met het salaris dat ze je bieden vind ik het niet van belang. Als ze zien dat je een studie rechten hebt gedaan zijn ze waarschijnljik bang dat je zodra je iets beters vindt (in die richting) je weer weg bent. Terwijl je nu juist een tijd rustig aan wil doen.
Ja, ik zou het eraf halen. Het is NL niet relevant. Zo werkt m'n man in de offshore richting nu en heeft hij z'n handel en verkoop diploma idd Van zijn cv verwijderd.
Ik zou het ook weglaten. Ik werk nu in accountancy en heb bij deze sollicitatie ook mijn diploma in richting welzijn weggelaten...
Ik zou het er ook niet op zetten, het is totaal niet relevant voor de functie waar je naar solliciteerd. Je ervaringen als verkoopster of winkel medewerker zal ik er alleen maar opzetten. evt. andere relevante diploma's die je voor verkoopster hebt kunnen er wel op.
Ik heb wel mijn (compleet niet relevante) diploma's vermeld (wo) en ze vonden het juist interessant! Ik werk in de schoonmaak nu
Waarom niet gewoon iets, wat iets meer in de richting ligt waarin je gestudeerd hebt? Als je eenmaal onder je niveau gaat werken kom je daar moeilijk weer uit. Zie ik vaak bij sollicitanten.
Hier ook de ervaring dat mijn studie juist tegen me werkte, omdat ik overal te hoog voor opgeleid was. Het maakte mij niet uit, ik wilde gewoon een leuke baan, op welk niveau dan ook. Maar ik werd niet eens uitgenodigd omdat mijn opleidingsniveau hoger was dan gevraagd werd. Het deed er niet toe in welke sector je zocht, of je iets wel of niet kon, hoe enthousiast je was. Je werd er steevast elke keer uit geknikkerd, je kreeg gewoon niet eens een kans. Dus als het tegen je werkt, zou ik het weg laten op je CV! Dan maar niet eerlijk, de wereld zit nou eenmaal niet eerlijk in elkaar. Is het eerlijk dat je niet aan een baan kunt komen en geen enkele kans krijgt, omdat je toevallig iets meer geleerd hebt dan een ander? Dus ik zou alleen de relevante opleidingen en werkervaring aangeven.
Boekenwormpje Soms is er gewoon geen werk op het gebied van je studie. Maar je wilt wel een baan. Dan moet je toch gewoon aan een baan kunnen komen, als je er geschikt voor bent en de juiste vaardigheden hebt?
Tip die ik ooit heb gehad: Weglaten en in je cv duidelijk zetten 'relevante opleiding' en 'relevante werkervaring' in de kopjes waar nu waarschijnlijk gewoon opleiding en werkervaring staat. Zo lieg je niet, ben je zelfs behulpzaam omdat ze niet door allerlei compleet irrelevante informatie hoeven te scrollen en je vergroot je kansen.
Zolang het niet relevant is zou ik het niet melden, en helemaal niet bij een baantje als verkoopmedewerker in een kledingwinkel. Vaak is het zo dat als het er wel op staat dat mensen denken van "oh die is toch zo weer weg als ze de kans krijgt". Mensen/bedrijven niet wijzer maken dan ze zijn Zolang je niet gescreend wordt voor je functie komen ze er toch niet achter (en zo wel, dan lijkt me er ook nog niks aan de hand)
Ik heb een hbo en wo opleiding. Als ik op mbo of hbo functies solliciteer vermeld ik mijn wo opleiding ook niet, want dan ben ik ineens overgekwalificeerd. Omdat ik altijd heb gewerkt heb ik toch geen gat in mijn cv Vorig jaar leverde dit me een baan op, ze hebben geen idee dat ik het hoogste ben opgeleid van het hele bedrijf
Ik heb zelf een HBO opleiding afgerond, kon hierin geen werk vinden en ben toen gaan solliciteren bij Lidl. Heb in mijn cv wel genoemd dat ik een de HBO opleiding afgerond heb. Dit zagen ze als pluspunt, omdat dit meestal wel wat zegt over je denk- en functioneringsniveau. Dus: ik zou het wel doen! Jij moet jezelf zo goed mogelijk verkopen, en het is toch positief dat je een rechtenstudie afgerond hebt? Succes!
Dus zo gek was mijn idee om het weg te laten niet. Vandaag langs een aantal winkels geweest met mijn nieuwe cv. Nu maar hopen dat ik snel word uitgenodigd. Het zal toch weer moeilijk worden want ik zie allemaal jonge grieten staan en zelf ben ik met 30 jaar ook de jongste niet meer. Het niveau maakt mij ook echt niet uit als het maar een leuke baan is en in een kledingzaak werken blijf ik toch erg leuk vinden, maar het zal Hoe dan ook niet eenvoudig worden
Ik zou het weg laten, maar er ook rekening mee houden dat jij ondertussen voor de verkoop branche redelijk ehm..oud bent geworden (ja ik vind het gênant om neer te zetten) Zelf heb ik altijd in de verkoop gezeten, maar als ik nu solliciteer dan gaat de baan toch gewoon naar een jongere dame. Winkel werk is leuk, maar eigenlijk moet je dan ergens in komen en nooit meer weg gaan, anders is het echt lastig. Het kan dus ook gewoon los staan van jouw opleiding.
Oeps zie nu jouw laatste bericht, en daar zeg je het zelf ook al.... Zeker in de kleding gaan ze al snel voor jonger en hipper...tenzij je bij een bepaald soort winkel gaat werken hihi.